t0m3k Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Witam, Od jakiegos czasu mecze kolejna wizke, ma to byc zwykla kuchnia w malym mieszkanku. Pomysl z glowy, jak do tej pory wszystko zrobione od zera. max9 + Vray 1.50RC3 + PS mam problem z plamami na scianach i obiektach (uzywam IrrMap i LC) jak wlacze w opcjach swiatla Vray Store with IrrMap to jest o wiele lepiej ale cienie bardzo dziwnie wygladaja. Probowalem podkrecac rozne parametry ale jak narazie bez rezultatu. Prosze o rady i krytyke. ..:: render1 ::.. ..:: render2 ::..
KLICEK Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 a juz pisalem, zebys dodal miniaturke :) piekna kuchnia :) co do cieni, to polecam wypalic sobie mapę ambient occlusion w mentalu i wmixowac ja w ps. Takie proste obejscie. na ustawieniach sie nie znam, wiec musi przyjsc jakis vrejowiec :)))
routee Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 jak na pospolitą kuchnie wygląda w miarę dobrze. sporo gratów dobrze wpływa na odczucie realizmu pomieszczenia, i taka lista spod znaku `ale`: 1) niepotrzebnie wygięta rura pochłaniacza 2) zlew wygląda jakoś płasko 2) jeśli dobrze widze to nie otworzysz ostatnich drzwiczek przez kaloryfer 3) przejarany render ps. może przesiadka na qmc ?
Touch Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 t0m3k --> Wrzuć najlepiej ustawienia renderera. Co do samego projektu z komentarzami poczekam na finał, ale teraz tylko przyczepię się do drewna na szafkach widocznych na pierwszym rederingu, bo zalatuje PRL'em;))
arev Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 t0m3k, zauważyłem pewien pospolity błąd w twoim renderze - odbicia. Mimo ustawienia światła Vray na "invisible" jest ono wciąż widoczne dla odbić, w rezultacie czego w szafkach i kafelkach odbija ci się biała plama zamiast tego co faktycznie widać za oknem. Proponuję wyrzucenie światła Vray i zastąpienie go dwiema płaszczyznami z Vray Light Mtl. Pierwsza, bliżej okna (od zewnątrz), niech ma materiał z teksturą krajobrazu i mnożnikiem na jakieś 2, 3. Drugi plane niech ma światło typowo atmosferyczne, mnożnik już ustaw w zależności od potrzeb. Musisz tylko wyłączyć rzucanie cieni przez te płaszczyzny. No i dekor wyszedł przednio ;)
t0m3k Napisano 24 Styczeń 2007 Autor Napisano 24 Styczeń 2007 dzieki za komenty z qmc i kamera bede experymentowal dzisiaj bo wczoraj nie bylo za wiele czasu bo konczylem konfiguracje mojej nowej maszyny (patrz podpis :) ) KLICEK AO sie jeszcze nie bawilem a pozatym uzywam Vray'a :) routee rura juz tak zostanie, nie wiem o co chodzi z tym zlewem, kaloryfer troche odsunalem. Touch drewno zmienione i bardziej mi sie podoba, ale teraz chyba plytki nie pasuja :/ arevulopapo bardzo sluszna uwaga, cos z tym zrobie SWRSC a jak zrobic Camera Correction w Vray'u? czy moze uzyc Physical camera? tylko ze z tego co pamietam to bardzo ciezko to ustawic :/ dwa nowe renderki, niektore cienie skaszanione bo przy zabawie z VrayLight zmienilem ShadowBias na 3 i szybki test nocny bez gloss'a
Touch Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 Jeśli chodzi o camera correction -> kliknij prawym na kamerze, znajdziejsz bez problemu. W kwestii drewna, chodziło mi głównie o siłę odbić, chociaż może i o sam kolor, sam już nie wiem, ale raziła mnie mocno 'lakierowana' powierzchnia. A sprawa z odbiciami światła VRay z okna... hmmm... bawiłem się w Light Conteście z kuchnią i jedną scenę wyrenderowałem z 'marmurowym' blatem. Pomimo VRay Light'ów w oknach odbicia były prawidłowe, czyli odbijał się environment, a nie światła (invisible checked) Tyle ode mnie, Pozdrawiam;)
!Ewert Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 no fajnie fajnie to bedzie wyglądało... podoba mi sie i czekam na update..
LHT Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 przy takiej jasności oświetlenia w pomieszczeniu świat na dworze powinien być jaskrawy, przesycony, niemal biały :), vizka bardzo sympatyczna, podkręć vraya i trzaśnij taki 3 godzinny render
t0m3k Napisano 25 Styczeń 2007 Autor Napisano 25 Styczeń 2007 Dodalem camera correction i zmienilem tex drewna ktora mi sie niestety nie podoba i znowu ja zmienie. Przygotowalem mape AmbientOcculusion ktora jest chyba zwyklym renderem z mapa DirtMap tutaj render prosto z max'a bez gloss'a i na szybkich ustawieniach i to co sam zmontowalem, czyli nalozenie dritmap z filtrem multiply i pare dodatkowych filtrow typy brightness/contrast, curves, color balance jesli ktos ma przepis na uzywnie AO albo moze zmontowac moje rendery bede wdzieczny.
t0m3k Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 dodalem gniazdka i pobawilem sie materialami mysle ze jest ok ale czekam na uwagi. prawie finalne rendery, na koniec podkrece jeszcze troche Vray'a i dam wieksza rozdzialke. wersja nocna z jeszcze ciagle testowym oswietleniem, "pijana kamera" i bez lamp w suficie :)
adriansan Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 Witam. Fajna kuchnia, podobaja mi się niektóre materiały. A teraz moje skromne uwagi:): - brak mi jest obrazków jakichś na ścianie nad blatem do jedzenia, fajne byłyby jakieś antyramy z owocami czy warzywami.... - brak mi jest czegoś po drugiej stronie pod szafkami, też jakichś wypełniaczy bo za pusto tam jest. np stojących na tej ladzie butelek z napojami, czy jakieś przyczepione specjalistyczne łyżki lub widelce:) jak to w kuchni... jakas rękawiczka do pieczenia:) moze to wino co lezy pod tym długim blatem - był jeden komenmtarz ze jest za jasno.. wiec niestety zamiast przyciemnić światło głownie te z okna to dałeś jasną bitmape na zewnątrz... z lepiej byłoby raczej na odwrót... daj jakąś fajną bitmapę dobrej jakościi przyciemnij ta kuchnię... lepiej byłoby gdybyś miał jakąś mape HDR... - brakuje według mnie jakiegoś fajnego żyrandola czy lampy na suficie... nie koniecznie do oświetlenia rendera ale do "bycia":) - źle wygląda ten długi blat, jakbyś nie miał pomysłu na zagospodarowanie takiej duzej przestrzeni - pozbądź się tej perspektywy! pozdrawiam
t0m3k Napisano 1 Luty 2007 Autor Napisano 1 Luty 2007 adriansan dzieki za komentarz, tak naprawde to juz zrobilem finalne rendery i mecze sie z wersja nocna ale mysle ze jak znajde troche czasu to uwzglednie Twoje rady i zrobie update, napewno nie bede zmienial oswitelenia bo duzo sie z nim nameczylem i mi sie podoba :) a teraz do problemu: codzi o te biale kropki, ustawienia Vray takie same jak we wczesniejszych renderach ale inne swiatla, zamiast VrayLight w oknie mam 6x Photometric IES i VrayLight pod sufitem, jak wylacze w swiatlach IES'owych Affect Specular to problem znika ale render nie wyglada jak powinien. Spotkal sie ktos z czyms podobnym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się