Napisano 13 Marzec 200718 l czy to normalne że czas renderu nie wzrasta proporcjonalnie do wielkości obrazka? czy to wina jakichś ustawień? obrazek 320x240 renderuje mi się niecałe 10min a 640x480 po 8h renderowania pisze że do końca jeszcze 40h? Tak ma być? Dodam jeszcze że mam model zaimportowany z archicada i podczas renderu pisze że przelicza geometrie może to wina modelu? Używam VRAY-a 1.5 rc3.
Napisano 13 Marzec 200718 l co to za model ? możesz pokazać screena ? generalnie przy zwiększaniu rozdzielczości na tych samych ustawieniach zwiększa się czas renderu o jakieś 120% ale też zależy to od samej sceny, złotego środka nie ma :) pokaż coś bo tak to trudno coś powiedzieć.
Napisano 13 Marzec 200718 l generalnie przy zwiększaniu rozdzielczości na tych samych ustawieniach zwiększa się czas renderu o jakieś 120% ale też zależy to od samej sceny, złotego środka nie ma :) Znaczy się że jak w 120x200 renderuje się 1 min to w 12000x20000 będzie się renderował 1.12 minuty? Śmiem twierdzić że nie. Wszystko zależy od rodzaju samplingu, ustawień LC (screen vs world) itd. Najbardziej optymistyczna prognoza to wzrost czasu proporcjonalny do zmiany powierzchni renderowanej, przy czym dzieje się tak dla scen z prostą geometrią, bez displacementu i bez konieczności odwoływania się do pamięci wirtualnej.
Napisano 13 Marzec 200718 l w mniejszej rozdziałce z reguły potrzeba większego samplowania. Na mentalu np. bardziej opłacalne czasem jest rendeorwanie w wiekszej rozdziałce
Napisano 14 Marzec 200718 l Autor model wygląda tak: http://img204.imageshack.us/my.php?image=12617305lc6.jpg jak już wspominałem jest z archicada, obrazek mały bo nie mam cierpliwości czekać dwa dni na wyrenderowanie większego, ten renderował się 10min. rouzmiem że czas się wydłuża ale żeby aż tyle?
Napisano 4 Kwiecień 200718 l Znaczy się że jak w 120x200 renderuje się 1 min to w 12000x20000 będzie się renderował 1.12 minuty? Śmiem twierdzić że nie. Wszystko zależy od rodzaju samplingu, ustawień LC (screen vs world) itd. Najbardziej optymistyczna prognoza to wzrost czasu proporcjonalny do zmiany powierzchni renderowanej, przy czym dzieje się tak dla scen z prostą geometrią, bez displacementu i bez konieczności odwoływania się do pamięci wirtualnej. Hynolu, na czym polega ta zależnosc tam na pewno jest 12000 a nie 1200? Wogóle o co tej proporcji chodzi, bo matematycznie nie zrozumiałem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto