Najtmyr Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 Witam. krotko zwiezle i na temat. Jak zrobić np napis coca-cola na butelce? Pozdrawiam, Nightmare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 Najprosciej texturą - displacement ewentualnie bump. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 ja to robie następującą metodą. zaznaczam fragment modelu gdzie ma byc napis. daje detach jako klon i na to teksture z kanalem alpha. jesli chodzi o uwypuklenie to podobnie z tym ze używasz tak jak pisze mirach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 to dodajesz se za wiele bracy, dajesz tylko mapy w bump i glosines i jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 24 Marzec 2007 Share Napisano 24 Marzec 2007 To też za wiele pracy - material blend + maska napisu i jest git ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 25 Marzec 2007 Share Napisano 25 Marzec 2007 blend? ale to raczej musi byc wypukly napis, bo jesli sie nie myle to na coca-coli jest wlasnie wypukly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 25 Marzec 2007 Autor Share Napisano 25 Marzec 2007 Troszke zbyt doslownie chlopaki, no ale moglem sie bardziej rozpisac. chodzi o o byle jaki napis/rysunek na szklanej powierzchni. Moze jakis tutorial gdzies jest na ten temat. Jestem zielony w maxie i vrayu na razie wiec prosze o pomoc. Przygarnij nooba :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 25 Marzec 2007 Share Napisano 25 Marzec 2007 blend? ale to raczej musi byc wypukly napis, bo jesli sie nie myle to na coca-coli jest wlasnie wypukly. A kto Ci broni zrobić bumpa lub displacementa na blendzie? Tym bardziej że mając maske tylko ją blurujesz i masz bump/displ mape. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 25 Marzec 2007 Share Napisano 25 Marzec 2007 http://zgredpiotr.w.interia.pl/scena.zip . Pamietaj zeby zmienic w edytorze materialu zrodlo pliku .jpg. Jak pomoglem to pamietaj o ikonce wagi :P 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 25 Marzec 2007 Autor Share Napisano 25 Marzec 2007 Ooo dzięki wielki miszczu :P a powiedz mi jeszcze ktos, jest gdzies w necie lub na jakiejs płycie opis działania wszystkich map i wogle calego edytoru materiałów? Mam słabiutki sprzęt wiec samodzielne testownie zajmie mi duzo czasu a chcialbym poznac wszystkie funkcje edytora materialow. btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem? Pozdrawiam, nightmare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 25 Marzec 2007 Share Napisano 25 Marzec 2007 'Mask' to textura, obrazek. 'Material 2' to material na ktorym bedzie textura, obrazek, a 'Material 1' to (w tym wypadku co podalem linka kolor mask'i,) czyli czarny. btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem? Tak, bialy jest przezroczysty, a kazdy inny nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 25 Marzec 2007 Autor Share Napisano 25 Marzec 2007 Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe.Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 26 Marzec 2007 Share Napisano 26 Marzec 2007 jezeli chcesz kolorowy obrazek dajesz w diffusse pierwszego materiailu bitmap z wlasnie tym koloroym obrazkiem. Edit: A co do tego ze zmieniasz kolor w fog color w ustawieniach szkla i ze nic ci sie nie zmienia to chyba cos zle robisz :P Ps. Kliknalbys wkoncu w ta wage :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 26 Marzec 2007 Autor Share Napisano 26 Marzec 2007 witam i dalej ciagne ten temat. Coz w sumie to dzieki zgredzie za pomoc ale jeszcze wciaz nie uzyskalem efektu jaki chcialbym uzyskac. Wiec wszystko ładnie pięknie, ale problem mam z tym ze za cholrer nie wiem co zrobic aby szklo mialo jakis kolor. Usawione jest wszystko dobrze, maska działa jest obrazek i przezroczyste szklo, ale jesli chce nadac szklu kolor to one wciaz jest biale. oczywiscie jesli zrobię sam material szkla i je zabarwie to owszem jest kolorowe ale inaczej nie dziala. acha ustawienia sa takie jak na stronie http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm wiec wszystko powinno dzialac poprawnie. Czego tym razem nie wiem? Pozdrawiam Nightmare. Btw. Zgredu, waga bedzie jak mi do konca pomozesz w moim problemie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topek Napisano 26 Marzec 2007 Share Napisano 26 Marzec 2007 Witam! moze to Ci pomoze http://www.freewebs.com/adriantiba2/glass.htm albo to http://alzhem.brinkster.net/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 26 Marzec 2007 Share Napisano 26 Marzec 2007 ehh zal ci punktow na mnie... Stracilem motywacje zeby pomagac :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 26 Marzec 2007 Autor Share Napisano 26 Marzec 2007 Ej no zgredu, wez cos mi doradź bo nie mogętego zrobić... plz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 26 Marzec 2007 Share Napisano 26 Marzec 2007 No dobra, masz http://members.lycos.co.uk/zgredpiotr/scena.zip :D Szklo jest teraz innego koloru, w tym wypadku rozowe, nie powinienes miec problemu ze znalezieniem odpowiedniego parametru, aby ten kolor zmienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 27 Marzec 2007 Autor Share Napisano 27 Marzec 2007 no więc dalej... nie wiem czemu, ale wciaz nie moge zrobić materiału kolorowego szkła z napisem. Zgred probowal mi pomoc, jednakze nie udalo się. jego scena jest oczywiscie taka jakbym chciał, ale tylko wtedy gdy on ją wyrenderuje. u mnie szklo jest białe. Byc moze to wina softu. Uzywam 3dsmax 9 oraz vray 1.5 rc 3, zaś zgred maxa 8 i vray 1.4(jesli dobrze pamiętam). Moze jest ktos na forum posiadajacy soft zgodny z moim i potrafi wykonac taki materiał? Pozdrawiam, Naightmare ps. pozdro zgredu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najtmyr Napisano 28 Marzec 2007 Autor Share Napisano 28 Marzec 2007 Witam ponownie w moim temacie! Myslalem ze nie uda mi sie zrobić tego materiału i bede musial przerzucic sie na starszego maxa i vraya, ale... udało się! Wiec uzywajac vraya 1.5 aby zrobic taki materiał tworzymy VrayBlendMtl, następnie jako BaseMtl ustawiamy nasz kolorowy materiał szkła. Następnie w pierwszym slocie tworzymy materiał i w diffuse wkladamy nasz obrazek(kolorowy). Kolejnym krokiem będzie zmiena koloru(ten mały kwadracik kolo coat material) na biały. Pozniej w slocie Blend amount ustawiamy mape przezroczystosci (ale nalezy pamiętac ze czarnego nie bedzie widac zac to co biale to bedzie widoczne) i wartosc oczywiscie na 100. nastepnie dajemy render, chwila, moment(to nie w moim przypadku:/) i gotowe... http://members.lycos.co.uk/elfu/11111.jpg Pozdrawiam, Nightmare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi