mujas Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 Witam mam takie pytanie czy jeśli coś narysuje w darmowym programie jaki jest Blender 3D pózniej mogę tą pracę sprzedać i czy jest to legalne ?? Jeśli nie moża to czy jest wogóle jakikolwiek program który jest darmowy i pracując na nim można z tego czerpać zyski ?? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
BLADE Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 możesz ze swymi pracami z blendera zrobić co tylko zechcesz. licencja nie nakłada żadnych obciązeń.
gucias Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 możesz nawet sprzedać blendera razem z tą pracką jeśli tylko chcesz. GNU GPL w skrócie: używasz program opensource - stajesz się jednoczesnie jego właścicielem. Poprawcie mnie jesli sie mylę..... Brawa dla frajera który zapłaci za blendera :):):)
Gość michlord Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 czy jeśli coś narysuje w darmowym programie jaki jest Blender 3D Jak ty chcesz coś narysować?? :D A sprzedać możesz.
tweety Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 mujas: każdy program na licencji GNU można wykorzystywać w celach komercyjnych. możesz więc handlować zarówno renderami, jak i samymi scenami. nie możesz tylko odsprzedawać programu (możesz go rozpowszechniać za darmo). to samo tyczy się np: Wings 3D. każdy model jaki w nim stworzysz możesz sprzedać bez obaw o legalność transakcji.
masater Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 możesz nawet sprzedać blendera razem z tą pracką jeśli tylko chcesz. GNU GPL w skrócie: używasz program opensource - stajesz się jednoczesnie jego właścicielem. Poprawcie mnie jesli sie mylę..... Brawa dla frajera który zapłaci za blendera :):):) Trochę się pan myli, gpl do 3 włącznie pozwala na rozpowszechnianie kodu samego w sobie, jego modyfikacji, bądź owego kodu razem z własnym kodem, pod warunkiem zapewnienia wolnego dostępu do owego kodu, oraz nie wolno zań pobierać opłat. Sprzedać mógłby swoje oprogramowanie zawierające np wbudowanego blendera gdyby była to licencja lgpl, ale wówczas też mógłby dostać wynagrodzenie za modyfikacje/dodatki które sam by wprowadził, gdyż za oryginalny kod na licencji lgpl też nie można pobierać opłat (LGPL pozwala jedynie na rozpowszechcnianie takiego kodu jako część oprogramowania komercyjnego), oraz również trzeba zapewnić możliwość dostępu do oryginalnego kodu na owej licencji. Jeżeli o sceny, rendery, czy cokolwiek pan w blenderze wyprodukuje, ma pan do tego pelne prawa, więc może pan spokojnie za to pobierać opłaty, sprzedawać, i co tam jescze chciałby pan robić. Licencja gnu gpl, ani lgpl nie zabrania też "używania owego oprogramowania w celach komercyjnych". W skrócie - może pan zarabiać przy użyciu blendera, sprzedając wszystko co pan stworzy, ale nie może pan sprzedać samego blendera, czy np skryptów rozpowszechnianych razem z blenderem dopuki licencja danego przykładowego skryptu czy innej części pakietu nie stanowi inaczej. :)
Machu Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 Ludzi z DreamWorks sprzedali Shreka, którego zrobili w Blenderze. Dzięki temu Shrek 2 był zrobiony na Maya, bo na nią zarobili ;)
gucias Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 a więc po co przepłacać ?? zapraszam wszystkich na przesiadkę z komerchy na blendera :)
Lookash Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 Shrek został stworzony w blenderze? Nigdy bym się tego nie spodziewał, chyba jednak z max'a przerzucę się na blend'a. Zna ktoś jakieś strony gdzie jest naprawde dużo tutoriali do blendera?
sanki Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 pierwsze slysze zeby shrek byl w blenderze robiony
Machu Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 Chyba CD-Action o tym poświęciło kiedyś ćwierć ostatniej strony jak go dopiero robili. Ponoć 1000 komputerów z Linuxem i Blenderem go renderowało. Jednak lepiej zapłacić widocznie za coś lepszego, bo włosy ze Shreka 2 zrobili w Maya i nawet gdzieś są dostępne filmiki. Jeżeli chodzi o tutotiale to polecam książkę "Oficjalny podręcznik..." z Heliona przetłumaczony z angielskiego dostępnego w necie. To taki zbiór tutoriali, choć dziwnie opisanych, ale pewnie dlatego, że Blender jest dziwny. Człowiek się szybko zniechęca...
Gość e=mc^2 Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 srednio mi sie chce wierzyc ze shreka robili w blenderze, moze jakies prewizki z kilku scen, tak jak w ktorys tam spidermanie(z jedna scena bodajze czy kilkoma, nie pamietam) ale to co ogladalismy w kinie to watpie zeby to byl blender, przeciez to robil dreamworks w koncu, a blender z calym szacunkiem mniej sie nadaje do takich rzeczy jak maya, xsi itp., a cd-action to raczej nie jest miarodajne zrodlo dla takich informacji
gucias Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 nie wie mjak to było ze Shrekiem ale Spiderman 2 był z użyciem Blendera http://www.blender.org/cms/Animatics_for_Motion_P.393.0.html
sanki Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 no wlasnie tak jak powiedziano powyzej, tylko animatiki w spidermanie, czyli preprodukcja a nie efekty specjalne.
BLADE Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 czy sie mnie nadaje niz maya czy xsi można polemizować, aczkowliek nie ma w nim np wlosow itp jak w innych pakietach. co do tych 1000 kompów i renderingu za pomoca blendera to też jakaś lipa bo rendering sieciowy (verse) został zaimplementowany stosunkowo niedawno.
scyguo Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 ...aczkowliek nie ma w nim np wlosow itp ... ej masz troche nieaktualne dane :) http://blender3d.org/cms/Features.155.0.html
BLADE Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 niezupełnie :) cząsteczki czasteczkami, niedługo powinno sie coś zmienić w tej materii że bedzie sie dało układać fruzyry itp.. typowego rozwiązania do włosów jak szag czy ten z maxa nie ma, można to obejśc czasteczkami i tyle :)
scyguo Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 niezupełnie :) cząsteczki czasteczkami, niedługo powinno sie coś zmienić w tej materii że bedzie sie dało układać fruzyry itp.. typowego rozwiązania do włosów jak szag czy ten z maxa nie ma, można to obejśc czasteczkami i tyle :) rzeczywiście masz rację na razie nie ma włosów, nie ma fluidów, nie ma softbody, nie ma fizyki, nie ma itp. tylko kurde czemu w takim razie chamy dają to do features? może trzebaby do nich napisać żeby to wywalili? :D
BLADE Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 wszystko to jest ale co do włosów pozostane przy swoim. poprostu to jeszcze nie to:)
masater Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 a to różnica, czy włosy są opisane cząsteczkami czy krzywymi? to przecie wciąż zbiór punktów. a sam rendering sieciowy :) kto powiedział, że trzeba używać verse :) ? swoją drogą verse ma też kilka innych zastosowań ale to już dla zainteresowanych... A rendering sieciowy: zaczynając od prostych skryptów i renderngu pojedynczej kaltki na pojedynczej maszynie, do czego wystarczy że plik .blend jest gdzieś w sieci, przejdziemy przez wysztkie programy robiace to samo co te skrypty, a zkończymy na zewnętrzynch rendererach, jak np 3Delight czy inne rendermany :)
Rekomendowane odpowiedzi