Jump to content

Featured Replies

Posted

Mam taki problem... Mam model terenu który nie ja robilem i ma on mnóstwo poodwracanych poly, a co za tym idzie przy renderze robi sie kaszka...:/ Czy jest jakis sposob zeby wybrac te poodwracane poly i zrobic flip bez recznego zaznaczania ich? w przeciwnym razie zajmie mi to conajmniej miesiac... :/ plisss help

  • Replies 19
  • Views 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

98030c44703b600c.jpg

1 popsuta siatka

2 zaznacz wszystkie poly

3. w modyfikatorach wybierz normal ktore odwroci Ci poly w jedną strone

4. j/w

5 przekonwertuj na poly - jezeli przerzuci w złą strone zaznacz wszystkie polygony i daj FLIP

 

 

 

widze sie spoznilem :) ale rozwiazuje Twoj problem. Odwraca wszystkie jezeli ich nie zaznaczysz, zaznaczajac polygony odwraca je w jedna strone ;)

pioootras mozesz napisac gdzie ci sie poodwracalo? przegladam toto i wydaje mi sie ze wszystko jest ok, na renderach rowniez (wrzuc screena)

render scanlight czysty (zaraz po zaimportowaniu)

we viewporcie mam to samo. z takiej odleglosci jaka pokazales na screenie tez mam taka kaszane. i jeszcze jedno - mam maxa 7

  • Author

No to się wszytsko zgadza... w scanlinie jest ok ale nie w vrayu, który jest czuły na tego typu rzeczy... no i teraz jest problem jak sie tego latwo pozbyc... reczne odwracanie polygonow zajmie zbyt duzo czasu

 

tutaj widok z rendera vrayem

nowy2cn3.jpg

  • Author

to nie jest wina ustawien... przy default masz wlaczone swiatlo default, ale juz po wstawieniu jakiegokolwiek innego pojawi sie to co u mnie

Niestety ten modyfikator odwraca wszytskie polygony :/

 

Jak już pisałem niejednokrotnie, na defaultowych ustawieniach owszem. Można jednak zaznaczyć w tym modyfikatorze cudownego ptaszka pt. unify normals który ujednolica normalne na siatce. Niestety jeżeli model ma skopana geometrie to i to czasem nie pomoże.

  • Author

hynol: juz do tego doszedlem... troche to pomogło ale ten model jest chyba tak skopany że nic wiecej sie nie da z tego wyciagnac...

pioootras ale to nic nie da musisz recznie gdyz to miejsce ktore zaznaczyles wyzej tam modele sa nie polaczone tzw jak masz np. poliogn i przecina go edges na krzyz to te dwa trojkaty sa osobno zobacz sobie i sprobuj zaznaczyc caly domek (polygon) zobaczysz ze zaznaczy tylko czesc a nie caly

sprobuj zrobic tak zaznacz cala scene (wszystkie domki) i dac weld z mala wartoscia np. 0,1 i wtedy dac modyfikator normal :)

pozdro i powodzenia

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy