Jump to content

Pytanie o Blendera 3d


mujas
 Share

Recommended Posts

Witam mam takie pytanie czy jeśli coś narysuje w darmowym programie jaki jest Blender 3D pózniej mogę tą pracę sprzedać i czy jest to legalne ??

 

Jeśli nie moża to czy jest wogóle jakikolwiek program który jest darmowy i pracując na nim można z tego czerpać zyski ??

 

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

możesz nawet sprzedać blendera razem z tą pracką jeśli tylko chcesz.

GNU GPL w skrócie: używasz program opensource - stajesz się jednoczesnie jego właścicielem.

Poprawcie mnie jesli sie mylę.....

 

Brawa dla frajera który zapłaci za blendera :):):)

Link to comment
Share on other sites

Guest michlord
czy jeśli coś narysuje w darmowym programie jaki jest Blender 3D

Jak ty chcesz coś narysować?? :D

A sprzedać możesz.

Link to comment
Share on other sites

mujas: każdy program na licencji GNU można wykorzystywać w celach komercyjnych. możesz więc handlować zarówno renderami, jak i samymi scenami. nie możesz tylko odsprzedawać programu (możesz go rozpowszechniać za darmo). to samo tyczy się np: Wings 3D. każdy model jaki w nim stworzysz możesz sprzedać bez obaw o legalność transakcji.

Link to comment
Share on other sites

możesz nawet sprzedać blendera razem z tą pracką jeśli tylko chcesz.

GNU GPL w skrócie: używasz program opensource - stajesz się jednoczesnie jego właścicielem.

Poprawcie mnie jesli sie mylę.....

 

Brawa dla frajera który zapłaci za blendera :):):)

 

Trochę się pan myli, gpl do 3 włącznie pozwala na rozpowszechnianie kodu samego w sobie, jego modyfikacji, bądź owego kodu razem z własnym kodem, pod warunkiem zapewnienia wolnego dostępu do owego kodu, oraz nie wolno zań pobierać opłat. Sprzedać mógłby swoje oprogramowanie zawierające np wbudowanego blendera gdyby była to licencja lgpl, ale wówczas też mógłby dostać wynagrodzenie za modyfikacje/dodatki które sam by wprowadził, gdyż za oryginalny kod na licencji lgpl też nie można pobierać opłat (LGPL pozwala jedynie na rozpowszechcnianie takiego kodu jako część oprogramowania komercyjnego), oraz również trzeba zapewnić możliwość dostępu do oryginalnego kodu na owej licencji.

 

Jeżeli o sceny, rendery, czy cokolwiek pan w blenderze wyprodukuje, ma pan do tego pelne prawa, więc może pan spokojnie za to pobierać opłaty, sprzedawać, i co tam jescze chciałby pan robić. Licencja gnu gpl, ani lgpl nie zabrania też "używania owego oprogramowania w celach komercyjnych". W skrócie - może pan zarabiać przy użyciu blendera, sprzedając wszystko co pan stworzy, ale nie może pan sprzedać samego blendera, czy np skryptów rozpowszechnianych razem z blenderem dopuki licencja danego przykładowego skryptu czy innej części pakietu nie stanowi inaczej. :)

Link to comment
Share on other sites

Chyba CD-Action o tym poświęciło kiedyś ćwierć ostatniej strony jak go dopiero robili. Ponoć 1000 komputerów z Linuxem i Blenderem go renderowało. Jednak lepiej zapłacić widocznie za coś lepszego, bo włosy ze Shreka 2 zrobili w Maya i nawet gdzieś są dostępne filmiki.

Jeżeli chodzi o tutotiale to polecam książkę "Oficjalny podręcznik..." z Heliona przetłumaczony z angielskiego dostępnego w necie. To taki zbiór tutoriali, choć dziwnie opisanych, ale pewnie dlatego, że Blender jest dziwny. Człowiek się szybko zniechęca...

Link to comment
Share on other sites

srednio mi sie chce wierzyc ze shreka robili w blenderze, moze jakies prewizki z kilku scen, tak jak w ktorys tam spidermanie(z jedna scena bodajze czy kilkoma, nie pamietam) ale to co ogladalismy w kinie to watpie zeby to byl blender, przeciez to robil dreamworks w koncu, a blender z calym szacunkiem mniej sie nadaje do takich rzeczy jak maya, xsi itp., a cd-action to raczej nie jest miarodajne zrodlo dla takich informacji

Link to comment
Share on other sites

czy sie mnie nadaje niz maya czy xsi można polemizować, aczkowliek nie ma w nim np wlosow itp jak w innych pakietach. co do tych 1000 kompów i renderingu za pomoca blendera to też jakaś lipa bo rendering sieciowy (verse) został zaimplementowany stosunkowo niedawno.

Link to comment
Share on other sites

niezupełnie :) cząsteczki czasteczkami, niedługo powinno sie coś zmienić w tej materii że bedzie sie dało układać fruzyry itp.. typowego rozwiązania do włosów jak szag czy ten z maxa nie ma, można to obejśc czasteczkami i tyle :)

Link to comment
Share on other sites

niezupełnie :) cząsteczki czasteczkami, niedługo powinno sie coś zmienić w tej materii że bedzie sie dało układać fruzyry itp.. typowego rozwiązania do włosów jak szag czy ten z maxa nie ma, można to obejśc czasteczkami i tyle :)

rzeczywiście masz rację na razie nie ma włosów, nie ma fluidów, nie ma softbody, nie ma fizyki, nie ma itp. tylko kurde czemu w takim razie chamy dają to do features? może trzebaby do nich napisać żeby to wywalili? :D

Link to comment
Share on other sites

a to różnica, czy włosy są opisane cząsteczkami czy krzywymi? to przecie wciąż zbiór punktów. a sam rendering sieciowy :) kto powiedział, że trzeba używać verse :) ? swoją drogą verse ma też kilka innych zastosowań ale to już dla zainteresowanych...

A rendering sieciowy: zaczynając od prostych skryptów i renderngu pojedynczej kaltki na pojedynczej maszynie, do czego wystarczy że plik .blend jest gdzieś w sieci, przejdziemy przez wysztkie programy robiace to samo co te skrypty, a zkończymy na zewnętrzynch rendererach, jak np 3Delight czy inne rendermany :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy