Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

proszę o pomoc co zmienić w ustaiweniach.

-model nieskończony

-materiały arch&design wszystko oprócz "siatki"

(standard z mapą na opacity)

-daylight system mr sun, mr sky

-final gather- difiuse balance 2

 

no i w sumie tyle, co zrobić by śwatło pracowało bardzej prawdziwie/lepiej?

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zwiększałem i zwiekszałem ilość fotonów i ich energię by w diagnostyce wreszcie otrzymać zielony kolor zamias niebieskiego.... no nie wiem albo te fotony szkło blokuje i nie wpadają do środka albo nie wiem co... ważne ze jak doszedłem już do zielonego i jeszcze troszke wartości naciągnołem to sie zrobił error....

musze ogarnąć tego AO bo z gi chyba nie dam rady...

 

właściwie to teraz widze 2 drogi albo bedę puszczał wysokie jakości FG a reszte zrobie w fotosklepie albo przesiadę sie na maxwella...

tak czy inaczej dzięki.

Napisano

nie doczytales - zielona diagnostyka zależna jest nie od energii fotonów, ale od ich ilości wyłapanej przez kamerę! Możesz zastosowac taki trik:

- usun ze sceny szyby i przelicz fotony (oczywiście sprawdz dziagnostyką, czy jest ich wystarczająco dużo w scenie (kolor zielony))

- jeśli już dobrze postrzelasz fotonami - masz diagnostykę zieloną, zajmij się ich energią (dalej przy ukrytych szybach). Doświetl scene zwiększając energię i zapisz photony do pliku - jak to zrobić masz opisane w tutku.

- masz już dobrą mapę photonów w pliku (ich odpowiednia ilość i energia), więc możesz w końcu wstawić swoje szyby i do następnych testów (z FG) nie przeliczaj photonów na nowo tylko czytaj jez pliku - masz zaoszczędzony czas i nerwy.

 

Reasumując:

Skoro szyby blokowały Tobie photony, przeliczyłeś je więc bez szyb i zapisałeś do pliku. Po odkryciu na nowo szyb, photony wczytywane są z pliku więc tak jakby dalej szyb nie było i efekt jest taki jak bez szyb.

Końcowy efekt jest mimo wszystko poprawny.

 

Mam nadzieje, że teraz nie będziesz miał problemów,

Pozdrawiam,

SWRSC

Napisano

Ja takze tego nie czaje. Oczywiscie dopiero co zaczynam i trudno by bylo zeby moje rendery wychodzily idealnie za pierwszym razem, ale szczerze mowiac mialbym ochote tym rzucic .... zwiekszam liczbe fotonow i zwiekszam i nie wiem czy nie doszedlem do max limit a scena dalej jest za ciemna. malo tego mam sufit wszystkie sciany w scenie i dalej mam czarne jak atrament miejsca.

 

Energie tez zwiekszam, ale nie weim czy nie "wyjezdzam za daleko" albo za wysoko ... wzialem sie na sposob i zwiekszylem sile swiatla przez jego mnoznik, ale wtedy mama czarne miejsca w scenie.

 

nie panuje nad tym :/

 

Fotony moge zwiekszac w dwoch miejscach, przy mr Area Omni lub w opcjach rendera. Czym one sie roznia. Energie tez mozna zwiekszac w dwoch miejscach, opcje swiatla i opcje rendera. Jaka jest roznica?

 

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

energie oraz liczbe fotonów zwiększaj w ustawieniach światła, nie w renderze.

Różnica jest taka - jeśli masz ustawiaone w światłach, zeby Mental Automatycznie dobierał wartości energi i liczby pchotonów, to wtedy możesz kontrolować ich liczbę/energię globalnie z poziomu zakładek rendera (nie polecam)

Kiedy ręcznie ustawiasz energię/liczbę photonów w parametrach światła to te globalne settingsy z zakładek rendera nie mają znaczenia.

 

Powiedz mi jeszcze jak wyglądał test diagnostyczny ilości photonów w scenie - bo o tym nie napisałeś :)

Napisano

Dzieki wielkie za odpoweidz.

Zrobilem go, ale niestety nie zapisalem i nie zapisalem tez moich renederow. Test wygladal raczej "zbyt niebiesko", chociz byly miesca zielone a nawet minimalnie czerwone ... Pozatym duzo rzeczy w miedzyczasie pozmienialem. Przedstawie to co udalo mi sie uzyskac jak zrobie nastepne rendery.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Idac zgodnie z podpowiedziami mojego przedmowcy zrezygonawalem z ogolnych ustawien rendera i popracowalem nad ustawieniami swiatel (raczej dwoch identycznych swiatel instance). Pozbylem sie problemow z czarnymi jak atrament miejscami i wyglada to troche lepiej :). Dzieki wielkie ....

 

 

Ustawienia rendera wygladaja tak:

UstawieniaRendera.png

 

Ustawienia swiatel tak:

UstawieniaSwiatel.png

 

Render:

Render.jpg

 

Tutuaj mialem problemy z wyeliminowanie plam, bo nie moglem zwiekszyc ilosc photonow, bo MentalRay zglaszal blad czyszczenia pamieci i jedyie co moglbym robic to zwiekszyc Max radius, ale wtedy trace szczegoly ...

 

Processing/Photon/Density:

ProcessingPhotonDensity.jpg

 

Mozna jakos ulepszyc ten render. Dzieki i pozdrawiam serdecznie.

Napisano

no photony już masz łądnie wyemitowane - odpowiednia ich ilość jest w scenie.

Co do świateł to ustaw jeszcze Decay na inverse square, tak do około środka pomiesczenia (distance).

Włącz Final Gathering w celu poprawienia jakości GI - wyeliminowania plam oraz uzyskanie shadingu sceny.

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie.

 

Kiedy dokladnie musze przebudowac mape photonow, czy to GI czy FG?

 

czasem potrzebuje zmienic energie photonow, ich ilosc, radiusy - max/min, sile samego swiatla ... czy wtedy trzeba przebudowac mape photonow?

Rozumiem ze w takich sytuacjach, jak zmiana miejsca przedmiotow, czy tez zmiana polozenia zrodla swiatla zmienia calkowicie scene, ale jak to jest jesli chodzi o same parametry swiatel?

Napisano

to moze ja wrzuce swoje ustawienia bo robie to z daylight systemem.

moze jednak da sie to jakoś tymi fotonami rojasnić? bo w fotoszopie to bedzie strata czasu.

Napisano

masz tam coś takiego jak "Sun photons" ustaw tak, by radius obejmował okna sceny (nie marnujesz photonów przy strzelaniu)

Diagnostyka pokazuje Tobie, że photony nie docierają tam gdzie trzeba (są tylko przy oknie) Może jest ich nadal za mało?

Moja rada jest taka:

Sun słabo emituje photony do sceny z niewiadomych powodów - możesz albo nim się dalej męczyć, albo wstawić w okna mr_Area_Omni jako niebo (+emitowanie photonow) i zamiast suna mr_AreaSpot (+emitowanie photonów)

Taka technika pozwoli Tobie na dobra emisje photonów do całej sceny i tym sposobem rozświetlisz wszystko ładnie

Napisano

w dalszym ciagu dużo gorsze od Twoich, ale tak juz zostanie.

(to sa tendery finalne tylo ze pomniejszone :(

chyba zeby zblirzyc sie do Poziomu z Twojej stronki musiałbym chyba nad materiałami popracować... ?

Napisano

heh, dzieki :)

Na mojej stronie obecnie jest tylko jeden interior z Mentala, reszta to vRaye.

Materiały to ważna rzecz - samo dobre oświetlenie nie wystarczy,

w ostatniej mojej pracy nadałem każdemu materiałowi reflection z fallofem (nawet ściany miały), myślę że to dobre rozwiązanie dające więcej realizmu scenie.

Napisano

ok to kiedy sięgasz po mentala a kiedy vray? bo maxwell to chyba czasowe samobójstwo?

 

ps.

a te kropeczki ala ziarno z kliszy to jakis filtr z ps'a?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności