Skocz do zawartości

[Modelowanie] Opona [3dsmax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

O tutorial poprosil mnie znajomy z forum. Kieruje go glownie do poczatkujach ale troszeczke orientujacych sie w interfejsie 3d maxa. Staralem sie pisac zrozumiale.

 

1. Tworzymy cylinder w widoku front o parametrach: height segments 10, cap:2, sides: 60.

 

1.jpg

 

2. Klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy convert - > editaple poly.

3. Teraz usuniemy poligony z tylnej cześci opony, gdyż bedziemy używać później symetrii.

Najlepiej w tym celu zaznaczyć jeden z edge jak na obrazku i kliknąć w przycisk „loop”. Później prawym myszki i convert to face i klawisz delete.

2.jpg

 

4. Teraz zaznaczmy w widoku top vertexy przy krawędzi jak na obrazku poniżej. Uwaga, zaznaczyc należy vertexy po stronie gdzie wczesniej NIE usunęliśmy poligonow.

3.jpg

5. Kolejny krok to wlaczenie soft selection. Jest ona w menu editable. Wystarczy kliknąć w use soft selection i wybrac wartość. Ustaw wartość aby kolory były mniej wiecej jak na rysunku poniżej. Wybierz narzedzie skale i klikajac w srodkowy trojkat przeciągnij aby wyglądało to jak nizej.

4.jpg

6. Wylacz soft selection i vertexy które zostali ustaw za pomoca scale i move jak na rysunku.

5.jpg

 

7. Zaznacz jedna z krawędzi jak na obrazku poniżej. Pozniej selection ring i prawym – convert to face. Następnie extrude wartosc 1 z local normal. Pozniej bevel o warosci height 0.2 a outline -0,2. Typ to local normal.

7.jpg

8. efekt dotychczasowy:

8.jpg

9.Zaznacz poligony jak na rysunku i narzędziem rotate obroc lekko w lewo.

9.jpg

10. wejdz w zakładkę selection i kliknij w przycisk shrink. I zwowu obroc ale tym razem o mniejszy kat.

10.jpg

11. Znowu klawisz shrink ( dwa razy) i znowu obrocic.

12. zaznacz te poligony co na obrazku poniżej. Kliknij w extrude o warosci 0 ale o typie „by poligon”:

11.jpg

13. Teraz uzyj narzędzia scale aby zmniejszyc troszeczke poligony. Po tej operacji uzyj extrude o typie group i wartości height 1 oraz bevel o ustawieniach jak wczesniej.

14. Zakladka z gornego menu tools -- >miror. Zaznacz copy i o y. Ustaw narzędziem move aby krawdzie obu polowek się łączyły. Pozniej wejdz w editable i kliknij w atach i w druga polowke.

15. Zaznacz bordera z obu polowki i kliknij w przycisk bridge w zakładce edit edges. Ustawienia standardowe. Polowki złączyły się.

16. Wejdz w okno perspective i kliknij w srodkowy vertex. Prawym i convert to face. Narzedziem scale nadaj odpowiedni profil oponie a pozniej klawiesz delete.

12.jpg

17. Powinno wystarczyc. Można oczywiście jeszcze zrobic srodek opony, ale zakladam ze opona będzie miala felge która zakryje brak srodka ;)

 

18. Efekt końcowy

13.jpg

  • Like 2
  • Confused 8
  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hehe, właśnie skończyłem tutka, i musze przyznać ze zabardzo dla początkujących to on nie jest :P Punkt 15 to totalna magia jak dla mnie (początkujący) ale z pomocą Damus'a (usera tego forum) jakoś sobie poradziłem, za co mu bardzo dziękuję:)

 

Ps. ta rozbierzność w wielkości bierznika pewnie przez to 'przesuń TROCHE w lewo' i ' teraz tez przesuń TROCHE w lewo' u kazdego 'troche' wygląda inaczej :D

 

 

oponkahu5.png

 

felga z inego tuta, ale i tak nie wyszła tak jak powinna, to pewnie przez to 'troche' :D

Napisano

nie no wszystko spoko tylko czemu u mnie nie ma tego bevel ??? mam extrude pod tym chamfer i nizej bridge... ale bevel nie ma a na miejscu bevel jest chamfer ... czemu ?

Napisano

witam. no wiec znalazlem chwile czasu i skonczylem wszystkie twoje tutki. teraz pytanie co dalej? gdzie mozna szukac tutkow dotyczacych renderingu etc? zainstalowalem sobie demko vraya ale sam sobie z tym nei poradze. dzieki z gory za jakies linki/ odp etc;]

Napisano

Dla wszystkich dla ktorych 15 punkt tutka jest niezrozumialy.

 

Chodzi o to ze po wykonaniu operacji Mirror zostaje nam dodatkowa krawędź której nie widać na pierwszy rzut oka.

 

Dlatego zaznaczając border z jednej połówki i z drugiej i tworząc bridge w naturalny sposób je łączymy. Wtedy jeśli się nie myle nie ma prawa nam wyskoczyć jakiś bug.

 

By najlepiej zaobserwować jak działa narzędzie bridge w tym przypadku należy nie przesuwać tych dwóch połówek bardzo blisko siebie tylko zrobic to z jakiejś odległości - wtedy załapiecie o co chodzi.

 

Pamiętajcie bordery z jednej i drugiej połówki zaznaczamy z wciśniętym ctrl.

 

Mam nadzieje że nie namieszałem za bardzo :P

Napisano (edytowane)

A ja zrobiłem opone, felge. Jestem początkujący, no ale niby już coś tam umiem więc spróbowałem połączyć to wszystko i wyszła taka oto krótka animacja :) Nie wiedziałem gdzie ją umieścić bo w sumie to dopiero amatorskie początki... jak źle wstawiłem to nie gniewajcie sie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PkQ3HKW-jVQ

Edytowane przez SSparrow
Napisano

Smażyłaś... jeżeli chodziło Ci o renderowanie to MentalRayem. A Jeżeli o program gdzie to sklejałem to Ulead VideoStudio - bardzo prosty program do robienia filmików. Nie ma super opcji i możliwości, ale do szybkiego skręcenia wg. mnie idealny ;)

 

A co do błędu... to wstyd. 22lata na karku a takie błędy. Zawsze mnie ratuje sprawdzanie pisowni w przeglądarkach albo na gadu :P Już poprawiłem filmik i uaktualniłem link w poprzednim poście.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności