Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Od jakiegos czasu mecze kolejna wizke, ma to byc zwykla kuchnia w malym mieszkanku. Pomysl z glowy, jak do tej pory wszystko zrobione od zera.

 

max9 + Vray 1.50RC3 + PS

 

mam problem z plamami na scianach i obiektach (uzywam IrrMap i LC) jak wlacze w opcjach swiatla Vray Store with IrrMap to jest o wiele lepiej ale cienie bardzo dziwnie wygladaja. Probowalem podkrecac rozne parametry ale jak narazie bez rezultatu.

 

Prosze o rady i krytyke.

 

..:: render1 ::..

..:: render2 ::..

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak na pospolitą kuchnie wygląda w miarę dobrze. sporo gratów dobrze wpływa na odczucie realizmu pomieszczenia, i taka lista spod znaku `ale`:

1) niepotrzebnie wygięta rura pochłaniacza

2) zlew wygląda jakoś płasko

2) jeśli dobrze widze to nie otworzysz ostatnich drzwiczek przez kaloryfer

3) przejarany render

ps. może przesiadka na qmc ?

Napisano

t0m3k --> Wrzuć najlepiej ustawienia renderera.

Co do samego projektu z komentarzami poczekam na finał, ale teraz tylko przyczepię się do drewna na szafkach widocznych na pierwszym rederingu, bo zalatuje PRL'em;))

Napisano

t0m3k, zauważyłem pewien pospolity błąd w twoim renderze - odbicia. Mimo ustawienia światła Vray na "invisible" jest ono wciąż widoczne dla odbić, w rezultacie czego w szafkach i kafelkach odbija ci się biała plama zamiast tego co faktycznie widać za oknem. Proponuję wyrzucenie światła Vray i zastąpienie go dwiema płaszczyznami z Vray Light Mtl. Pierwsza, bliżej okna (od zewnątrz), niech ma materiał z teksturą krajobrazu i mnożnikiem na jakieś 2, 3. Drugi plane niech ma światło typowo atmosferyczne, mnożnik już ustaw w zależności od potrzeb. Musisz tylko wyłączyć rzucanie cieni przez te płaszczyzny.

No i dekor wyszedł przednio ;)

Napisano
  • Autor

dzieki za komenty

 

z qmc i kamera bede experymentowal dzisiaj bo wczoraj nie bylo za wiele czasu bo konczylem konfiguracje mojej nowej maszyny (patrz podpis :) )

 

KLICEK AO sie jeszcze nie bawilem a pozatym uzywam Vray'a :)

 

routee rura juz tak zostanie, nie wiem o co chodzi z tym zlewem, kaloryfer troche odsunalem.

 

Touch drewno zmienione i bardziej mi sie podoba, ale teraz chyba plytki nie pasuja :/

 

arevulopapo bardzo sluszna uwaga, cos z tym zrobie

 

SWRSC a jak zrobic Camera Correction w Vray'u? czy moze uzyc Physical camera? tylko ze z tego co pamietam to bardzo ciezko to ustawic :/

 

dwa nowe renderki, niektore cienie skaszanione bo przy zabawie z VrayLight zmienilem ShadowBias na 3

kuchnia5ui.th.jpg

kuchnia19zp.th.jpg

 

i szybki test nocny bez gloss'a

testnoc9hf.th.jpg

Napisano

Jeśli chodzi o camera correction -> kliknij prawym na kamerze, znajdziejsz bez problemu.

W kwestii drewna, chodziło mi głównie o siłę odbić, chociaż może i o sam kolor, sam już nie wiem, ale raziła mnie mocno 'lakierowana' powierzchnia.

A sprawa z odbiciami światła VRay z okna... hmmm... bawiłem się w Light Conteście z kuchnią i jedną scenę wyrenderowałem z 'marmurowym' blatem. Pomimo VRay Light'ów w oknach odbicia były prawidłowe, czyli odbijał się environment, a nie światła (invisible checked)

Tyle ode mnie, Pozdrawiam;)

Napisano

no fajnie fajnie to bedzie wyglądało... podoba mi sie i czekam na update..

Napisano

przy takiej jasności oświetlenia w pomieszczeniu świat na dworze powinien być jaskrawy, przesycony, niemal biały :), vizka bardzo sympatyczna, podkręć vraya i trzaśnij taki 3 godzinny render

Napisano
  • Autor

Dodalem camera correction i zmienilem tex drewna ktora mi sie niestety nie podoba i znowu ja zmienie.

Przygotowalem mape AmbientOcculusion ktora jest chyba zwyklym renderem z mapa DirtMap

ao3bv.th.jpg

 

tutaj render prosto z max'a bez gloss'a i na szybkich ustawieniach

kuchorg9np.th.jpg

 

i to co sam zmontowalem, czyli nalozenie dritmap z filtrem multiply i pare dodatkowych filtrow typy brightness/contrast, curves, color balance

kuch14sx.th.jpg

 

jesli ktos ma przepis na uzywnie AO albo moze zmontowac moje rendery bede wdzieczny.

Napisano
  • Autor

dodalem gniazdka i pobawilem sie materialami mysle ze jest ok ale czekam na uwagi.

prawie finalne rendery, na koniec podkrece jeszcze troche Vray'a i dam wieksza rozdzialke.

 

kit1zw2.th.jpg

kit2re4.th.jpg

kit3ez2.th.jpg

 

wersja nocna z jeszcze ciagle testowym oswietleniem, "pijana kamera" i bez lamp w suficie :)

nocqs1.th.jpg

Napisano

Witam.

Fajna kuchnia, podobaja mi się niektóre materiały.

A teraz moje skromne uwagi:):

- brak mi jest obrazków jakichś na ścianie nad blatem do jedzenia, fajne byłyby jakieś antyramy z owocami czy warzywami....

- brak mi jest czegoś po drugiej stronie pod szafkami, też jakichś wypełniaczy bo za pusto tam jest. np stojących na tej ladzie butelek z napojami, czy jakieś przyczepione specjalistyczne łyżki lub widelce:) jak to w kuchni... jakas rękawiczka do pieczenia:) moze to wino co lezy pod tym długim blatem

- był jeden komenmtarz ze jest za jasno.. wiec niestety zamiast przyciemnić światło głownie te z okna to dałeś jasną bitmape na zewnątrz... z lepiej byłoby raczej na odwrót... daj jakąś fajną bitmapę dobrej jakościi przyciemnij ta kuchnię... lepiej byłoby gdybyś miał jakąś mape HDR...

- brakuje według mnie jakiegoś fajnego żyrandola czy lampy na suficie... nie koniecznie do oświetlenia rendera ale do "bycia":)

- źle wygląda ten długi blat, jakbyś nie miał pomysłu na zagospodarowanie takiej duzej przestrzeni

- pozbądź się tej perspektywy!

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

adriansan dzieki za komentarz, tak naprawde to juz zrobilem finalne rendery i mecze sie z wersja nocna ale mysle ze jak znajde troche czasu to uwzglednie Twoje rady i zrobie update, napewno nie bede zmienial oswitelenia bo duzo sie z nim nameczylem i mi sie podoba :)

 

a teraz do problemu:

problemym5.jpg

codzi o te biale kropki, ustawienia Vray takie same jak we wczesniejszych renderach ale inne swiatla, zamiast VrayLight w oknie mam 6x Photometric IES i VrayLight pod sufitem, jak wylacze w swiatlach IES'owych Affect Specular to problem znika ale render nie wyglada jak powinien. Spotkal sie ktos z czyms podobnym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności