Bzyku Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 wiesz co jest jedno rozwiazanie nawet proste kiedys tez jak zaczynalem robic w rhino mialem wiele dizwnych rzeczy ze splitem i temu pdobnymi narzedziami ale potem zaczalem modelowac w skali 1:1 do orginalu np. dlugosc auta to 4700mm i w rhino tez ma 4700mm i tak zaczolem i wiesz nagle jakby reka odjal wszystkie problemy ktore mialem wczesniej zniknely. jest wyjscie zwieksztyc w preferencjach dokladnosc np do 0.0001mm ale lepiej jest robic do 0.1 niz wymyslac wymiary a wydaje mi sie ze u ciebie tak jest
Gość BigBen Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 No dobra,ale tak powiem co m wymiar do tego kształtu? Myśleałem że jest ten surface skopany, więc poprowadziłem prostą w poprzek, następnie go wyciełem. Prostą wycięło mi bez żadnych problemów ale z tym kształtem grilla jest juz problem. To mam zmienić dokładność wyświetlania w jednostkach czy jednostkach strony? Czy zmienić tolerancje? Dokładności nie da się zmienić poniżej 1.
Dawcio_m Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 a projectuj te krzywa na tą powierzchnie i tez one są tak krzywo?
Gość BigBen Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Tak, ogólnie jakieś skopane są, ale zaczynam od początku jak mówi bzyku, zaraz zaczne wycinać ten grill więc się zobaczy jak to wyjdzie. No i zrobiłem furę od początku po swojemu i się udało. nie wiem dlaczego wtedy tak wychodziło. Zaraz wrzucę fotkę z grillem. Cuś takiego spłodziłem. Ten grill nie wygląda jeszcze dobrze bo nie ma na aucie szczegółów, ale jak dojdą lampy i tablica rej. będzie lepiej. Co o tym sądzicie?
zipper Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 erm ... grill wyglada na strasznie toporny :> ale bardziej mnie martwi jak zamierzasz zamknac te szczeliny ponizej :) pozdrawiam
Gość BigBen Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Które szczeliny? Te łączenie grilla z resztą nadwozia?
Dawcio_m Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 ciężko będzie dalej to pociągnąć widać brak continuity na dole obok grila mogłes to zrobić z jednej powierzchni i powicinać i dziwnie wygląda to załamanie na dole ale nie jest źle jak na pierwszy samochód;)
Gość BigBen Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 No właśnie o to chciałem się dowiedzieć. Czy da rade poprawić te ostre krawędzie. Na przednim błotniku na górnej części. No i właśnie na grillu? Wróć, na grillu zrobiłem, dałem tylko duplicate edge już tych istniejących. Następnie wsio rebuild, no i wyprowadzenie surfeca po krzywych. Tego rantu już nie ma na grillu. A co z tymi nakładkami na błotnikach? Muszę od początku curve robić, czy jakaś funkcja jest żeby to naprawić?
Dawcio_m Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 zrób tak: usuń ten kwadracik na grilu między tym co jest na czerwono rozciąg blend curve i zrób 2raila z railami na niebiesko:)
Gość BigBen Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 dawcio właśnie tak zrobiłem. Edytowałem posta tego na górze. Już jest ok. Tylko powiedz czy jest jakieś proste rozwiązanie tych ostrych krawędzi? Np. jak robisz mirror to na masce itp. powstaje ostra krawędź. Jak to naprawić? Czy trzeba robić maskę od początku? Pomóż mi.Pozdrawiam
Dawcio_m Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 bo jak robisz krzywe na maske to musisz najpier zrobić mirrora krzywej i najlepiej narzędziem match curve je połączyć żeby miały continuity i jak potem bedziesz robił powierzchnie na takich krzywych to na pewno nie bedzie żadnych ostrych powierzchni;) a teraz to już chyba tylko duży filet na środku maski ci pomoże
Gość BigBen Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 Coś takiego wyskrobałem. Dzisiaj zrobiłem lampy, tzn. główny kształt, jeszcze trzeba popoprawiać gdzieniegdzie.
RA Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 To jest wątek z problemami i pytaniami odnośnie programu, obrazki pokazuj w nowym wątku w dziale WiP. :) Tak dla porządku.
Bzyku Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 dokladnie tak jak RA pisze jak chcesz pokazac co zrobiles to w dizale WIP a nie w rhinoceros bo my tu czegos takiego nie prowadzimy
Gość BigBen Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Tak rozumiem, tylko chciałem rozwiązać ten problem. pozdrawiam
Dawcio_m Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 eee jaki problem chciałes rozwiązac przeciez juz ci napisałem co masz zrobić
Gość BigBen Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Witam Chciałem sobie coś rozłożyć na siatki. Chodzi mi głównie o jakość i dokładność. Tu jest problem, ponieważ po rozwinięciu płaszczyzny, i po zapisaniu pliku do .ai tak wygląda ta siatka w corelu. Jak zrobić aby linie były dokładne? pozdrawiam.
Bzyku Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 w RH3 masz komende ExtractWireframe potem mozesz zapisac do ai i masz na 100% wektory
Gość BigBen Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 Czyli w 4.0 nie da rady tego zrobić? Czyli instalować 3.0?
Bzyku Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 najpierw sprawdz a potem dizwnie odpowiadaj poto jest linia komend z tipami by bylo latwiej podpowiem tylko tyle ze skoro jest to w rh3 to domysl sie czy jest w rh4 :)
Gość BigBen Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 No tak, wiem że jest w rhino 4.0, ale i tak było to samo. Nie zauważyłem że w corelu miałem ustawioną grubość linii na 1. Zmieniłem na mniejszą i jest ok. Dzięki bzyku, jak zwykle pomogłeś. Pozdrawiam
zipper Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 sprawdz jeszcze units w ustawieniach rhino ... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się