Napisano 11 Kwiecień 200718 l witam.zaczalem pracowac nad wizualizacja swojego projektu i pojawil sie problem z ktorym sie juz wczesniej borykalem.mianowicie niespodianki ze swiatlem przenikajacym przez szybe.chce zyskac normalny efekt rzucenia cienia na podloge wewnatrz budynku ale szklo jest teraz bariera ktora na dodatek generuje dziwne kregi przepalen.ustawienia szkla sa standardowe.uzywam vray sun+sky w environ.czy to jest kwestia bledow w ustawieniu materialow, renderu czy moze swiatla? inna sprawa to displacement.na krawedziach bryl powstaje jakby narysowana gruba krecha.tego problemu tez nie udalo mi sie samemu rozkminic wiec prosze o rady i wszelkie uwagi. link:http://img392.imageshack.us/my.php?image=namaxhx8.jpg
Napisano 11 Kwiecień 200718 l nie wiem czy te kropki to nie wina gi caustics może je odznacz, a w materiale szkła zaznacz affect shadows
Napisano 12 Kwiecień 200718 l Gruba krecha wynika z tego, że displacement jak do displacement - displacuje krawędź :) Chodzi o to, że na mapie displejsmentu zapewne nie masz absolutnie czarnych obszarów, a raczej takie szarawe, które są traktowane przez renderer jako coś, co trzeba podnieść. Co też renderer czyni, a co w przypadku ścianek ułożonych do siebie pod dużym kątem i użyciu mapowania boxowego (jak to tu chyba miało miejsce) generuje mniejsze lub większe, jak to nazwałeś, krechy (w tych miejscach bryła po prostu się rozjeżdża). Aby temu zaradzić w parametrach VRayDisplacementMod w pole shift wpisz negatywną wartość, najlepiej równą/trochę większą od displacement amount (czy jak to się tam nazywa). Dzięki temu krawędzie bryły zostaną 'wepchnięte' do wewnątrz i krechy znikną. S.
Napisano 13 Kwiecień 200718 l Autor dzieki Sisio.probowalem sie bawic ale nie widze duzej roznicy:( a moze jeszcze moglbys mi powiedziec czy jest jakis sposob na kontrolowanie wielkosci(uvw) mapy w displacement? chodzi mi o to ze wrzucam mapke ale nie widze jej ,a chce zmniejszyc.w ogole czy uzycie displacementa jest bardziej efektywne od bumpa? czy moze dobrze spreparowana malka dziala lepiej jako bump? pzdr
Napisano 13 Kwiecień 200718 l Z kreskami na krawędziach displace'owanych brył możesz sobie poradzić zaznaczając opcję "keep continuity" w Vray Disp mod. Mapa displace jest normalnie podatna na UVW jak wszystkie inne. Jeśli chcesz widzieć jak rozkłada się na modelu to zrób jakiś inny materiał, w którym mapkę displace wrzucasz do "diffuse" z zaznaczeniem "show in viewport". Z efektywnością bywa różnie, zależnie od przypadku. Jeśli np. robisz klinkier, bruk, etc. to bump wystarczy, ale np. do koronkowej serwetki już raczej nie :]
Napisano 13 Kwiecień 200718 l Autor dzieki wielkie za cenna pomoc.myslalem ze dzialanie displacementa w 3d jest bardziej realistyczne ale teraz dochodze do wniosku ze dobrze skonfigurowany bump tez dziala.chodzi mi wlasnie o bruk:) koronkowa serwetka zajme sie pozniej.za tydzien mam oddanie projektu na studiach w usa wiec chce ich zgnebic renderami.pzdr!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto