Skocz do zawartości

swietlne niespodzianki/displacement


Krs

Rekomendowane odpowiedzi

witam.zaczalem pracowac nad wizualizacja swojego projektu i pojawil sie problem z ktorym sie juz wczesniej borykalem.mianowicie niespodianki ze swiatlem przenikajacym przez szybe.chce zyskac normalny efekt rzucenia cienia na podloge wewnatrz budynku ale szklo jest teraz bariera ktora na dodatek generuje dziwne kregi przepalen.ustawienia szkla sa standardowe.uzywam vray sun+sky w environ.czy to jest kwestia bledow w ustawieniu materialow, renderu czy moze swiatla?

inna sprawa to displacement.na krawedziach bryl powstaje jakby narysowana gruba krecha.tego problemu tez nie udalo mi sie samemu rozkminic wiec prosze o rady i wszelkie uwagi.

link:http://img392.imageshack.us/my.php?image=namaxhx8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gruba krecha wynika z tego, że displacement jak do displacement - displacuje krawędź :) Chodzi o to, że na mapie displejsmentu zapewne nie masz absolutnie czarnych obszarów, a raczej takie szarawe, które są traktowane przez renderer jako coś, co trzeba podnieść. Co też renderer czyni, a co w przypadku ścianek ułożonych do siebie pod dużym kątem i użyciu mapowania boxowego (jak to tu chyba miało miejsce) generuje mniejsze lub większe, jak to nazwałeś, krechy (w tych miejscach bryła po prostu się rozjeżdża).

 

Aby temu zaradzić w parametrach VRayDisplacementMod w pole shift wpisz negatywną wartość, najlepiej równą/trochę większą od displacement amount (czy jak to się tam nazywa). Dzięki temu krawędzie bryły zostaną 'wepchnięte' do wewnątrz i krechy znikną.

 

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Sisio.probowalem sie bawic ale nie widze duzej roznicy:(

a moze jeszcze moglbys mi powiedziec czy jest jakis sposob na kontrolowanie wielkosci(uvw) mapy w displacement? chodzi mi o to ze wrzucam mapke ale nie widze jej ,a chce zmniejszyc.w ogole czy uzycie displacementa jest bardziej efektywne od bumpa? czy moze dobrze spreparowana malka dziala lepiej jako bump?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kreskami na krawędziach displace'owanych brył możesz sobie poradzić zaznaczając opcję "keep continuity" w Vray Disp mod. Mapa displace jest normalnie podatna na UVW jak wszystkie inne. Jeśli chcesz widzieć jak rozkłada się na modelu to zrób jakiś inny materiał, w którym mapkę displace wrzucasz do "diffuse" z zaznaczeniem "show in viewport". Z efektywnością bywa różnie, zależnie od przypadku. Jeśli np. robisz klinkier, bruk, etc. to bump wystarczy, ale np. do koronkowej serwetki już raczej nie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za cenna pomoc.myslalem ze dzialanie displacementa w 3d jest bardziej realistyczne ale teraz dochodze do wniosku ze dobrze skonfigurowany bump tez dziala.chodzi mi wlasnie o bruk:) koronkowa serwetka zajme sie pozniej.za tydzien mam oddanie projektu na studiach w usa wiec chce ich zgnebic renderami.pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności