Napisano 1 Luty 200718 l O tutorial poprosil mnie znajomy z forum. Kieruje go glownie do poczatkujach ale troszeczke orientujacych sie w interfejsie 3d maxa. Staralem sie pisac zrozumiale. 1. Tworzymy cylinder w widoku front o parametrach: height segments 10, cap:2, sides: 60. 2. Klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy convert - > editaple poly. 3. Teraz usuniemy poligony z tylnej cześci opony, gdyż bedziemy używać później symetrii. Najlepiej w tym celu zaznaczyć jeden z edge jak na obrazku i kliknąć w przycisk „loop”. Później prawym myszki i convert to face i klawisz delete. 4. Teraz zaznaczmy w widoku top vertexy przy krawędzi jak na obrazku poniżej. Uwaga, zaznaczyc należy vertexy po stronie gdzie wczesniej NIE usunęliśmy poligonow. 5. Kolejny krok to wlaczenie soft selection. Jest ona w menu editable. Wystarczy kliknąć w use soft selection i wybrac wartość. Ustaw wartość aby kolory były mniej wiecej jak na rysunku poniżej. Wybierz narzedzie skale i klikajac w srodkowy trojkat przeciągnij aby wyglądało to jak nizej. 6. Wylacz soft selection i vertexy które zostali ustaw za pomoca scale i move jak na rysunku. 7. Zaznacz jedna z krawędzi jak na obrazku poniżej. Pozniej selection ring i prawym – convert to face. Następnie extrude wartosc 1 z local normal. Pozniej bevel o warosci height 0.2 a outline -0,2. Typ to local normal. 8. efekt dotychczasowy: 9.Zaznacz poligony jak na rysunku i narzędziem rotate obroc lekko w lewo. 10. wejdz w zakładkę selection i kliknij w przycisk shrink. I zwowu obroc ale tym razem o mniejszy kat. 11. Znowu klawisz shrink ( dwa razy) i znowu obrocic. 12. zaznacz te poligony co na obrazku poniżej. Kliknij w extrude o warosci 0 ale o typie „by poligon”: 13. Teraz uzyj narzędzia scale aby zmniejszyc troszeczke poligony. Po tej operacji uzyj extrude o typie group i wartości height 1 oraz bevel o ustawieniach jak wczesniej. 14. Zakladka z gornego menu tools -- >miror. Zaznacz copy i o y. Ustaw narzędziem move aby krawdzie obu polowek się łączyły. Pozniej wejdz w editable i kliknij w atach i w druga polowke. 15. Zaznacz bordera z obu polowki i kliknij w przycisk bridge w zakładce edit edges. Ustawienia standardowe. Polowki złączyły się. 16. Wejdz w okno perspective i kliknij w srodkowy vertex. Prawym i convert to face. Narzedziem scale nadaj odpowiedni profil oponie a pozniej klawiesz delete. 17. Powinno wystarczyc. Można oczywiście jeszcze zrobic srodek opony, ale zakladam ze opona będzie miala felge która zakryje brak srodka ;) 18. Efekt końcowy
Napisano 1 Luty 200718 l ja dodam od siebie ze wypadalo by przeczytac regulamin nazewnictwa watkow ;) A tak to super tutek ;]
Napisano 4 Czerwiec 200717 l Ale to dlatego ze tutek byl na serwie interii i juz nie ma tego konta albo kolega wywalil screeny :)
Napisano 4 Czerwiec 200717 l Autor o kurcze zapomnialem o tym ze tutorial tam byl :/ Postaram sie zrobic jakies screeny.
Napisano 4 Czerwiec 200717 l Autor Wiecie jak komus sie przyda moj tutorial to zawsze moze kliknac w wage pod awatarem :P
Napisano 27 Lipiec 200717 l Hehe, właśnie skończyłem tutka, i musze przyznać ze zabardzo dla początkujących to on nie jest :P Punkt 15 to totalna magia jak dla mnie (początkujący) ale z pomocą Damus'a (usera tego forum) jakoś sobie poradziłem, za co mu bardzo dziękuję:) Ps. ta rozbierzność w wielkości bierznika pewnie przez to 'przesuń TROCHE w lewo' i ' teraz tez przesuń TROCHE w lewo' u kazdego 'troche' wygląda inaczej :D felga z inego tuta, ale i tak nie wyszła tak jak powinna, to pewnie przez to 'troche' :D
Napisano 13 Sierpień 200717 l nie no wszystko spoko tylko czemu u mnie nie ma tego bevel ??? mam extrude pod tym chamfer i nizej bridge... ale bevel nie ma a na miejscu bevel jest chamfer ... czemu ?
Napisano 30 Październik 200816 l witam. no wiec znalazlem chwile czasu i skonczylem wszystkie twoje tutki. teraz pytanie co dalej? gdzie mozna szukac tutkow dotyczacych renderingu etc? zainstalowalem sobie demko vraya ale sam sobie z tym nei poradze. dzieki z gory za jakies linki/ odp etc;]
Napisano 13 Czerwiec 200915 l To o co chodzi z tym punktem 15, bo naprawde napisane tak srednio do skumania...
Napisano 13 Czerwiec 200915 l bo tam nie ma nic do "skumania", klikasz w tryb zaznaczania border'ami, klikasz ctrl+a i klikasz bridge
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Dla wszystkich dla ktorych 15 punkt tutka jest niezrozumialy. Chodzi o to ze po wykonaniu operacji Mirror zostaje nam dodatkowa krawędź której nie widać na pierwszy rzut oka. Dlatego zaznaczając border z jednej połówki i z drugiej i tworząc bridge w naturalny sposób je łączymy. Wtedy jeśli się nie myle nie ma prawa nam wyskoczyć jakiś bug. By najlepiej zaobserwować jak działa narzędzie bridge w tym przypadku należy nie przesuwać tych dwóch połówek bardzo blisko siebie tylko zrobic to z jakiejś odległości - wtedy załapiecie o co chodzi. Pamiętajcie bordery z jednej i drugiej połówki zaznaczamy z wciśniętym ctrl. Mam nadzieje że nie namieszałem za bardzo :P
Napisano 9 Sierpień 201014 l A ja zrobiłem opone, felge. Jestem początkujący, no ale niby już coś tam umiem więc spróbowałem połączyć to wszystko i wyszła taka oto krótka animacja :) Nie wiedziałem gdzie ją umieścić bo w sumie to dopiero amatorskie początki... jak źle wstawiłem to nie gniewajcie sie. http://www.youtube.com/watch?v=PkQ3HKW-jVQ Edytowane 10 Sierpień 201014 l przez SSparrow
Napisano 10 Sierpień 201014 l Smażyłaś... jeżeli chodziło Ci o renderowanie to MentalRayem. A Jeżeli o program gdzie to sklejałem to Ulead VideoStudio - bardzo prosty program do robienia filmików. Nie ma super opcji i możliwości, ale do szybkiego skręcenia wg. mnie idealny ;) A co do błędu... to wstyd. 22lata na karku a takie błędy. Zawsze mnie ratuje sprawdzanie pisowni w przeglądarkach albo na gadu :P Już poprawiłem filmik i uaktualniłem link w poprzednim poście. Pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto