Napisano 7 Marzec 200718 l No coz, nie bylem wyjatkiem i mi takze temat skojarzyl sie z ornitologia, jednak zaraz za tym przyslowiowym malym ptaszkiem pojawila sie wielka uzbrojona w zeby paszcza i przypomniala sie lekcja biologii z podstawowki, na ktorej omawiane byly przyklady symbiozy miedzy gatunkami. Koncepcja, ktora sie z tego narodzila jest nastepujaca: ptaszek siedzi sobie w paszczy krokodyla i niewzruszony wyjada smakowite pasozyty z dziasel drapieznika, w zamian za co ten pozwala mu ujsc z potrzasku swoich szczek zywcem. Jakis szkic koncepcyjny postaram sie machnac w najblizszych dniach, poki co kilka wygooglanych zdjec: http://www.duiops.net/seresvivos/galeria/cococaimanes/Siamese%20Crocodile,%20Vietnam.jpg Jesli chodzi o kadr, to docelowo sklanialbym sie do ujecia z pierwszego (zlinkowanego) zdjęcia, moze nico nizszego - aby rzecz przedstawic z perspektywy ptaszka :).
Napisano 7 Marzec 200718 l Autor Szybka kompozycja na bazie zdjecia- chodzi glownie o klimat, kolorki i ujecie. Wstepnie i mniej wiecej oczywiscie, docelowo trzeba bedzie jakos bardziej wyeksponowac tego ptaszka :). Krokodyl bedzie lezal w plytkiej wodzie, w polcieniu, oswietlony z jednej strony silnym popoludniowym swiatlem slonecznym.
Napisano 8 Marzec 200718 l Zgadzam się z nielotem :) Powodzonka przy pracy ;) Edit: Zastanawia mnie jedna rzecz ... jak zrobisz skórę płaza ... Czy w ZBrushu czy zrobisz to jako zwykłą teksturke :) ?
Napisano 8 Marzec 200718 l heheh a może zwykły modeling każdej z brudek :) ?? ładne ujęcie ale ptaszek zupełnie niewidoczny
Napisano 9 Marzec 200718 l Autor @nielot007: Thx, zdaje sobie sprawe, ale tym razem mam nadzieje podolac. @Koniu_PL: Planuje w skali makro (luski, miesnie) ZBrush (lub Mudbox), zas w skali mikro (zmarszczki, pory) bump/normal. Ale i tak zaczne od ptaszka, zeby prostszy start byl :). Krokodyl zas, nie jestem dobry z biologii, ale to chyba gad jest ;). @satanicus1991: Jesli obejmuje w 90% fotomontaz to ok :D. @giorgione: Dzieki, to ma byc tez zabawa a nie katowanie sie ;). Co do ptaszka, to jego niewielkie rozmiary moga byc problemem (stay on topic ;)), ale mysle, ze jak juz bede mial elementy sceny to odpowiednia kompozycja i oswietlenie skupia na nim wieksza uwage, z tym szkicem juz mi sie nie chcialo bawic. @Lewus: Thx, mam nadzieje, ze nie zmieni sie to po przeniesieniu w 3-ci wymiar :P. To ostatnie zaczne uskuteczniac zapewne pod koniec weekendu, do tego czasu mam pare zlecen flashowych do pokonczenia, tak wiec do nastepnego rendera ;).
Napisano 16 Marzec 200717 l Autor Jakis update by sie przydal wreszcie ;). Zaczynam od pijawnika- bo tak sie nazywa ow ptaszek (pluvianus aegyptius). Poki co "lysy", kolejnym krokiem bedzie ubieranie go w piorka. Wszelkie uwagi mile widziane :).
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Autor Hmm, biorac pod uwage ilosc czasu pozostala do konca nie wiem na ile to sensowne, ale co tam- wreszcie mam chwile czasu, wiec postanowilem kontynuowac prace. Wprawdzie wciaz dopiero zaczynam, ale najwyzej skoncze scenke juz poza bitwa :). Proces upiorkawiania postanowilem zaczac od lotek w skrzydlach. Tylko one i te w ogonie beda wymodelowanymi piorkami, reszta bedzie w wiekszym stopniu polegac na teksturach, bo musialbym klaster od ilmu wynajac :P.
Napisano 22 Kwiecień 200717 l ladne piorka:) dawaj dalej tydzien to wbrew pozorom sporo czasu:D moim zdaniem nie powinienes bawic sie w taki detal przy tak malych obiektach jak ten ptak sadzac po koncepcie chyba ze sie cos zmieni i wyczesany ptaszek trafi na pierwszy plan;)