Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To praca jeszcze z zeszłego roku i trochę nietypowa. Oryginalnie grafika wyrenderowana została jako pełnokolorowa, jednak coś mi strzeliło do głowy i trochę sie nad nią poznęcałem.

 

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo ładnie. Wolałbym w jakimś technikolorze ;). Ale czy kołpak śmigła nie powinien być ostrzejszy? Nie pamiętam modelu Spitfire'a z takim bąblem.

Napisano
Wolałbym w jakimś technikolorze ;)

 

Prosisz i masz:)

 

e8c6fbd363d73b21m.jpg

 

A co do kołpaka to pierwsze wersje - Mk.I i Mk.II miały w większości takie właśnie, "bąblowate" kołpaki.

Napisano
Ale mimo wszystko jakoś tak im się do szpica chyba schodziły... Chyba że na renderze po prostu tak wyszło.

 

Owszem, ale nie przy śmigłach Rotol:

 

0e05d03d5cfba668m.jpg

 

A że w tym ujęciu kształt się nieco gubi to inna sprawa.

 

Bardzo ładnie. Wolałbym w jakimś technikolorze ;)

 

Hmm. teraz sie dopiero zorientowałem że przy wysyłaniu obrazka na serwer COŚ zrobiło z nim DZIWNE RZECZY. Jeżeli widziałeś kolorowe paski, to to nie była cześć grafiki. Teraz jest OK.

 

PS. No, prawie OK. Jest ciemniejszy pasek u góry, ale nie mam juz siły z tym walczyć. Tu jest link do poprawnej wersji.

 

spitfireni0.th.jpg

Napisano

robi wrażenie jak dla mnie wersja nad ktora sie znecales jest lepsza, fajny efekt. moze jakies pociski swistajace kolo samolotu ;)

Napisano

Dzięki za komentarze! Cieszę się zwłaszcza, że podoba się wersja "podniszczona". Szczerze powiedziawszy po pewnym czasie każdy szuka jakiejś odmiany. Kolorowy Spitfire był na okładkę książki, czarno-biały dla przyjemności:). To nawet fajne uczucie, jak człowiek sie namęczy z tymi wszystkimi bumpmapami, specular mapami itd itp, oświetlenie globalne ustawi i takie tam a potem ciach mach i 80% tego wszystkiego idzie w cień :).

Napisano
Gratuluje.Bardzo fajny model.Zdradził byś conieco jak to oświetliłeś texturowałeś i renderowałeś.

 

W zasadzie żadnych rewelacji tu niema, chociaż fakt, że udało mi sie przenieść model z Rhino do Maxa w dobrej formie to już rewelacja ;). Nie bardzo mam co napisać o texturowaniu, bo tu każdy ma swoje, wypracowane metody. W każdym razie kadłub mapowany cylindrycznie (bez uv!) skrzydła i stateczniki planarnie. Jakieś 200 MB tekstur diffuse, bump i specular (tga).

 

Światło kierunkowe robi za słońce a dodatkowo dla rozświetlenia sceny wykorzystałem skrypt e-light Ronnie Olsthoorna (darmowy zresztą http://home.wanadoo.nl/r.j.o/skyraider/e-light.htm), tworzyący takie oszukane GI. Render standardowy maxa, bez bawienie się w Mental Raya. Miałem zreszta mało czasu bo i z softu korzystałem grzecznościowo i wydawca nękał terminami, więc poszło prosto jak tylko można.

Napisano

Stara fotka wymiata!!! choc nie mam tez zastrzeżeń do kolorowego obrazka ( nie znam sie na samolotach) Bardzo fajna texturka, dopracowana. Powracając do "fotki", gdyby ktos mi p[owiedział ze to stare zdjecie to bym uwieżył :)

PoZdRo!!!

Napisano

... aż się prosi o inne ujęcia! Nie, że to jest złe ale taki fajny model można by jeszcze bardziej wyeksploatować (jakieś gęste czarne chmury, albo pod ostrzałem artylerii PLot... ) Świetnie wyszło! Obrazek już dawno powinien był znaleźć się na front page... Dlaczego go nie ma.. nie wiem:-(




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności