Skocz do zawartości

Jak zrobić cieniowane odbicia?


Escabor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem, stworzylem obiekt, ktory jest na podlodze, ktora odbija otoczenie. kiedy stoi pionowy obiekt na niej, w odbiciu znajduje sie caly, mnie chodzi o to zeby wraz z zwiekszeniem odległości obiektu od podłogi odbicie było słabsze. podloga ma czarne tlo, wiec cos jak typowy gradent z photoshopa. Zamieszczam ilustracje przedstawiajaca problem:

 

3dsmaxcopybw7.th.jpg

 

Używam max9 i v-ray 1.5cr3

 

Z gory dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

chwilowo renderuje mi sie scenka i nie moge nic testowac, mozecie bardziej "ludzkim" jezykiem? bo watpie zybym cos zdzialal? fresnel? to chyba od nazwy soczewek... tak wogole co to jest ten faloff? ciagle sie pojawia to haslo i nie wiem do czego to sluzy, mozna tak w 2 zdaniach? cicho laik jestem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klikasz na szary kwadracik koło refleksji (nie ten gdzie można wybierać kolor, ale ten wystający), tam wybierasz falloff. falloff cieniuje np. zależnie od kątu padania światła (moża ustawiać różne sposoby).

fresnel to coś podobnego, tylko już bardziej wyspecjalizowane. odbija tylko pod bardzo płaskim kątem.

więcej informacji znajdziesz pod F1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, chyba sobie poradze ;] gdzie dac mape tyle to nawet ja wiem, tylko jaka kiedy gdzie to juz gorzej... co do F1 to zawsze jak czegos szukam i wpisuje haslo w indexie czy wyszukiwaniu, pojawia sie milion tematow nie za bardzo zwiazanych z tym co mnie interesuje, eeeh nienawidze helpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko i bardzo upraszczajac: Wyobraz sobie, ze stoisz na wypolerowanej podlodze w dlugim korytarzu. Patrzysz pod siebie na podloge, cos tam sie odbija, ale nie widzis siebie za dobrze, o ile wogole sie widzisz. Teraz patrzysz na osobe, ktora stoi daleko od Ciebie, zauwazasz, ze jej odbicie w podlodze jest wyrazniejsze. Osoba, ktora stoi blizej jest mniej wyraznie widoczna w podlodze. Oczywiscie stopien odbicia nie zalezy od odleglosci tylko od kata patrzenia na powierzchnie odbijajaca. Zauwaz, ze jak patrzysz na odbicie jakiejs osoby, to jej nogi odbijaja sie w podlodze dalej od Ciebie, a zatem kat jest mniejszy, glowa odbija sie blizej, kat jest mniejszy.

Zaznaczajac ze fresnela przy odbiciach wlaczasz ten efekt, czyli maksymalne odbicie masz przy minimalnym kacie. Jesli zahaczysz fresnela, stopien zaniku odbicia wraz ze wzrostem kata patrzenia mozesz zmieniac przez zmiane IOR materialu (mozesz sobie odlinkowac IOR odpowiadajacy za reflect od tego odpowiadajacego za refract). Mozesz tez uzyc mapy falloff, ktora ma tez wbudowana funkcje fresnel z podawaniem IOR, ale mozesz tez ta krzywa regulowac "recznie". Pobaw sie mapa fresnel, to szybko obczaisz co i jak. W falloff masz wiecej mozliwosci regulacji, mozesz zmieniac jego typ itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat kąt patrzenia, fresnel itd. nie mają tu decydującego znaczenia. Mimo że wpłyną na odbicie, to stopień rozmycia i zaniku odbicia jest głównie związany z rozmywaniem odbić, a więc z parametrem glossines materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no akurat chodzilo mi o zanikanie, ale przeciez jak sie cos rozmyje to tez jest "niby" mniej widoczne. Hynol ma racje co do zlego nazewnictwa tego zjawiska, ale wiadomo o co chodzi. akurat potrzebuje tego efektu tylko po to zeby odbijajace sie przedmioty w podlodze nie wychodzily do brzegu (poza kadr) zalezy mi zeby krawedzie byly czarne poniewaz potem umieszcze animacje na czarnym tle, chce zeby sie ladnie wtopila i nie wybijala. jeszcze raz dzieki za za wszelka pomoc jestescie bezcenni ;] fizyka to sie akurat interesuje wiec znam jej prawa dosc dobrze, ale ogarnac te wszystkie mozliwosci max jest ciezko. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności