Napisano 22 Styczeń 200718 l Witam, Od jakiegos czasu mecze kolejna wizke, ma to byc zwykla kuchnia w malym mieszkanku. Pomysl z glowy, jak do tej pory wszystko zrobione od zera. max9 + Vray 1.50RC3 + PS mam problem z plamami na scianach i obiektach (uzywam IrrMap i LC) jak wlacze w opcjach swiatla Vray Store with IrrMap to jest o wiele lepiej ale cienie bardzo dziwnie wygladaja. Probowalem podkrecac rozne parametry ale jak narazie bez rezultatu. Prosze o rady i krytyke. ..:: render1 ::.. ..:: render2 ::..
Napisano 22 Styczeń 200718 l a juz pisalem, zebys dodal miniaturke :) piekna kuchnia :) co do cieni, to polecam wypalic sobie mapę ambient occlusion w mentalu i wmixowac ja w ps. Takie proste obejscie. na ustawieniach sie nie znam, wiec musi przyjsc jakis vrejowiec :)))
Napisano 22 Styczeń 200718 l jak na pospolitą kuchnie wygląda w miarę dobrze. sporo gratów dobrze wpływa na odczucie realizmu pomieszczenia, i taka lista spod znaku `ale`: 1) niepotrzebnie wygięta rura pochłaniacza 2) zlew wygląda jakoś płasko 2) jeśli dobrze widze to nie otworzysz ostatnich drzwiczek przez kaloryfer 3) przejarany render ps. może przesiadka na qmc ?
Napisano 22 Styczeń 200718 l t0m3k --> Wrzuć najlepiej ustawienia renderera. Co do samego projektu z komentarzami poczekam na finał, ale teraz tylko przyczepię się do drewna na szafkach widocznych na pierwszym rederingu, bo zalatuje PRL'em;))
Napisano 24 Styczeń 200718 l t0m3k, zauważyłem pewien pospolity błąd w twoim renderze - odbicia. Mimo ustawienia światła Vray na "invisible" jest ono wciąż widoczne dla odbić, w rezultacie czego w szafkach i kafelkach odbija ci się biała plama zamiast tego co faktycznie widać za oknem. Proponuję wyrzucenie światła Vray i zastąpienie go dwiema płaszczyznami z Vray Light Mtl. Pierwsza, bliżej okna (od zewnątrz), niech ma materiał z teksturą krajobrazu i mnożnikiem na jakieś 2, 3. Drugi plane niech ma światło typowo atmosferyczne, mnożnik już ustaw w zależności od potrzeb. Musisz tylko wyłączyć rzucanie cieni przez te płaszczyzny. No i dekor wyszedł przednio ;)
Napisano 24 Styczeń 200718 l Autor dzieki za komenty z qmc i kamera bede experymentowal dzisiaj bo wczoraj nie bylo za wiele czasu bo konczylem konfiguracje mojej nowej maszyny (patrz podpis :) ) KLICEK AO sie jeszcze nie bawilem a pozatym uzywam Vray'a :) routee rura juz tak zostanie, nie wiem o co chodzi z tym zlewem, kaloryfer troche odsunalem. Touch drewno zmienione i bardziej mi sie podoba, ale teraz chyba plytki nie pasuja :/ arevulopapo bardzo sluszna uwaga, cos z tym zrobie SWRSC a jak zrobic Camera Correction w Vray'u? czy moze uzyc Physical camera? tylko ze z tego co pamietam to bardzo ciezko to ustawic :/ dwa nowe renderki, niektore cienie skaszanione bo przy zabawie z VrayLight zmienilem ShadowBias na 3 i szybki test nocny bez gloss'a
Napisano 24 Styczeń 200718 l Jeśli chodzi o camera correction -> kliknij prawym na kamerze, znajdziejsz bez problemu. W kwestii drewna, chodziło mi głównie o siłę odbić, chociaż może i o sam kolor, sam już nie wiem, ale raziła mnie mocno 'lakierowana' powierzchnia. A sprawa z odbiciami światła VRay z okna... hmmm... bawiłem się w Light Conteście z kuchnią i jedną scenę wyrenderowałem z 'marmurowym' blatem. Pomimo VRay Light'ów w oknach odbicia były prawidłowe, czyli odbijał się environment, a nie światła (invisible checked) Tyle ode mnie, Pozdrawiam;)
Napisano 24 Styczeń 200718 l no fajnie fajnie to bedzie wyglądało... podoba mi sie i czekam na update..
Napisano 25 Styczeń 200718 l przy takiej jasności oświetlenia w pomieszczeniu świat na dworze powinien być jaskrawy, przesycony, niemal biały :), vizka bardzo sympatyczna, podkręć vraya i trzaśnij taki 3 godzinny render
Napisano 25 Styczeń 200718 l Autor Dodalem camera correction i zmienilem tex drewna ktora mi sie niestety nie podoba i znowu ja zmienie. Przygotowalem mape AmbientOcculusion ktora jest chyba zwyklym renderem z mapa DirtMap tutaj render prosto z max'a bez gloss'a i na szybkich ustawieniach i to co sam zmontowalem, czyli nalozenie dritmap z filtrem multiply i pare dodatkowych filtrow typy brightness/contrast, curves, color balance jesli ktos ma przepis na uzywnie AO albo moze zmontowac moje rendery bede wdzieczny.
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor dodalem gniazdka i pobawilem sie materialami mysle ze jest ok ale czekam na uwagi. prawie finalne rendery, na koniec podkrece jeszcze troche Vray'a i dam wieksza rozdzialke. wersja nocna z jeszcze ciagle testowym oswietleniem, "pijana kamera" i bez lamp w suficie :)
Napisano 30 Styczeń 200718 l Witam. Fajna kuchnia, podobaja mi się niektóre materiały. A teraz moje skromne uwagi:): - brak mi jest obrazków jakichś na ścianie nad blatem do jedzenia, fajne byłyby jakieś antyramy z owocami czy warzywami.... - brak mi jest czegoś po drugiej stronie pod szafkami, też jakichś wypełniaczy bo za pusto tam jest. np stojących na tej ladzie butelek z napojami, czy jakieś przyczepione specjalistyczne łyżki lub widelce:) jak to w kuchni... jakas rękawiczka do pieczenia:) moze to wino co lezy pod tym długim blatem - był jeden komenmtarz ze jest za jasno.. wiec niestety zamiast przyciemnić światło głownie te z okna to dałeś jasną bitmape na zewnątrz... z lepiej byłoby raczej na odwrót... daj jakąś fajną bitmapę dobrej jakościi przyciemnij ta kuchnię... lepiej byłoby gdybyś miał jakąś mape HDR... - brakuje według mnie jakiegoś fajnego żyrandola czy lampy na suficie... nie koniecznie do oświetlenia rendera ale do "bycia":) - źle wygląda ten długi blat, jakbyś nie miał pomysłu na zagospodarowanie takiej duzej przestrzeni - pozbądź się tej perspektywy! pozdrawiam
Napisano 1 Luty 200718 l Autor adriansan dzieki za komentarz, tak naprawde to juz zrobilem finalne rendery i mecze sie z wersja nocna ale mysle ze jak znajde troche czasu to uwzglednie Twoje rady i zrobie update, napewno nie bede zmienial oswitelenia bo duzo sie z nim nameczylem i mi sie podoba :) a teraz do problemu: codzi o te biale kropki, ustawienia Vray takie same jak we wczesniejszych renderach ale inne swiatla, zamiast VrayLight w oknie mam 6x Photometric IES i VrayLight pod sufitem, jak wylacze w swiatlach IES'owych Affect Specular to problem znika ale render nie wyglada jak powinien. Spotkal sie ktos z czyms podobnym?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto