Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robie następującą metodą. zaznaczam fragment modelu gdzie ma byc napis. daje detach jako klon i na to teksture z kanalem alpha. jesli chodzi o uwypuklenie to podobnie z tym ze używasz tak jak pisze mirach

Napisano

Troszke zbyt doslownie chlopaki, no ale moglem sie bardziej rozpisac. chodzi o o byle jaki napis/rysunek na szklanej powierzchni. Moze jakis tutorial gdzies jest na ten temat. Jestem zielony w maxie i vrayu na razie wiec prosze o pomoc. Przygarnij nooba :P

Napisano
blend? ale to raczej musi byc wypukly napis, bo jesli sie nie myle to na coca-coli jest wlasnie wypukly.

 

A kto Ci broni zrobić bumpa lub displacementa na blendzie? Tym bardziej że mając maske tylko ją blurujesz i masz bump/displ mape.

Napisano

Ooo dzięki wielki miszczu :P a powiedz mi jeszcze ktos, jest gdzies w necie lub na jakiejs płycie opis działania wszystkich map i wogle calego edytoru materiałów? Mam słabiutki sprzęt wiec samodzielne testownie zajmie mi duzo czasu a chcialbym poznac wszystkie funkcje edytora materialow.

 

btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem? Pozdrawiam, nightmare

Napisano

'Mask' to textura, obrazek. 'Material 2' to material na ktorym bedzie textura, obrazek, a 'Material 1' to (w tym wypadku co podalem linka kolor mask'i,) czyli czarny.

 

btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem?

Tak, bialy jest przezroczysty, a kazdy inny nie.

Napisano

Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe.Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe.

Napisano

jezeli chcesz kolorowy obrazek dajesz w diffusse pierwszego materiailu bitmap z wlasnie tym koloroym obrazkiem.

 

Edit: A co do tego ze zmieniasz kolor w fog color w ustawieniach szkla i ze nic ci sie nie zmienia to chyba cos zle robisz :P

 

Ps. Kliknalbys wkoncu w ta wage :P

Napisano

witam i dalej ciagne ten temat. Coz w sumie to dzieki zgredzie za pomoc ale jeszcze wciaz nie uzyskalem efektu jaki chcialbym uzyskac. Wiec wszystko ładnie pięknie, ale problem mam z tym ze za cholrer nie wiem co zrobic aby szklo mialo jakis kolor. Usawione jest wszystko dobrze, maska działa jest obrazek i przezroczyste szklo, ale jesli chce nadac szklu kolor to one wciaz jest biale. oczywiscie jesli zrobię sam material szkla i je zabarwie to owszem jest kolorowe ale inaczej nie dziala. acha ustawienia sa takie jak na stronie http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm wiec wszystko powinno dzialac poprawnie. Czego tym razem nie wiem? Pozdrawiam Nightmare.

 

Btw. Zgredu, waga bedzie jak mi do konca pomozesz w moim problemie :P

Napisano

no więc dalej... nie wiem czemu, ale wciaz nie moge zrobić materiału kolorowego szkła z napisem. Zgred probowal mi pomoc, jednakze nie udalo się. jego scena jest oczywiscie taka jakbym chciał, ale tylko wtedy gdy on ją wyrenderuje. u mnie szklo jest białe. Byc moze to wina softu. Uzywam 3dsmax 9 oraz vray 1.5 rc 3, zaś zgred maxa 8 i vray 1.4(jesli dobrze pamiętam). Moze jest ktos na forum posiadajacy soft zgodny z moim i potrafi wykonac taki materiał? Pozdrawiam, Naightmare

 

 

ps. pozdro zgredu

Napisano

Witam ponownie w moim temacie!

 

Myslalem ze nie uda mi sie zrobić tego materiału i bede musial przerzucic sie na starszego maxa i vraya, ale... udało się! Wiec uzywajac vraya 1.5 aby zrobic taki materiał tworzymy VrayBlendMtl, następnie jako BaseMtl ustawiamy nasz kolorowy materiał szkła. Następnie w pierwszym slocie tworzymy materiał i w diffuse wkladamy nasz obrazek(kolorowy). Kolejnym krokiem będzie zmiena koloru(ten mały kwadracik kolo coat material) na biały. Pozniej w slocie Blend amount ustawiamy mape przezroczystosci (ale nalezy pamiętac ze czarnego nie bedzie widac zac to co biale to bedzie widoczne) i wartosc oczywiscie na 100. nastepnie dajemy render, chwila, moment(to nie w moim przypadku:/) i gotowe...

 

 

http://members.lycos.co.uk/elfu/11111.jpg

 

 

Pozdrawiam, Nightmare




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności