Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobra żeby nie zaśmiecać forum kilkunastoma tematami , będę tutaj zadawał pytania. Problemy dość chyba prozaiczne ale ja nie mogłem znaleźć odpowiedzi.

Jak z paru krzywych zrobić figurę zamkniętą. To sprawia mi duży problem wprawdzie join

łączy krzywe ale ich nie zamyka. Zostaje mi jedna szczelina której nie dam rady zapchać . A

później lecą mi przez to następne operacje jak np. split , solid.

 

 

 

>>Rysunek w tle .Kłade

w jednym rzucie rysunek 45.30 , w innym 50.30 .

Wymiarowanie tych samych części jest inne!! Sprawdziłem rysunki są ok!

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Pokaż tę bryłę , którą chcesz zamknąć.

 

 

 

Blend curves (ślepota :/)

 

 

 

Ale co z wymiarowaniem rysunków. Musze je tak przerobić żeby wszystkie(rzuty góra , lewo , etc.) miały równą wielkość . Lekko wkurzające , korzystam jeszcze z opcji aling przy tej "źle" wymiarowanej bitmapie ; ale mnie to nie zadowala :( .

Napisano
>>Rysunek w tle .Kłade

w jednym rzucie rysunek 45.30 , w innym 50.30 .

Wymiarowanie tych samych części jest inne!! Sprawdziłem rysunki są ok!

Heh, ale jeżeli wstawiłeś te rysunki w dokładnie tych samych wymiarach jakie mają w rzeczywistości (i tu pasują), to nie ma prawa być źle, coś chyba musiałeś nie tak wstawić. Najlepiej jak byś pokazał jakiś zrzut z programu. Tła najlepiej wstawia się w ten sposób, że najpierw tworzy się prostokąt odpowiadający wielkości obrazka, ustawia się go wedle potrzeby (np. na środku układu współrzędnych) i dopiero potem (z pomocą snap'a) ustawia się tło, by wpasowało się idealnie w prostokąt.

Albo ja nie wiem o co ci chodzi. ;)

Napisano

Przy wstawianiu bit mapy podaje szerokość.

 

Nie wiem o co chodzi z jednostkami w Renderingu . Ustawiam na centymetry.

Przy mierzeniu odległości miedzy punktami nie wiem w czym podaje w mm czy cm :/ (liczba.liczba).

 

Co do użycia aling na tle to mi go przewymiarowuje. Jest jakaś operacja która ustawia w dokładnej pozycji (punkt w punkt) a nie jak normalnie (2 punkty na tle 2 na projekcie , przemieszczenie przeskalowanie)

 

 

 

Problemy problemy :/ Robie bryłę samolotu , wyciągam po 2 prowadnicach i kilku wręgach.I

wręgach.I się kaszani wychodzi i skręcana powierzchniawieżchnia a nie równiutko jak na sekcji pierwszej.

problemwa8.th.png

 

 

 

Wcześniej nie było problemów , może to przez wręgi powierzchnie a nie krzywe .

 

 

 

 

Jak połączyć końce tej krzywej linią prostą ? Używając blend uzyskuje kolejną krzywą.

problemmt3.th.jpg

Napisano

Dzienks wszystko działa ale...

Nie wiem gdzie co namieszałem . Teraz jak rysuje linie i najeżdżam na jej drugi koniec to go nie załapuje. W innych projektach ok kursor przyciąga się do końca krzywej/łamanej i zamykam figurę (wiem że close można użyć).

Napisano

niemozliwe jak jest wlaczony osnap z wlaczonym end to musi przyciagac jedynie moga byc jaja jesli jest zaznaczone dodatkowo project lub planar lub oba naraz. Jak chcesz sie zapytac gdzie to jest to tez na dolnym pasku :)

Napisano

Dzieją sie po prostu czasem cuda :/ W jednym projekcie tło bitmapa zamieniła się w czarne i nie ma zmiłuj. Oryginalny plik ok.

 

Problem z profilem skrzydła.

 

Wyciągnij po dwóch krzywych zaznaczam obrys skrzydła , i łącze te dwie krzywe.

Jest ok tylko ze tworzy mi jedną stronę drugiej za chiny nie chce.

problemjr8.th.jpg

Napisano

Przebiłem się przez to dzieląc profile na górny i dolny. Powstały4części które połączyło linia prostą (każda para) w punktach przegięciakrzywych.

A potem po kolei część po części powstały mi 4 powierzchnie.

 

Wszystko bez problemu połączyłem join i wygląda jak ma wyglądać.

 

Tylko teraz za ciężką cholerę nie mogę tego połączyć z resztą skrzydła.

Czepia mi się tego że moja struktura jest zrobiona z 4 części a chce ją połączyć ze cała strukturą :/

Paskudnie wychodzi bo widać szew . Próbowałem połączyć obie połówkiskrzydła łatą, loftem i innymi cudami. Jedyny rezultat to cudacznepowierzchnie połączeń .

 

Jest coś w stylu jon co połączy mi 2 struktury różniące się w nieznacznym stopniu ?

Napisano

jest cos takiego jak match surface ale nei otym by zorbic naprawde dbry profil skrzydla to:

1 tzw. tory najlepiej jak maja takie samo deg i ilosc punktow

2. tak samo z profilami skrzydlo najlepiej jest zlozyc z dwuch polowek gorna i dolna.

zolty i pomaranczowy sa naszymi profilami dla gornej lub tez dolnej czesci a zielone sa naszymi torami ale po zorbieniu jednej z nich trzeba albo uczyc edgesa do 2 raila by ustawic tangency a idealnei by bylo curvature ale tu wszystko zalezy od krzywych jakie poiadamy im beda lepszej jakosci tym lepiej to wyjdzie w innym wypadku uzywamy match surface.

skrzydloui4.jpg

Napisano

>>>ale po zorbieniu jednej z nich trzeba albo uczyc edgesa do 2 raila by ustawic tangency a idealnei by bylo curvature ale tu wszystko zalezy od krzywych jakie poiadamy im beda lepszej jakosci tym lepiej to wyjdzie w innym wypadku uzywamy match surface.

 

Ale zrobiłem sobie model na rozgrzewkę . 1 praca w Rihno , super zadowolony z tego nie jestem . Następnym razem zrobię to o jakieś 50% lepiej i 70% szybciej. Dużo czasu zeżarła nauka no i wyrysowałem 5 kadłubów , każdy zaczynając od podstaw.

22ei7.th.jpg

Tylko jak to przenieś do SoftImage . Exportuje do 3dmaxa. 3dm bez problemu plik otwiera a w SI mam tylko łopatę śmigła.

 

 

 

>>Jak zagęścić siatkę na powierzchni ??

Napisano

witam po bardzo długiej, kilkuletniej przerwie (znowu mnie wzięło ;)))

 

do rzeczy, mam problem z poprawnym umieszczeniem rzutów/bitmap w okna Rhino. Dokładniej rzecz ujmując po wstawieniu bitmapy w rzucie np front, kolejnej w right (w miarę poprawnie) gdy wstawię 3ci rzut w topto linia którą rysuję "poprawnie" w front i right nie pokrywa się z top. Rzuty mam dobrze pocięte w Adobie, więc nie w tym problem. Może mi ktoś podpowiedzieć jak wykonać tę całą operację poprawnie? Kiedyś się umiało a teraz... ;((

Gość BigBen
Napisano

Witam

Mam pytanie, czy modelowanie w rhino to tylko nurbsy? Czy istnieje coś podobnego do edit poly z maxa?

Napisano

Hm, kiedyś chyba ktoś coś tak dziwnego wymyślił, ale edit poly w realiach Rhino czy jakiegokolwiek programu cadowskiego, to czysta abstrakcja i afunkcjonalny bubel.

Napisano

Jak przekonwertować plik z Rihno do SoftImage ?

 

W R zapisuje do formatu 3ds , 3dsmax odczytuje bez problemu a w SI wczytuje się tylko JEDEN ELEMENT!

Gość BigBen
Napisano

wątek o pytaniach i problemach, więc pisze tutaj. Chciałbym zrobić taki patent, żeby całę rhino było po polsku, a obok było przetłumaczenie po angielsku. Da rade coś takiego zrobić?

 

Dlaczego nie mam żadnego innego języka w programie, tylko polski?

Gość BigBen
Napisano

To szkoda bo fajny sposób by był.

Gość BigBen
Napisano

45037eb7adbfc662m.jpg

mam taki problem. Wyżej macie fote, strzałka pokazuje linie z którą mam problem. jest ona pogrubiona i wygląda mi na to że ta płaszczyzna nie jest połączona. Po edge curves robi się takie coś jak niżej. Jak widać reszta boków jest ładnie połączona. proszę o pomoc.

 

f550d5f696885dfbm.jpg

Napisano

Wiem jak sprawdzić czy stanowi całość.

Tools i parę razy smoth. Jeżeli po tym dalej będzie cała tzn. wcześniej też była cała.

 

Możliwe że to błąd jakiejś funkcji . Mi wywalało różne dziwności przy fillet curve.

Napisano

By sprawdzić czy jest cała, to wystarczy rozbić wszystko, wybrać dwie powierzchnie, które się niby nie stykają i join. Jak nie połączy no to jest problem.

Napisano

to co robisz mozna o wiele łatwiej zrobić tzn zrób okrąg (circle) potem extrude dorabiasz taki kształcik potem 1rail tego kształtu i tej krzywej potem ten fragment z boku robisz krzywą tego kształtu potem extrude array i na koniec booleanem to traktujesz:) po co się męczyć i kombinować jak mozna to szybko i łatwo machąć:D

Gość BigBen
Napisano

Jak exploduje całość to zostają te ścianki boczne, ale góra jet cała. Więc obiekt jest ok. Zaraz to zrobie od początku tak jak mówi dawcio.

Napisano

RA po pierwsze by sprawdzic czy wszystko stanowi jednosc trzeba uzyc funkcji "show naked edges" a dokladniej analyze>>edge rools>>Show edges

, ale to i tak nic, kazda powierzchnia musi miec cos takiego jak edgesa zamykajacego chocby kula cylinder a nawet zwykly okrag ktory jest krzywa nurbs i niema nato wyjscia bo tak musi byc.

Napisano
RA po pierwsze by sprawdzic czy wszystko stanowi jednosc trzeba uzyc funkcji "show naked edges" a dokladniej analyze>>edge rools>>Show edges

, ale to i tak nic, kazda powierzchnia musi miec cos takiego jak edgesa zamykajacego chocby kula cylinder a nawet zwykly okrag ktory jest krzywa nurbs i niema nato wyjscia bo tak musi byc.

Ah te analizy nigdy nie były moją mocną stroną. ;)

Co do edge'a tworzącego, to myślałem, że to jest powszechnie wiadome, więc nie pisałem, myliłem się. ;)

Gość BigBen
Napisano

Dobra, jakoś sobie poradziłem, zrobiłem od początku okrąg, dałem 1rail, wyciąłem te brzegi splitem i jakoś wyszło. Dzięki za pomoc.

Napisano

b37a27c700232486m.jpg

 

Witam, Kombinuje, szukam i nic. jaka opcja jest odpowiedzialna za nadanie grubości (czarny) temu kształtowi (różowy). Pozdrawiam

Napisano

Ale buga walnąłem. Tak wiem że tą opcją można wyprowadzić kształt, ale na moim curve robiły się błędy. Myślałem że jest inny sposób na bardziej skomplikowane kształty. Już wiem co robiłem nie tak. W style wystarczyło zaznaczyć roadlike front. Dzięki za pomoc.

Gość BigBen
Napisano

Ale jajca, ostatnio nic w rhiono nie robiłem teraz go otwieram, oczywiście zaczynam od line, albo polyline, robie zwykłą linię, click enter when done, klikam enter, i linia znika. Co jest? Nic w opcjach nie grzebałem. Pozdrawiam

 

 

 

o sorry nie zauważyłem że mam view na renderer ustawione, ale i tak jest źle. Jak mam na rendered to widać moją bitmapę, ale jak daje wireframe to bitmapa znika a zostają te linie które napłodziłem wcześniej, jak zrobić żeby była i bitmapa i linie?

Gość BigBen
Napisano

Dokładnie, tylko jak dam shaded to nie widać tego obrazu, tylko szary plane.

Gość BigBen
Napisano

Jak dam shaded to nie widać obrazu na tym moim plane, jest szary.

Gość BigBen
Napisano

Gdy daje shaded to widać tylko szarego plane bez obrazu na nim, bitmapki nie ma niestety.

Gość BigBen
Napisano

sorry za tyle postów ale coś się zrąbało i ich nie widziałem i tak ciągle pisałem i nic.

 

Obraz jest tam gdzie powinien być, dałem jeszcze raz i znowu to samo. Daje rendered jest ok daje shaded jest lipa.

 

eb6f80d4c398bef4m.jpg

Napisano

to uzywaj "place image" a nie tekstury na planarach wtedy problem zniknie i wireframe nawet bedziesz widzial wszystko

Gość BigBen
Napisano

yupii, poradziłem sobie, pogrzebałem troche w opcjach wyświetlania i teraz widać i bitmape i curve

Gość BigBen
Napisano

aa731ffa6732ec82m.jpg

 

Zobaczcie na ten problem. Mam plane którym chcę ciąć tą główną powierzchnię. Zaznaczym najpier główna, enter, teraz ten plane, eneter. Pozostają te skrawki na dole po wycięciu to je usuwam, i pozostaje tylko ta krawędź która nie chce za cholere sie wyciąć. dlaczego? Wszystko wychodzi poza obrys tego głównego surfeca. Pozdrawiam

 

 

 

ok zrobiłem od początku tą część i jest dobrze.

Napisano

mogłes to pokazać pod kątem, zeby było widac powierzchnię tnąca i tą którą chcesz pociąć najlepiej znajdz intersekcje międzi tymi powierzchniami potem usuń ta powierzchnię tnąca i sprawdz ciągłość tej krzywej co powstała jak są jakieś luki to zrób blend curve i potem trimuj

 

EDIT ehh nie zauważyłem

ok zrobiłem od początku tą część i jest dobrze.
Gość BigBen
Napisano

1. Wiedziałem że jeszcze w tym tygodiu będe musiał opisać problem w tym topicu.

2. Oczywiście chodzi o split.

 

b832c93424b73de5m.jpg

 

Główny surface ma być pocięty przez te cztery krzywe. krzywe ładnie wychodzą poza surfeca, są "Rebuldnięte", oczywiście join każdej z nich (każda jest osobno). Jak daje split to się wszystko wykracza. Niżej zaznaczy łem wszystkie krzywe to cięcia, zaliczyło tylko dwie po lewej, a następnie jedna z nich zeszła na drugą i ten jeden kawałek po prawej można go usunąć.

f7d4be11637d582fm.jpg

 

Poóżcie bo siedzę z tym pół dnia i żadnego efektu. Poddaje się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności