Skocz do zawartości

Odwrotna panorama


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś wie czy da się wyrenderować i jak zrobić (w MAX'ie) panoramę 360 stopni ale taką, w której kamera nie znajduje się w centrum panoramy ale obraca się wokół budynku umieszczonego w centrum? Zależy mi w efekcie końcowym nie na trójwymiarowym interaktywnym elemencie, ale na bitmapie jak z panorama exportera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hmm. A widziałeś już gdzieś coś takiego?

 

Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak by to wyglądało.

Bez sensu to jest. No chyba że nie.

 

EDIT. wiem jak to zrobić :) chwila wytestuję.

 

eee. nie ja nie umiem

 

Edit2.

Możesz zmapować na drugim kanale cylindryczne. i wypalić z projekcją. ale tak czy siak efekt jest do niczego:

 

01fc7.jpg

 

02yq8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zrobił 4 oddzielne rendery. Target kamery na wsp 0, 0, 0, kamera jeździ po circle. I wtedy tylko zrenderować klatki na których kamera jest obrócona względem targeta o 90, 180, 270 i 360 stopni. Troche niejasne, jak masz jakies pytania to na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, maczuga pisze o 4 renderach, ale co potem, jak je połączyć w jedną panoramę dającą jeden budynek?

 

Moje wątpliwości dotyczą tego, czy taką odwróconą panoramę wogóle da się wykonać, a to dlatego, że w zwykłej panoramie (z kamerą w środku) obrazy złączone w panoramę są "posklejane" jeden z drugim, a w odwróconej panoramie (z kamerą na zewnątrz) kolejny obraz zastępowałby poprzedni.

 

A może ktoś taką odwróconą panoramę jednak zrobił, albo gdzieś widział?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj (nie wiem czy się uda):

zrób duży cylinder naokoło objektu, z 100% refleksji.

objekt zrób niewidoczny dla kamery, ale widoczny dla refleksji.

wyrenderuj kamerą ustawioną na środku objektu panoramę 360 stopni tą normalną nieodwróconą.

przez refleksje powinna wyjść panorama objektu naokoło.

ewentualnie zamiast cylindra daj tam kulkę, nie wiem co lepiej wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś wie czy da się wyrenderować i jak zrobić (w MAX'ie) panoramę 360 stopni ale taką, w której kamera nie znajduje się w centrum panoramy ale obraca się wokół budynku umieszczonego w centrum? Zależy mi w efekcie końcowym nie na trójwymiarowym interaktywnym elemencie, ale na bitmapie jak z panorama exportera.

 

Nie ma bata, uważam, że nie wyjdzie. Mozesz zrobić tło panorama eksporterem, potem dać do HDRa tą panoramę i z nią w tle wyrenderowac obrót kamery wokół obiektu. Innej opcji nie ma. Sferyczny HDR jest statyczny z założenia, tzn. ma tylko jedną ogniskową w konkretnym punkcie.

Najlepiej powiedz co chcesz uzyskać, bo skoro to nie ma być interaktywne, to znaczy, że tylko animowane, a jak animowane to po co tak kombinujesz?

Ania: jeśli by zrobił taki render z refleksyjnym cylindrem/sferą, to w panoramie dostałby odpowiednio cztery lub sześć rzutów obiektu z kazdej strony. One nie byłyby ciągłe, tylko po prostu widoczne posrodku kazdego ujecia kamery.

 

EDIT:

Przyszedł mi do łba pewien szatański pomysł, choć może trochę szalony...

Mianowicie pośrodku obiektu wstawiasz pionowo dwa poligony tworzące kąt np. 10st i kamerę znajdującą się na dwusiecznej kąta pomiędzy tymi poligonami. Kamerę linkujesz z tymi poligonami na stałe. Tymczasem miejsce styku obu poligonów umieszczasz dokładnie na osi obrotu kamery wokół budynku. Wszelkim światłom w scenie wrzucasz poligony do "exclude". Dzięki temu manewrowi poligony ograniczą kamerze widok budynku do tylko i wyłącznie jednego jego wycinka mieszczącego się w kącie 10st, nie zasłaniając przy tym światła. Tą metodą możesz stopniowo obracając cały układ poligonów i kamery uzyskać 36 renderów niepowtarzających się fragmentów budynku. Wydaje mi się, ze do tego najlepiej by było ustawić kamerze widok aksonometryczny, zaś poligonom dać jednolity kolor scanline'owe self illumination, by mogły stanowić jednolite tło do dalszego montażu i nie łapały domyślnego światła i cienia.

Obraz budynku na renderach nie wyjdzie Ci idealnie pionowy po bokach, bo im fragment budynku będzie bliżej osi obrotu, tym będzie na renderze węższy, więc czeka Cię mozolne deformowanie każdego fragmentu w PS, ale... chciałeś efekt, to masz: cylindryczny obraz budynku. Sferyczny obraz też da się podobną metodą uzyskać, ale takiej roboty nie życzyłbym nawet wrogom.

Jak coś niejasno opisałem, to wal do mnie na gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muahaha da się.

 

ustawienia:

w środku sceny kamera cylindryczna 360 stopni (we vrayu w ustawieniach kamery można dać override fov i tam ustawić te 360 stopni)

naokoło sceny cylinder z idealną refleksją, najlepiej żeby jeszcze cylinder był niewidoczny dla świateł i GI (aby nie zacieniał objektu)

w środku sceny tam gdzie kamera daj swój objekt, niewidoczny dla kamery.

 

dołączam scenę, ale musisz mieć max8 i vray 1.50

 

czajniczek.

czajnikcylinder2tn7.th.jpg

mam nadzieję że o to chodziło?

 

ze sferycznym też próbowałam ale dziwny efekt wyszedł:

czajniksphereyz0.th.jpg

 

edit: wieczko widać kilka razy bo czajnik nie był wycentrowany, tu jest lepiej

czajnikcylinder3xd2.th.jpg

 

edit 2: o kurcze fajna zabawa

goleccylinderfi3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności