Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. krotko zwiezle i na temat. Jak zrobić np napis coca-cola na butelce? Pozdrawiam, Nightmare

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robie następującą metodą. zaznaczam fragment modelu gdzie ma byc napis. daje detach jako klon i na to teksture z kanalem alpha. jesli chodzi o uwypuklenie to podobnie z tym ze używasz tak jak pisze mirach

Napisano

blend? ale to raczej musi byc wypukly napis, bo jesli sie nie myle to na coca-coli jest wlasnie wypukly.

Napisano
  • Autor

Troszke zbyt doslownie chlopaki, no ale moglem sie bardziej rozpisac. chodzi o o byle jaki napis/rysunek na szklanej powierzchni. Moze jakis tutorial gdzies jest na ten temat. Jestem zielony w maxie i vrayu na razie wiec prosze o pomoc. Przygarnij nooba :P

Napisano
blend? ale to raczej musi byc wypukly napis, bo jesli sie nie myle to na coca-coli jest wlasnie wypukly.

 

A kto Ci broni zrobić bumpa lub displacementa na blendzie? Tym bardziej że mając maske tylko ją blurujesz i masz bump/displ mape.

Napisano
  • Autor

Ooo dzięki wielki miszczu :P a powiedz mi jeszcze ktos, jest gdzies w necie lub na jakiejs płycie opis działania wszystkich map i wogle calego edytoru materiałów? Mam słabiutki sprzęt wiec samodzielne testownie zajmie mi duzo czasu a chcialbym poznac wszystkie funkcje edytora materialow.

 

btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem? Pozdrawiam, nightmare

Napisano

'Mask' to textura, obrazek. 'Material 2' to material na ktorym bedzie textura, obrazek, a 'Material 1' to (w tym wypadku co podalem linka kolor mask'i,) czyli czarny.

 

btw material na masce dziala tak ze biały kolor jest przezroczysty a czarny nie, dobrze rozumiem?

Tak, bialy jest przezroczysty, a kazdy inny nie.

Napisano
  • Autor

Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe.Hah, prawie dobrze, niby fajnie, dziala wszystko ok, ale jest pewien problem- gdybym chciał zrobić napis(obrazek) kolorowy? To co wtedy? jak to zrobic? ustawienia koloru diffuse w pierwszym materiale daje male mozliwosci(tym bardziej dla obrazków) no i second taka metoda odcina dostęp do manipulowania kolorem szkła - chyab ze zle robie ale bez względu na to ile dam fog multipiler i jaki fog color to szklo i tak jest białe.

Napisano

jezeli chcesz kolorowy obrazek dajesz w diffusse pierwszego materiailu bitmap z wlasnie tym koloroym obrazkiem.

 

Edit: A co do tego ze zmieniasz kolor w fog color w ustawieniach szkla i ze nic ci sie nie zmienia to chyba cos zle robisz :P

 

Ps. Kliknalbys wkoncu w ta wage :P

Napisano
  • Autor

witam i dalej ciagne ten temat. Coz w sumie to dzieki zgredzie za pomoc ale jeszcze wciaz nie uzyskalem efektu jaki chcialbym uzyskac. Wiec wszystko ładnie pięknie, ale problem mam z tym ze za cholrer nie wiem co zrobic aby szklo mialo jakis kolor. Usawione jest wszystko dobrze, maska działa jest obrazek i przezroczyste szklo, ale jesli chce nadac szklu kolor to one wciaz jest biale. oczywiscie jesli zrobię sam material szkla i je zabarwie to owszem jest kolorowe ale inaczej nie dziala. acha ustawienia sa takie jak na stronie http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm wiec wszystko powinno dzialac poprawnie. Czego tym razem nie wiem? Pozdrawiam Nightmare.

 

Btw. Zgredu, waga bedzie jak mi do konca pomozesz w moim problemie :P

Napisano
  • Autor

no więc dalej... nie wiem czemu, ale wciaz nie moge zrobić materiału kolorowego szkła z napisem. Zgred probowal mi pomoc, jednakze nie udalo się. jego scena jest oczywiscie taka jakbym chciał, ale tylko wtedy gdy on ją wyrenderuje. u mnie szklo jest białe. Byc moze to wina softu. Uzywam 3dsmax 9 oraz vray 1.5 rc 3, zaś zgred maxa 8 i vray 1.4(jesli dobrze pamiętam). Moze jest ktos na forum posiadajacy soft zgodny z moim i potrafi wykonac taki materiał? Pozdrawiam, Naightmare

 

 

ps. pozdro zgredu

Napisano
  • Autor

Witam ponownie w moim temacie!

 

Myslalem ze nie uda mi sie zrobić tego materiału i bede musial przerzucic sie na starszego maxa i vraya, ale... udało się! Wiec uzywajac vraya 1.5 aby zrobic taki materiał tworzymy VrayBlendMtl, następnie jako BaseMtl ustawiamy nasz kolorowy materiał szkła. Następnie w pierwszym slocie tworzymy materiał i w diffuse wkladamy nasz obrazek(kolorowy). Kolejnym krokiem będzie zmiena koloru(ten mały kwadracik kolo coat material) na biały. Pozniej w slocie Blend amount ustawiamy mape przezroczystosci (ale nalezy pamiętac ze czarnego nie bedzie widac zac to co biale to bedzie widoczne) i wartosc oczywiscie na 100. nastepnie dajemy render, chwila, moment(to nie w moim przypadku:/) i gotowe...

 

 

http://members.lycos.co.uk/elfu/11111.jpg

 

 

Pozdrawiam, Nightmare

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.