zgred Napisano 1 Luty 2007 Napisano 1 Luty 2007 O tutorial poprosil mnie znajomy z forum. Kieruje go glownie do poczatkujach ale troszeczke orientujacych sie w interfejsie 3d maxa. Staralem sie pisac zrozumiale. 1. Tworzymy cylinder w widoku front o parametrach: height segments 10, cap:2, sides: 60. 2. Klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy convert - > editaple poly. 3. Teraz usuniemy poligony z tylnej cześci opony, gdyż bedziemy używać później symetrii. Najlepiej w tym celu zaznaczyć jeden z edge jak na obrazku i kliknąć w przycisk „loop”. Później prawym myszki i convert to face i klawisz delete. 4. Teraz zaznaczmy w widoku top vertexy przy krawędzi jak na obrazku poniżej. Uwaga, zaznaczyc należy vertexy po stronie gdzie wczesniej NIE usunęliśmy poligonow. 5. Kolejny krok to wlaczenie soft selection. Jest ona w menu editable. Wystarczy kliknąć w use soft selection i wybrac wartość. Ustaw wartość aby kolory były mniej wiecej jak na rysunku poniżej. Wybierz narzedzie skale i klikajac w srodkowy trojkat przeciągnij aby wyglądało to jak nizej. 6. Wylacz soft selection i vertexy które zostali ustaw za pomoca scale i move jak na rysunku. 7. Zaznacz jedna z krawędzi jak na obrazku poniżej. Pozniej selection ring i prawym – convert to face. Następnie extrude wartosc 1 z local normal. Pozniej bevel o warosci height 0.2 a outline -0,2. Typ to local normal. 8. efekt dotychczasowy: 9.Zaznacz poligony jak na rysunku i narzędziem rotate obroc lekko w lewo. 10. wejdz w zakładkę selection i kliknij w przycisk shrink. I zwowu obroc ale tym razem o mniejszy kat. 11. Znowu klawisz shrink ( dwa razy) i znowu obrocic. 12. zaznacz te poligony co na obrazku poniżej. Kliknij w extrude o warosci 0 ale o typie „by poligon”: 13. Teraz uzyj narzędzia scale aby zmniejszyc troszeczke poligony. Po tej operacji uzyj extrude o typie group i wartości height 1 oraz bevel o ustawieniach jak wczesniej. 14. Zakladka z gornego menu tools -- >miror. Zaznacz copy i o y. Ustaw narzędziem move aby krawdzie obu polowek się łączyły. Pozniej wejdz w editable i kliknij w atach i w druga polowke. 15. Zaznacz bordera z obu polowki i kliknij w przycisk bridge w zakładce edit edges. Ustawienia standardowe. Polowki złączyły się. 16. Wejdz w okno perspective i kliknij w srodkowy vertex. Prawym i convert to face. Narzedziem scale nadaj odpowiedni profil oponie a pozniej klawiesz delete. 17. Powinno wystarczyc. Można oczywiście jeszcze zrobic srodek opony, ale zakladam ze opona będzie miala felge która zakryje brak srodka ;) 18. Efekt końcowy 2 8
KLICEK Napisano 1 Luty 2007 Napisano 1 Luty 2007 ja dodam od siebie ze wypadalo by przeczytac regulamin nazewnictwa watkow ;) A tak to super tutek ;] 1
hcpiter Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 Ale to dlatego ze tutek byl na serwie interii i juz nie ma tego konta albo kolega wywalil screeny :)
zgred Napisano 4 Czerwiec 2007 Autor Napisano 4 Czerwiec 2007 o kurcze zapomnialem o tym ze tutorial tam byl :/ Postaram sie zrobic jakies screeny.
zgred Napisano 4 Czerwiec 2007 Autor Napisano 4 Czerwiec 2007 Oki obrazki juz sa. sorki za problemy ;)
zgred Napisano 4 Czerwiec 2007 Autor Napisano 4 Czerwiec 2007 Wiecie jak komus sie przyda moj tutorial to zawsze moze kliknac w wage pod awatarem :P 3
Wafer Napisano 27 Lipiec 2007 Napisano 27 Lipiec 2007 Hehe, właśnie skończyłem tutka, i musze przyznać ze zabardzo dla początkujących to on nie jest :P Punkt 15 to totalna magia jak dla mnie (początkujący) ale z pomocą Damus'a (usera tego forum) jakoś sobie poradziłem, za co mu bardzo dziękuję:) Ps. ta rozbierzność w wielkości bierznika pewnie przez to 'przesuń TROCHE w lewo' i ' teraz tez przesuń TROCHE w lewo' u kazdego 'troche' wygląda inaczej :D felga z inego tuta, ale i tak nie wyszła tak jak powinna, to pewnie przez to 'troche' :D
pikoman Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 nie no wszystko spoko tylko czemu u mnie nie ma tego bevel ??? mam extrude pod tym chamfer i nizej bridge... ale bevel nie ma a na miejscu bevel jest chamfer ... czemu ?
zgred Napisano 13 Sierpień 2007 Autor Napisano 13 Sierpień 2007 tak jak pisze hcpiter, zaznacz polygon a nie edge 1
alwayslags Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 witam. no wiec znalazlem chwile czasu i skonczylem wszystkie twoje tutki. teraz pytanie co dalej? gdzie mozna szukac tutkow dotyczacych renderingu etc? zainstalowalem sobie demko vraya ale sam sobie z tym nei poradze. dzieki z gory za jakies linki/ odp etc;]
Mlody666 Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 Bardzo przydatny dla początkującego warto samemu pomodzić z opcjami....
Barton22 Napisano 13 Czerwiec 2009 Napisano 13 Czerwiec 2009 To o co chodzi z tym punktem 15, bo naprawde napisane tak srednio do skumania...
indian Napisano 13 Czerwiec 2009 Napisano 13 Czerwiec 2009 bo tam nie ma nic do "skumania", klikasz w tryb zaznaczania border'ami, klikasz ctrl+a i klikasz bridge
pads Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Dla wszystkich dla ktorych 15 punkt tutka jest niezrozumialy. Chodzi o to ze po wykonaniu operacji Mirror zostaje nam dodatkowa krawędź której nie widać na pierwszy rzut oka. Dlatego zaznaczając border z jednej połówki i z drugiej i tworząc bridge w naturalny sposób je łączymy. Wtedy jeśli się nie myle nie ma prawa nam wyskoczyć jakiś bug. By najlepiej zaobserwować jak działa narzędzie bridge w tym przypadku należy nie przesuwać tych dwóch połówek bardzo blisko siebie tylko zrobic to z jakiejś odległości - wtedy załapiecie o co chodzi. Pamiętajcie bordery z jednej i drugiej połówki zaznaczamy z wciśniętym ctrl. Mam nadzieje że nie namieszałem za bardzo :P
SSparrow Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 (edytowane) A ja zrobiłem opone, felge. Jestem początkujący, no ale niby już coś tam umiem więc spróbowałem połączyć to wszystko i wyszła taka oto krótka animacja :) Nie wiedziałem gdzie ją umieścić bo w sumie to dopiero amatorskie początki... jak źle wstawiłem to nie gniewajcie sie. http://www.youtube.com/watch?v=PkQ3HKW-jVQ Edytowane 10 Sierpień 2010 przez SSparrow
mkeruj Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Oprócz ortografii, animka całkiem spoko. W czym to smażyłeś? PZDR
SSparrow Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Smażyłaś... jeżeli chodziło Ci o renderowanie to MentalRayem. A Jeżeli o program gdzie to sklejałem to Ulead VideoStudio - bardzo prosty program do robienia filmików. Nie ma super opcji i możliwości, ale do szybkiego skręcenia wg. mnie idealny ;) A co do błędu... to wstyd. 22lata na karku a takie błędy. Zawsze mnie ratuje sprawdzanie pisowni w przeglądarkach albo na gadu :P Już poprawiłem filmik i uaktualniłem link w poprzednim poście. Pozdro
LxOxRxD Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 tak to wyszło :) ask: w jaki sposób ładnie założyć oponę na felgę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się