Napisano 14 Kwiecień 200718 l Mam taki problem... Mam model terenu który nie ja robilem i ma on mnóstwo poodwracanych poly, a co za tym idzie przy renderze robi sie kaszka...:/ Czy jest jakis sposob zeby wybrac te poodwracane poly i zrobic flip bez recznego zaznaczania ich? w przeciwnym razie zajmie mi to conajmniej miesiac... :/ plisss help
Napisano 14 Kwiecień 200718 l 1 popsuta siatka 2 zaznacz wszystkie poly 3. w modyfikatorach wybierz normal ktore odwroci Ci poly w jedną strone 4. j/w 5 przekonwertuj na poly - jezeli przerzuci w złą strone zaznacz wszystkie polygony i daj FLIP widze sie spoznilem :) ale rozwiazuje Twoj problem. Odwraca wszystkie jezeli ich nie zaznaczysz, zaznaczajac polygony odwraca je w jedna strone ;)
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor qba: na plane działa tak jak pokazałeś ale na tym modelu co ja mam nie pomaga... wrzucam zreszta plik... jak ktoś coś wymyśli to prosze o wskazówki... http://rapidshare.com/files/25975290/model.3DS.html
Napisano 14 Kwiecień 200718 l pioootras mozesz napisac gdzie ci sie poodwracalo? przegladam toto i wydaje mi sie ze wszystko jest ok, na renderach rowniez (wrzuc screena)
Napisano 14 Kwiecień 200718 l render scanlight czysty (zaraz po zaimportowaniu) we viewporcie mam to samo. z takiej odleglosci jaka pokazales na screenie tez mam taka kaszane. i jeszcze jedno - mam maxa 7
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor No to się wszytsko zgadza... w scanlinie jest ok ale nie w vrayu, który jest czuły na tego typu rzeczy... no i teraz jest problem jak sie tego latwo pozbyc... reczne odwracanie polygonow zajmie zbyt duzo czasu tutaj widok z rendera vrayem
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor to nie jest wina ustawien... przy default masz wlaczone swiatlo default, ale juz po wstawieniu jakiegokolwiek innego pojawi sie to co u mnie
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Niestety ten modyfikator odwraca wszytskie polygony :/ Jak już pisałem niejednokrotnie, na defaultowych ustawieniach owszem. Można jednak zaznaczyć w tym modyfikatorze cudownego ptaszka pt. unify normals który ujednolica normalne na siatce. Niestety jeżeli model ma skopana geometrie to i to czasem nie pomoże.
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor hynol: juz do tego doszedlem... troche to pomogło ale ten model jest chyba tak skopany że nic wiecej sie nie da z tego wyciagnac...
Napisano 14 Kwiecień 200718 l pioootras ale to nic nie da musisz recznie gdyz to miejsce ktore zaznaczyles wyzej tam modele sa nie polaczone tzw jak masz np. poliogn i przecina go edges na krzyz to te dwa trojkaty sa osobno zobacz sobie i sprobuj zaznaczyc caly domek (polygon) zobaczysz ze zaznaczy tylko czesc a nie caly sprobuj zrobic tak zaznacz cala scene (wszystkie domki) i dac weld z mala wartoscia np. 0,1 i wtedy dac modyfikator normal :) pozdro i powodzenia