Gość jaco Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 Projekt mojej kuchni. Jestem w trakcie testowania mojego sprzętu wiem że to nie wiele, później dorzuce orginalne zdjęcie mojej kuchni żeby pokazać różnicę!!! DUŻĄ RÓŻNICĘ w porównaniu do jej stanu na teraz. Render w Menatlu około 1h. Nie czekam na komentarze co do samego projektu kuchni jak i jej kolorystyki ponieważ ma około 7m2 i niektóre rozwiązania są może śmieszne ale konieczne.
mkk3a Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 zmien moze ustaweinia kamery, bo czuje sie jak po kilku głebszych. z bardziej rzucających sie w oczy rzeczy drażni mnie metal na drzwiczkach do piekarnika oraz oswietlenie w rogu między tymi półeczkami. jakoś cieni brakuje albo czegoś... no nie wiem. dziwnie w kazdym bądź razie to wygląda
Gość jaco Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 Tam nie ma żadnego światła w rogu jest tylko jeden Area Photometric w oknie i Spot poza oknem. Wydaje mi się że to jest odbicie HDRI spoza pokoju bo ustawiłem na envirmencie i widzocznie jest za ciemne. Wszystkie materiały to standardowe Architectural & Design. Ten materiał na piekarniku lepiej wyszeł w większej rozdziałce widocznie za mało Samplingu dałem. MOże lepiej byłoby zamknąć całą scene z zewnątrz i ustawić jakiś idealnie biały materiał niż ten HDRI ? A widok dla tego taki z głębszej perspektywy bo kuchnia ma tylko 185cm serokości
mkk3a Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 nawet nie przyszlo mi do glowy, ze mozna robic pomieszczenie bez modelowania tych niewidocznych ścian :) imo bedzie wtedy o wiele lepiej, z hdri bym zrezygnował, w miejsce okna wrzuc jakis mentalowy odpowiednik vraylight i ew. directional jako słonce. spot nie jest dobrym pomysłem bo jego promienie nie są równoległe.
Gość jaco Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 No Direct sam nie wiem bo jak się przypatrzyłem na dzienne oświetlenie to jednak nigdy w pomiesczeniach nie ma ostrych cieni od świtła słonecznego to może spota z węższym stożkiem, a jeśli o słońce chodzi to wpada do kuchni z 20 razy do roku bo na przeciwko stoi drugi blok i to dośc blisko dlatego zdecydowałem się na Photometrik area a Spot jest Mentalowy. A scena wygląda tak że wszystkie ściany są na miejscu:Więc jak to naprawie to może będzie lepiej i inny widok zrobie
ferni Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 mnie sie podoba z wyjatkiem dwuch rzeczy, a mianowicie drzwiczek od piekarnika i filizanek które wyszly jak naparstki
piotrek Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Trochę brak mi tutaj FG (aub AO). Mogłoby być też troszeczkę jaśniej.
Gość jaco Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 ferni - filiżanki są za małe, powiększe je, mnie też to razi :-) piotrek - użyłem jedynie IG, zrezygnowałem z FG scena była bardzo ciemna i miejscami Area light przed oknem wypalał mi sufit więc użyłem Logarythmic Ecspousure Control (czy jak to się zwie). i nie wiem czy wogóle dobrze zrobiłem?? jeśli chodzi o FG to wychodziły mi jakieś śmieszne rzeczy z tym Physical sky'em... może dać poprostu zwykły skylight?? CZy powinienem scene rozjaśnić tym Logarytmikiem... czy za pomocą GI? Radiusy miałem ustawione na 30 Sampling na 1 000 000 Photony na 100 000, opcje światła do GI ustawiam na Manual czy mam zostawić na Automatyczne? Czy jak ustawiam Energy Światła to bez GI zwiększa swoją światłość na renderze czy tylko z z GI? Decay na 2,0 czy 1,8? Ten AO to Ambient Occlusion? Jego się chyba ustawia z poziomu materiału a nie sceny? BYłbym bardzo wdzięczny za pomoc :-) Pzdr
chudy Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 pomoc do AO: -wybierasz materiał mental ray -w surface wybierasz materiał Ambient Occlusion -przypisujesz go wszystkim elementom sceny -zwiększasz ilość Sampli, np do 64. -ustawiasz Max Distance, np. na 1m -!! wyłączasz wszystkie światła w scenie -!! wyłączasz GI i FG !! -renderujesz -kolorowy render i AO łączysz ze sobą np. w photoshopie (opcja multiply); widoczność AO ustawiasz wedle własnego uznania ;] i to na tyle
chudy Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 tak mi teraz do głowy przyszło, że ten zlewozmywak jest tam ni w kij ni w oko. wydaje mi się że lepiej wyglądałby zwykły jakiś. np jakiś okrągły z dodatkowym 'okapnikiem' :P nie wiem jak sie na to mówi
Gość jaco Napisano 22 Luty 2007 Napisano 22 Luty 2007 tak mi teraz do głowy przyszło, że ten zlewozmywak jest tam ni w kij ni w oko. wydaje mi się że lepiej wyglądałby zwykły jakiś. np jakiś okrągły z dodatkowym 'okapnikiem' :P nie wiem jak sie na to mówi TAk tak będzie okrągły jedno komorowy, tylko ze użyłem tego bo tylko ten model miałem Pzdr
Gość jaco Napisano 28 Luty 2007 Napisano 28 Luty 2007 Rozjaśniłem troche ale dalej coś nie tak :-/ te prawe szafki nie mam pojęcia oco tam chodzi radiusy GI na 30, wydaje mi się że te półki odbijają cień jaki rzuca area light za oknem, którego nie widać bo rozjaśniłem Logarytmikiem, Chciałem dołączyć AO ale niestety zapomniałem zapisać scene i straciłem ustawienie kamery na drugi render :-/. Scena wyostrzona w PS. Poczytałem troche na forum o Mentalu troche o nim już wiem tylko gorzej z przełożeniem na rendery, zauważyłem że jedyny sposób to sammeu eksperymentować. Co do AO to chciałbym raczej iść w strone renderów nie wymagających poprawek w ps. Wiem żę AO poprawia cieniowanie, ale w przypadku gdybym musiał robić krótką animacje np. 300 klatek+10s miałbym chyba dużo roboty z mieszaniem w PS. Dlatego jeśli to możliwe chcem i próbuje znaleźć jakiś inny przepis na to. Arch & Design ma pewną opcję z AO może to coś pomoże? Co do zlewozmywaka to nic nie zmieniałem z powodu braku czasu (praca, szkoła, webmastering) wszystko na mojej głowi :-/. CZekam na komętaże
Gość jaco Napisano 11 Marzec 2007 Napisano 11 Marzec 2007 NoZnalazłem dzięki Bogu troche wolnego czasu i coś takiego wymąciłem Render 1H. Podobny do reszty tylko że... ---- wywaliłem wszystkie światła i wstawiłem Day LIght System na 21.06.2007 godzina 17:00 GI- Multiplier 2,0 FG 2,0 Medium. Aha Enviroment (mr) Physical Sky z HDR'ów maksowych werski 9, pożytek z tego taki że zamiast 3h, skróciło się do 1h-iny. Wiem ze różnica jest mało widoczna! Ale czasem po kłótni z dziewczyną próbuje nowych rzeczy :-) i odskoczni do #ydemksa. PS -tylko Sharpen Zresztą co to kogo interesuje :-/ Zrobiły się wkońcu cienie pod półkami
Gość jaco Napisano 24 Marzec 2007 Napisano 24 Marzec 2007 A teraz czas na moją łazienkę. Próbne rendery poprawiane w PS, teraz bede dodawał grzejniki ręczniki i troche mebelków. Łazienka jest bardzo mała 3,22 m2 :-). bede jeszcze zmieniał układ płytek bo po to były robione renderki. Ogólnie chcem taki klimacik kawy z mlekiem uzyskać. Na szczęście wczoraj zrobiłem hydraulike całego pomiesczenia, od poniedziałku remont więc musze się śpieszyć. Czekam na komentaże :-)
Gość jaco Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 Czemu nikt niechce komentować :-( Aż tak słabo :-(
SSn4k3 Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 Mnie sie bardzo podoba. Shader zlewu w ostatnim renderku kuchni jest do wymiany moim zdaniem. Wyostrzasz te obrazki w PSie? bo troszke to kluje w oczy. Na blacie w kuchni troszke pusto, jakis chlebak by sie przydał itp. Ogolnie jest bardzo pozytywnie;)
siwy Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 wszystko super, tylko ten zlew w kuchni jest zlewem narożnym. tak mi się wydaje
!Ewert Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 no wiec łazienka jest ładna ale cienie padają...ogólnie mi sie podoba;) choć jest super czysto i nie ma żadnych kosmetyków;) a kuchnia ładna nawet moge powiedzieć że podoba mi sie;) ale materiał chromu Ci nie wyszedł... bedziesz dawał prace to galerii?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się