Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Poniżej pracka, nad którą obecnie pracuje. Model powstaje w oparciu o rysunek Radosława Kleczyńskiego z FAN Magazynu (magazyn z początków lat 90, wyszły bodaj 3 numery i niestety padli). Rysunek tak mi się spodobał, że postanowiłem zrobić model na jego bazie. Niżej możecie obejrzeć pierwsze efekty mojej pracy. Starałem się w miarę trzymać wiernie, choć nie do końca to wyszło głównie z braku umiejętności. Model nie jest jeszcze skończony, choć chyba jakoś bardzo więcej się nie zmieni, no chyba, że zasugerujecie co można by ciekawego jeszcze dodać. Głównie muszę mu jakiś tył zmajstrować i coś dodać na bok, którego akurat na renderze nie widać. Plus tekstury i finito, żadnej sceny nie przewiduję. Zapraszam do wrzucania komentarzy.

 

pozdrawiam,

makak_

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość ant-3d
Napisano

Te lufy od dzial sa chyba za duze w stosunku do calego starship'a. Natomiast caly starship to chyba troche taki maly jak na gwiezdny statek.

Napisano

Statek prezentuje sie nieźle i napewno jest dobrą bazą wyjściową, ale proponowałbym zastosowanie paru zabiegów żeby oddać wielkość: zmniejszyłbym nieco te działa i dodał jeszcze za dwa. Po drugie np. w tej rurze zrobiłbym małe okienka żeby pokazać jak mali są ludzie w porównaniu do samego statku no i oczuwiście na pozostałych elementach też!Ale to ocszywiście Twoja pracka i zrobisz jak zechcesz!Pozdrawiam i trzymam kciuki:)

Napisano

@ ant-3D: fakt, ciut za duże wyszły, zmniejszę je. Co do wielkości statku, to właśnie podoba mi się, że jest mały, stąd zainteresowałem się tym rysunkiem. Stosując analogię do okrętów, to ma być bardziej taki kuter rybacki uzbrojony w parę działek, niż pancernik.

@ Swinger76: działa zostaną zmniejszone, szczególnie te przednie, coś za duże wyszło, co do dodawania działek, to trochę się obawiam, że więcej popsuje niż polepszę, bo bardziej ze mnie rzemieślnik niż grafik (grafik z 3 kresek coś zrobi, rzemieślnik zrobi 3 kreski ;)) No nic, przyjrzę się jeszcze modelowi i postaram się parę ciekawych elementów dodać i biorę się za tekstury. Tu podejrzewam, że będziecie mieli masę uwag ;)

 

pozdrawiam,

makak_

Napisano

Mały update. Zmniejszyłem działa, dodałem parę elementów. Heh... pokazywałem projekt znajomym i im też sam koncept nie przypadł do gustu. Nie jestem specem od konceptów, więc nie będę już samego modelu maltretował, ale skoro już go zacząłem to postaram się skończyć. Wrzucam model z nałożoną siatką, jeszcze przed jej uporządkowaniem. Mistrzostwo świata to nie będzie, ale od czegoś się zaczyna ;)

 

pozdrawiam,

makak_

Napisano

Ogólnie to to fajne jest, ale musisz coś zrobić z tą dużą płaską częścią z przodu!Nie pasuje do reszty IMO!Pozdrawiam i czekam na upy!

P.S. Potraktujesz to MeshSmoothem czy tak zostanie jak jest?

Napisano

Hmm... też się zastanawiałem nad tą powierzchnią. Ogólnie to myślałem, aby zagrać coś tam tylko teksturą no i umieścić oznaczenie statku, tak jak było w oryginale. Ale może faktycznie coś tam jeszcze dodać. Co do mesha, to nie zakładałem go w planach. Wiesz ta referka to była zapowiedź modelu kartonowego, dlatego on jest taki kanciasty. Nawet przez chwilę zastanawiałem się czy by sobie go fizycznie nie zrobić, szczególnie że w pracy mam dostęp do plotera tnącego, więc manualnie bym się nie narobił. Ale to chyba nie najlepszy pomysł ;) No nic, pomyślę nad tym płaskim kawałkiem. Dzięki za zainteresowanie tematem :)

 

pozdrawiam,

makak_

Napisano

mały update, bardziej do przyjrzenia się w którą stronę iść. Już widzę że ciut chyba za jasno wszystko wyszło. No i wytarcia na krawędziach za małe zrobilem, jak oddalę, to nikt ich nawet nie zauważy.

Napisano

Kierunek dobry moim zdaniem ale ja bym to zrobił albo czarne z metalicznymi otarciami albo ciemno szare z metalicznymi otarciami...ogólnie statki kosmiczne tak sie raczej kojarzą bo na tle przestrzeni kosmicznej lepiej sie maskują:) Co do tej płaskiej powierzchni to mógłby być duży numer albo jakaś dodatkowa aparatura...ewentualnie coś na styl zabudowy "miejskiej" czyli coś na styl budynkow z antenami itp. Pozdrawiam i czekam na upy

  • Like 1
Napisano

Mały update. Będzie ciemniej i bardziej metalowo. Tex na kadłub nałożona na szybko i do poprawy. Przyznam, że na razie walczę z rozkładaniem siatek. Ogólnie chciałbym taką kolorystykę utrzymać co jest na działkach i dodać więcej szczegółów na kadłubie oczywiście. Ale to później, na razie staram sie zapanować nad siatkami, zobaczyć jak się wszystko rozkłada i dopiero zabrać się za szczegóły.

 

pozdrawiam,

makak_

Napisano

Nooo wreszcie! Ja bym to widział bardziej w czarnych barwach!Znaczy czarny ze srebrnymi-metalicznymi otarciami ale tak jak jest na wieżyczkach też jest ciekawie!Pozdrawiam i keep it up!

Napisano

Swinger jeśli chodzi o czarny, to obawiam się o render ;) Jakoś mam problem chwilowy z renderowaniem całych czarnych powierzchni i sporo mi się przy nich robi czarnych plam.

gregorian jeszcze pokombinuje z teksturą. Też się zastanawiałem nad jakimś choćby bumpem.

 

A ogólnie to kolejny update. Zastanawiam się czy nie ściemnić wszystkiego do koloru na kawałku gdzie znajduje się napis. Ale to jeszcze zobaczę. Tex na rurach i dodatkach jest do wywalenia, tak wrzuciłem cokolwiek aby nie świeciło białym. No nic, teraz kilka dni przerwy, aby spojrzeć na wszystko 'świeżym' okiem [jutro mam 'jajeczko' w pracy i przy okazji szef zapowiedział, że wszyscy w pt biorą 'obowiązkowy' urlop, więc pracowity czwartek mi się szykuje i umieranie w pt ;)]

 

pozdrawiam,

makak_

Napisano

Busiu - a witam, fajnie cię tu zobaczyć i dzięki :)

3D XTREME- Dzięki, no i fakt, podobny do tankowca, heh ale refka nie moja, a za bardzo nie chciałem ingerować w koncept.

 

No nic, początkowo nie planowałem za bardzo całej scenki, więc to co pokazuje jest tak lekko na pałkę robione. Głównie PS i brushe z deviantartu. No nic, wypowiedzcie się co o tym myślicie, czy wywalić wszystko i coś nowego sklecić, czy może jednak da się coś z tego wycisnąć. Pozdawiam.

Napisano

Jak dla mnie wywal, model i texturki na nim swietne, a to jak go tutaj zaprezentowałeś to powoduje ze ledwo go widać. No i te tło jest... kiszkowate, delikatnie mówiąc :)

  • Like 1
Napisano

Heh dzięki. Tak właśnie myślałem dłubiąc to, że pomysłowość takiej sceny przypomina "łosia na rykowisku" i pachnie z daleka kiczem. No nic, trzeba ruszyć mózgownicę i coś ciekawszego wystrugać. Dzięki :)

Napisano

Hm, ja bym zrobił mniej wiecej tak: sam modelik pokazał na tle jakiegos neutralnego koloru w kilku ciekawych ujęciach i zrobil z tego coś w rodzaju ulotki do modelu do sklejania.

A co do samej sceny, to statek przypomina mi kanonierke, takie małe acz niezle uzbrojone co pływa po rzekach i patroluje. Dorobił bym do tego jakis zwalisty transportowiec i wrzucił scene 2 lub 3 takich statków eskortujących tranasportowca.

Ostatecznie wrzuc tam kosmicznego łosia... :)

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

Mirach z tą ulotką to ciekawy patent, choć przyznam, że za bardzo nie wiem jak miałoby to wyglądać, musiałbym zobaczyć jak coś takiego wygląda, aby wiedzieć jak za to się zabrać. Na razie wymyśliłem mniej więcej coś takiego. To tylko zarys co wrzucam. Z zamierzenia miał być pokazany fragment bitwy, widok przedstawiony byłby od strony otwartego luku innego statku. Jedyny ból to proporcje, boję się że jak powiększę/oddale kanonierkę to będzie mało jej widać. A teraz jak jest tak blisko to znów trochę może nierealnie scena się prezentować. Co o tym myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności