pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Mam taki problem... Mam model terenu który nie ja robilem i ma on mnóstwo poodwracanych poly, a co za tym idzie przy renderze robi sie kaszka...:/ Czy jest jakis sposob zeby wybrac te poodwracane poly i zrobic flip bez recznego zaznaczania ich? w przeciwnym razie zajmie mi to conajmniej miesiac... :/ plisss help
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 przepraszam za rozped... juz poprawilem
piotrek Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 W maxie jest modyfikator Normal, który chyba to potrafi.
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 Niestety ten modyfikator odwraca wszytskie polygony :/
ReflectVision Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 1 popsuta siatka 2 zaznacz wszystkie poly 3. w modyfikatorach wybierz normal ktore odwroci Ci poly w jedną strone 4. j/w 5 przekonwertuj na poly - jezeli przerzuci w złą strone zaznacz wszystkie polygony i daj FLIP widze sie spoznilem :) ale rozwiazuje Twoj problem. Odwraca wszystkie jezeli ich nie zaznaczysz, zaznaczajac polygony odwraca je w jedna strone ;)
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 qba: na plane działa tak jak pokazałeś ale na tym modelu co ja mam nie pomaga... wrzucam zreszta plik... jak ktoś coś wymyśli to prosze o wskazówki... http://rapidshare.com/files/25975290/model.3DS.html
Topek Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 pioootras mozesz napisac gdzie ci sie poodwracalo? przegladam toto i wydaje mi sie ze wszystko jest ok, na renderach rowniez (wrzuc screena)
ReflectVision Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 faktycznie pokaszanione strasznie ..
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 topek: a to co umiesciles to jest render czy wikod z viewporta?
Topek Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 render scanlight czysty (zaraz po zaimportowaniu) we viewporcie mam to samo. z takiej odleglosci jaka pokazales na screenie tez mam taka kaszane. i jeszcze jedno - mam maxa 7
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 No to się wszytsko zgadza... w scanlinie jest ok ale nie w vrayu, który jest czuły na tego typu rzeczy... no i teraz jest problem jak sie tego latwo pozbyc... reczne odwracanie polygonow zajmie zbyt duzo czasu tutaj widok z rendera vrayem
Topek Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 vray - ustawienia default moze to wina ustawien vray'a
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 to nie jest wina ustawien... przy default masz wlaczone swiatlo default, ale juz po wstawieniu jakiegokolwiek innego pojawi sie to co u mnie
Hynol Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Niestety ten modyfikator odwraca wszytskie polygony :/ Jak już pisałem niejednokrotnie, na defaultowych ustawieniach owszem. Można jednak zaznaczyć w tym modyfikatorze cudownego ptaszka pt. unify normals który ujednolica normalne na siatce. Niestety jeżeli model ma skopana geometrie to i to czasem nie pomoże.
pioootras Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 hynol: juz do tego doszedlem... troche to pomogło ale ten model jest chyba tak skopany że nic wiecej sie nie da z tego wyciagnac...
nielot007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 pioootras ale to nic nie da musisz recznie gdyz to miejsce ktore zaznaczyles wyzej tam modele sa nie polaczone tzw jak masz np. poliogn i przecina go edges na krzyz to te dwa trojkaty sa osobno zobacz sobie i sprobuj zaznaczyc caly domek (polygon) zobaczysz ze zaznaczy tylko czesc a nie caly sprobuj zrobic tak zaznacz cala scene (wszystkie domki) i dac weld z mala wartoscia np. 0,1 i wtedy dac modyfikator normal :) pozdro i powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi