karolw Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 proszę o pomoc co zmienić w ustaiweniach. -model nieskończony -materiały arch&design wszystko oprócz "siatki" (standard z mapą na opacity) -daylight system mr sun, mr sky -final gather- difiuse balance 2 no i w sumie tyle, co zrobić by śwatło pracowało bardzej prawdziwie/lepiej?
SWRSC Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 jak masz pomieszczenie z długimi odległościami od okna to zapewne photonami doświetlisz pomieszczenie.
pionix Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 masz włączoną logarytmiczną skalę ekspozycji? w Final Gather proponuje zwiększyć Diffuse Bounces albo zrób to co pisze SWRSC
karolw Napisano 27 Marzec 2007 Autor Napisano 27 Marzec 2007 nigdy nie panowałem nad gi nie wiem dlaczego, ale jakos tego nie chwytam, helpa niby zrobiłem...
SWRSC Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Tutaj masz dokładnie opisane jak oświetlkać scene za pomocą photonów + FG, jeżeli wykonasz wszystko zgodnie z tutkiem (nie chodzi o wpisywanie identycznych wartości, tylko o to żeby zgodnie z nim postępować) to doświetlisz pomieszczenie. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
karolw Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 zwiększałem i zwiekszałem ilość fotonów i ich energię by w diagnostyce wreszcie otrzymać zielony kolor zamias niebieskiego.... no nie wiem albo te fotony szkło blokuje i nie wpadają do środka albo nie wiem co... ważne ze jak doszedłem już do zielonego i jeszcze troszke wartości naciągnołem to sie zrobił error.... musze ogarnąć tego AO bo z gi chyba nie dam rady... właściwie to teraz widze 2 drogi albo bedę puszczał wysokie jakości FG a reszte zrobie w fotosklepie albo przesiadę sie na maxwella... tak czy inaczej dzięki.
SWRSC Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 nie doczytales - zielona diagnostyka zależna jest nie od energii fotonów, ale od ich ilości wyłapanej przez kamerę! Możesz zastosowac taki trik: - usun ze sceny szyby i przelicz fotony (oczywiście sprawdz dziagnostyką, czy jest ich wystarczająco dużo w scenie (kolor zielony)) - jeśli już dobrze postrzelasz fotonami - masz diagnostykę zieloną, zajmij się ich energią (dalej przy ukrytych szybach). Doświetl scene zwiększając energię i zapisz photony do pliku - jak to zrobić masz opisane w tutku. - masz już dobrą mapę photonów w pliku (ich odpowiednia ilość i energia), więc możesz w końcu wstawić swoje szyby i do następnych testów (z FG) nie przeliczaj photonów na nowo tylko czytaj jez pliku - masz zaoszczędzony czas i nerwy. Reasumując: Skoro szyby blokowały Tobie photony, przeliczyłeś je więc bez szyb i zapisałeś do pliku. Po odkryciu na nowo szyb, photony wczytywane są z pliku więc tak jakby dalej szyb nie było i efekt jest taki jak bez szyb. Końcowy efekt jest mimo wszystko poprawny. Mam nadzieje, że teraz nie będziesz miał problemów, Pozdrawiam, SWRSC
Druid Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 Ja takze tego nie czaje. Oczywiscie dopiero co zaczynam i trudno by bylo zeby moje rendery wychodzily idealnie za pierwszym razem, ale szczerze mowiac mialbym ochote tym rzucic .... zwiekszam liczbe fotonow i zwiekszam i nie wiem czy nie doszedlem do max limit a scena dalej jest za ciemna. malo tego mam sufit wszystkie sciany w scenie i dalej mam czarne jak atrament miejsca. Energie tez zwiekszam, ale nie weim czy nie "wyjezdzam za daleko" albo za wysoko ... wzialem sie na sposob i zwiekszylem sile swiatla przez jego mnoznik, ale wtedy mama czarne miejsca w scenie. nie panuje nad tym :/ Fotony moge zwiekszac w dwoch miejscach, przy mr Area Omni lub w opcjach rendera. Czym one sie roznia. Energie tez mozna zwiekszac w dwoch miejscach, opcje swiatla i opcje rendera. Jaka jest roznica? Pozdrawiam.
SWRSC Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 energie oraz liczbe fotonów zwiększaj w ustawieniach światła, nie w renderze. Różnica jest taka - jeśli masz ustawiaone w światłach, zeby Mental Automatycznie dobierał wartości energi i liczby pchotonów, to wtedy możesz kontrolować ich liczbę/energię globalnie z poziomu zakładek rendera (nie polecam) Kiedy ręcznie ustawiasz energię/liczbę photonów w parametrach światła to te globalne settingsy z zakładek rendera nie mają znaczenia. Powiedz mi jeszcze jak wyglądał test diagnostyczny ilości photonów w scenie - bo o tym nie napisałeś :)
Druid Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Dzieki wielkie za odpoweidz. Zrobilem go, ale niestety nie zapisalem i nie zapisalem tez moich renederow. Test wygladal raczej "zbyt niebiesko", chociz byly miesca zielone a nawet minimalnie czerwone ... Pozatym duzo rzeczy w miedzyczasie pozmienialem. Przedstawie to co udalo mi sie uzyskac jak zrobie nastepne rendery. Pozdrawiam.
Druid Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Idac zgodnie z podpowiedziami mojego przedmowcy zrezygonawalem z ogolnych ustawien rendera i popracowalem nad ustawieniami swiatel (raczej dwoch identycznych swiatel instance). Pozbylem sie problemow z czarnymi jak atrament miejscami i wyglada to troche lepiej :). Dzieki wielkie .... Ustawienia rendera wygladaja tak: Ustawienia swiatel tak: Render: Tutuaj mialem problemy z wyeliminowanie plam, bo nie moglem zwiekszyc ilosc photonow, bo MentalRay zglaszal blad czyszczenia pamieci i jedyie co moglbym robic to zwiekszyc Max radius, ale wtedy trace szczegoly ... Processing/Photon/Density: Mozna jakos ulepszyc ten render. Dzieki i pozdrawiam serdecznie.
SWRSC Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 no photony już masz łądnie wyemitowane - odpowiednia ich ilość jest w scenie. Co do świateł to ustaw jeszcze Decay na inverse square, tak do około środka pomiesczenia (distance). Włącz Final Gathering w celu poprawienia jakości GI - wyeliminowania plam oraz uzyskanie shadingu sceny.
Druid Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Mam jeszcze jedno pytanie. Kiedy dokladnie musze przebudowac mape photonow, czy to GI czy FG? czasem potrzebuje zmienic energie photonow, ich ilosc, radiusy - max/min, sile samego swiatla ... czy wtedy trzeba przebudowac mape photonow? Rozumiem ze w takich sytuacjach, jak zmiana miejsca przedmiotow, czy tez zmiana polozenia zrodla swiatla zmienia calkowicie scene, ale jak to jest jesli chodzi o same parametry swiatel?
SWRSC Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 jesli zmieniasz ilośc emitowanych photonow / ich energię / decay photonów to musisz od nowa przeliczac mapę. FG to całkiem co innego
karolw Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 to moze ja wrzuce swoje ustawienia bo robie to z daylight systemem. moze jednak da sie to jakoś tymi fotonami rojasnić? bo w fotoszopie to bedzie strata czasu.
SWRSC Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 masz tam coś takiego jak "Sun photons" ustaw tak, by radius obejmował okna sceny (nie marnujesz photonów przy strzelaniu) Diagnostyka pokazuje Tobie, że photony nie docierają tam gdzie trzeba (są tylko przy oknie) Może jest ich nadal za mało? Moja rada jest taka: Sun słabo emituje photony do sceny z niewiadomych powodów - możesz albo nim się dalej męczyć, albo wstawić w okna mr_Area_Omni jako niebo (+emitowanie photonow) i zamiast suna mr_AreaSpot (+emitowanie photonów) Taka technika pozwoli Tobie na dobra emisje photonów do całej sceny i tym sposobem rozświetlisz wszystko ładnie
karolw Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 w dalszym ciagu dużo gorsze od Twoich, ale tak juz zostanie. (to sa tendery finalne tylo ze pomniejszone :( chyba zeby zblirzyc sie do Poziomu z Twojej stronki musiałbym chyba nad materiałami popracować... ?
SWRSC Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 heh, dzieki :) Na mojej stronie obecnie jest tylko jeden interior z Mentala, reszta to vRaye. Materiały to ważna rzecz - samo dobre oświetlenie nie wystarczy, w ostatniej mojej pracy nadałem każdemu materiałowi reflection z fallofem (nawet ściany miały), myślę że to dobre rozwiązanie dające więcej realizmu scenie.
karolw Napisano 11 Maj 2007 Autor Napisano 11 Maj 2007 ok to kiedy sięgasz po mentala a kiedy vray? bo maxwell to chyba czasowe samobójstwo? ps. a te kropeczki ala ziarno z kliszy to jakis filtr z ps'a?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się