dar3ek Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 witam zamiast zajmowac sie praca :) wzialem sie za modelowanie tego starego autka przedstawiam dotychczasowe efekty porannej mej tworczosci zapewne sporo jest bledow w tym co do tej pory zrobilem ale nie ukrywam ze to dopiero moje poczatki :) siatka: render: sugestie mile widziane pozdr Dar3ek
Bubu Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Tylko nie popsuje tego auta :] Narazie to stanowczo za malo poly :] Trzeba pociac tu i tam. Powodzenia
dar3ek Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 troche jeszcze posiedzialem ....jak to w pracy , czasami trzeba chowac sie przed szefem :)) mam pewne watpiwosci czy dobrze sie zabralem za okolice przednich swiatel Pozdrawiam Dar3ek
hkropinski Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 postaraj się zby bylo jak najwięcej czworokątów, a mniej pozostałych wielokątów... pozdr
dar3ek Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 jak narazie to jeden trojkat pojawil sie z tylu autka, bo nie mialem innej koncepcji zakonczenia...ale chyba moze byc :) moze jest jeszcze kilka wielobokow ale to jeszcze kwestia pociecia poly pozdr
hkropinski Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 i dla tego powinienes to pociąć teraz bo pozniej wszystko się pomnoży i będzie klopot z prostowaniem... dotnij to chociazby z tego powodu ze tworzą ci siękrzywizny ktore wyrózniają sie na renderach... pozdrawiam
dar3ek Napisano 2 Maj 2007 Autor Napisano 2 Maj 2007 witam po wolnym :) znowu w pracy zabralem sie za dalsza czesc, narazie wycialem okna z przodu i z tylu za chwile biore sie za wycinke bocznych szyb oto efekt : pozdrawiam Dar3ek
dar3ek Napisano 2 Maj 2007 Autor Napisano 2 Maj 2007 witam poprawilem trojkaciki tak jak radziles hkropinski , mysle ze teraz jest troche lepiej zastanawia mnie tylko ta wypuklosc przez srodek samochodu..... w kazdym razie cos idzie do przodu , oto rezultaty: pozdrawiam Dar3ek
CzarnyLord Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 Wydaje mi sie czy Ty go z jakiegos tutka robisz?A i czemu na MS-ie ma takie ostre krawedzie,bawiles sie smooth group?
dar3ek Napisano 2 Maj 2007 Autor Napisano 2 Maj 2007 nie nie robie go z zadnego tutka staram sie ogladac inne modele na grupie i samemu dojsc co i jak...:) ostatni render jest bez MeshSmooth, wlasnie staram sie dojsc jak zrobic zeby okna mi sie nie zakrzywialy jak wlacze mu MS pozdr Dar3ek
pecet Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 narazie nie wygląda zachęcająco (zlikwiduj te 6 i 8 kąty!) a pozatym pokaż jak wygląda z ms
dar3ek Napisano 2 Maj 2007 Autor Napisano 2 Maj 2007 troche polikwidowalem tych wielokatow, pocialem troche poly i daje render z MS(iterations=1, smooth=1) pozdr Dar3ek
Bubu Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 Powiem, ze zostalo jeszcze duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo ciecia weldowania chamferowania :] I powiem, ze juz na tym poziomie widze bardzo duzo miejsc zupelnie dla mnie niezrozumialych ;) Nop, ale skor to poczatek to poczekam jeszcze :] Powodzenia Btw jakby co to zglos sie na pm bo mam model wawki tyle, ze sedana to moge pokazac troszke siatek ;) Pozdrawiam
CzarnyLord Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 no to tak: tam gdzie Ci sie za bardzo wygladza i glupoty wychodza musisz zagescic siatke a w tych miejscach gdzie maja byc ostrzesze kanty do chamferek :) Pozdro Niedlugo tez wrzuce swoja pierwsza pracke na forum :D A i co do MS to zawsze rob co najmniej na 2 bo 1 tez wali siatke
dar3ek Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 witam, nie mialem dostepu do komputera przez swieta wiec dzis od rana znowu staram sie cos zrobic, zagescilem troche siatke (tyl) zmienilem tez tak jak radzil CzarnyLord MS na 2 oto efekty: pozdrawiam
CzarnyLord Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 No i git:) Ms inter 2 fajnie likwiduje nie potrzebne krawedzie
dar3ek Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 kocham takie spokojne dni w pracy jak dzis :)) mozna cos poczytac i popracowac na ciut lepszym sprzecie :) wzialem sie troche za maske z przodu, oto efekty: pozdrawiam :)
Bubu Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Krzya ta maska i to bardzo :] na poczatku bylo za malo poly teraz jest juz za gesto :]
dar3ek Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 Bubu wiem wiem ze krzywa, zauwazylem dopiero po wrzuceniu ale juz to poprawilem (chyba jest w miare prosto), mysle ze jeszcze jakis chamferek i bedzie w miare znosna :-) poprawiona maska: pozdrawiam
Bubu Napisano 6 Maj 2007 Napisano 6 Maj 2007 Jak juz tniesz siatke to staraj sie ciac do konca ;) Zaznaczone na czerwono Na zielono zaznaczylem miejsca, ktordla mnie sa bardzo niezrozumiale :] Na niebiesko to wytloczenie z boku powinno miec inny profil I na zolto przy przednim swietle blacha powinna minimalnie wystawac :] To narazie tyle Pozdrawiam
dar3ek Napisano 7 Maj 2007 Autor Napisano 7 Maj 2007 witam ponownie Bubu dzieki za wskazowki .... ...przerobilem cala maske od nowa oto efekt: jak pozbyc sie tej ostrosci przez srodek maski ? pozdr Dar3ek
Swinger76 Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 Witam!Postęp jest w porównaniu do pierwszych postów!Fajne autko wybrałeś.Co do tego jak sie pozbyć tej ostrej krawędzi to zależy jak to robisz?Przez symmetry czy przez mirror?Pozdrawiam i powodzenia
dar3ek Napisano 7 Maj 2007 Autor Napisano 7 Maj 2007 druga polowa jest Mirrorem pierwszej (Mirror->Instance X(0,0) ) pozdrawiam Dar3ek
Swinger76 Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 no właśnie!Uzyj symmetry zamiast mirrora!Symmetry zwelduje Ci vertexy w miejscu schodzenia sie dwóch połówek modelu!
dar3ek Napisano 7 Maj 2007 Autor Napisano 7 Maj 2007 Swinger76 zmienilem Mirror na Symmetry ale efekt nie jest do konca taki jak byc powinien, nadal widac ostrosc na srodku autka pozdr
Swinger76 Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 ale jest chyba duzo lepiej, prawda?Teraz tylko musisz ustawic vertexy przy tym łączeniu dwóch połówek na jednym poziomie.Po zastosowaniu symmetry max ucina w miejscu lustra wszystko i łączy dwie połówki razem tworząc w tym miejscu nowy edge.musisz przypilnować żeby te punkty przy których nastepuje ciecie były tak ustawione że po cieciu tworzą ładny edge...popatrz sobie na siatke jak zachowuje sie model i jak to działa...nie wiem jak to inaczej opisać!Powodzenia!:)
dar3ek Napisano 8 Maj 2007 Autor Napisano 8 Maj 2007 witam Teraz tylko musisz ustawic vertexy przy tym łączeniu dwóch połówek na jednym poziomie. ...nie wiem czy dobrze rozumie - chodzi o to aby wszystkie vertexy wzdluz ktorych jest wykonywane symettry (wzgledem X=0) mialy wspolrzedna X=0, tak? udalo mi sie zrobic troche przodu obok swiatel, efekt ponizej: pozdrawiam Dar3ek 1
Bubu Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 Zolte kolka tam jest krzywo, zilta linia tam trzeba troszke uwypuklic siatke, tam gdzie zielona linia trzeba dac chamfera :] Co do maski i garba po symetry to tak sie nie przejmuj bo z tego co pamietam to przez srodek maski idze i tak chamfer ;) Zielnoke kolka w tych miejscach zapewne jest krzywo i nie rozumiem rozlozenia siatki ;) To tyle aha i przedni slupek wydaje mi sie za szeroki przy przedniej szybie
Swinger76 Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 siatke masz na tej masce troche zle rozlozona IMO...jak znajde chwile za chwile to troche Ci to przerysuje:) edit: kombinowałbym w te strone!Wyjdzie Ci mniej trójkątów które bo nałożeniu MS'a robią babole...zwykle. Co do tego symmetry i garbu to na tym skromnym szkicu postarałem sie to wytłumaczyć...mam nadzieje ze to będzie jaśniejsze teraz...rysunki są w widoku z przodu!Co do tej siatki com ją zmajstrował to jeszcze też nie dokońca tak ale w te strone bym poszedł!Pozdrawiam i powodzenia!
tymko Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 zaczyna nabierać kształtów, popraw jak pokazał Bubu i będzie dużo lepiej, no i to łączenie 2 połówek - obniż końcowe vertexy na dachu i masce wtedy ładniej się połączy.
dar3ek Napisano 8 Maj 2007 Autor Napisano 8 Maj 2007 witam ponownie dziekuje za kazda cenna informacje Swinger76 jak znajde wiecej czasu to sprobuje przerobic siatke tak jak narysowales i zobacze jak to bedzie wygladalo Bubu zgodnie z Twoimi zaleceniami chociaz nie wszystko narazie + chamferek ponizej Twojej zoltej linii. Slupek troche zmniejszylem (pokrywa sie z blueprintem) efekty: pozdrawiam Dar3ek
Swinger76 Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 To jest tylko sugestia, niekoniecznie musi działać dla ciebie ale chodzi o to żeby pozbyć sie możliwie najwiekszej liczby trójkątów ...zarówno na masce jak i tych powstałych po chamferze, bo pozniej powstaną Ci takie małe uszczypnięcia jakby.
Bubu Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 No juz duzo lepiej :] Przegladasz zdjecia warszaw czy robisz tylko z printow?? Ten chamfer ktory zrobiles jest ok ale podnies go minimalnie do gory :] Z przodu przy swiatlac hjeszcze faluje, ale chyba sobie poradzisz z tym. Slupki lepsze, ale wydaje mi sie ze w dolnej czesci za bardzo wyokraglone, tzn za bardzo wyokraoglona w tym przypadku jest przednia szyba w dolnej czesci przy slupku. Bledy na srodku maski sa faktycznie od trisow, ale jak dasz potem chamfera przes srodek i odpowiednio poweldujesz powinno byc ok :] Pozdrawiam
dar3ek Napisano 9 Maj 2007 Autor Napisano 9 Maj 2007 witam ponownie.... dzisiaj niestety nie wrzuce nic nowego bo nie mialem za wiele czasu zeby cos splodzic :-) wzialem sie troche za poprawe siatki z tylu i boku samochodu bo jakims cudem mi sie rozjechala i zbytnio odbiegala od blueprintow. Moze jutro jeszcz cos poprawie i wrzuce jakis maly upload mojej pracy pozdrawiam i milego dnia zycze :-) Dar3ek
dar3ek Napisano 11 Maj 2007 Autor Napisano 11 Maj 2007 witam wszystkich po krotkiej nieobecnosci ostatnio nie mialem mozliwosci zeby posiedziec nad moim autkiem w koncu troche czasu sie znalazlo - przerobilem praktycznie caly bok, troche poprawilem tu i tam :) efekty jak widac: pozdr Dar3ek
Swinger76 Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 No więc tak, moje rady: 1. Tam gdzie przy masce zrobiłeś chamfer trzeba posprzątać, czyli zweldować zaznaczone na różowo vertexy i popatreć co sie dzieje tam gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem.chodzi o to że te małe trójkąty później będą się mścić...takie jest moje zdanie. 2. nad przednią szybą - zaznaczone na zielono vertexy należałoby zweldować, ewentualnie jeśli nie to tam gdzie są te zielone vertexy dorobić czerwoną linię i przy sąsiadującym zieloną przez całość auta...wydaje mi sie że łatwiej zweldować!Natomiast pozostałe 2 czerwone linie należy po prostu pociągnąć i tyle:) Zwróć także uwagę na to co powstaje przy chamferach i na to co napisałem i postaraj się wyciągnąć z tego wnioski-chodzi mi o to żeby nie popełniać tych samych błędów później!Pozdrawiam i powodzenia rzyczę!:)
dar3ek Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 witam ponownie, ostatnio nie mialem mozliwosci posiedziec nad modelem ze wzgeldu na ograniczony dostep do komputera, ale.... udalo mi sie w koncu troszeczke w domu przysiasc niestety efektow narazie nie ma wielkich w porownaniu do ostatniego uploadu mam natomiast 2 pytania : 1) w jaki sposob poodcinac drzwi, maske itp (zaznaczyc poly i DETACH a potem troche przeskalowac w dol?) 2) jak przy symmetry wyciac w masce dziure zeby byla ona wycieta tylko z jednej strony a nie symetrycznie po obu pozdr Dar3ek
Swinger76 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Witaj Dar3ek! 1) dokładnie tak jak napisałeś tyle że nie ma potrzeby skalowania ich w dół!Szpara powstanie sama gdy "wyciągniesz" krawędzie drzwi i karoserii w miejscu odczepienia i nadasz im chamfera ostrego!Druga szkoła mowi żeby zaznaczyć sobie linie dookoła drzwi, dać tam malego chamfera i zaznaczyć opcje open w okinku chamferowania!to stworzy szparke otwarta i pozniej juz wyciagasz do srodka i chamferujesz jak w pierwszem wypadku!Moim zdaniem obie metody sa spoko ale lubiemiec osobno te elementy wiec korzystam z tej pierwszej! 2)sprawa jest jeszcze prostsza!Nie symetrycznych elementów nie robisz dopóki nie masz wszestkiego innego!Po prostu gdy skonczysz symetryczne części dajesz collapse to symmetry w stosie modyfikatorów i zostaje Ci tam tylko ms i Edit Poly a to co kiedys było odbiciem staje sie częścią tegoż właśnie Edit Poly. Wtedy robisz sobie z jednej strony dany element i masz gotowe:) mam nadzieje ze jasno to wytłumaczyłem Powodzenia i pozdrawiam!:) EDIT: wyciągniesz z Shiftem oczywiście tworząc nowe Poly. Pamiętaj zeby chamfera dać również na rogach drzwi i karoserii..zreszta jak tego nie zrobisz to na pewno zauważysz o co biega:)
dar3ek Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 Swinger76 dzieki !! wyjasniles mi i rozjasniles wszystko super. jak wroce do domu to troche sie pobawie wielkie dzieki !!! pozdr Dar3ek
dar3ek Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 wiem ze niewiele tego ale zawsze cos troche poprawilem tyl samochodu, progi i inne drobne szczegoly EFEKT :) pytanie: jak zaczne ciac to auto na poszczegolne czesci (drzwi, klapy itp) to powstanie mi mnostwo trojkatow - czy nie lepiej zagescic siatke w miejscach gdzie pozniej beda ciecia i poprowadzic w tych miejscach linie siatki czy tez sie tym nie przejmowac i pozniej starac saie te trojkaty skorygowac? pozdr Dar3ek
Swinger76 Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 No to sobie własnie przyjacielu odpowiedziałeś:) Albo możesz powycinać je wunkcją CUT tj.dorobić linie w miejscach odpowiednich,pozniej DETACH odpowiednie poligony i pozniej na przykład TARGET WELDEM likwidować trójkąty albo najpierw zagęścić i uporządkować siatke jak naleśy i DETACH odpowiednie poligony...myśle że ten drugi sposób bedzie o tyle lepszy że jeśli zrobisz to dobrze to zaoszcządzisz czas na zgruwaniu póżniej elementów ze soba...ja robie raczej tą drugą metodą!Pozdrówki!
Bubu Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 Ja tak ukladam siatke coby pasowala odrazu do wszystkich ciec :] Mozna tez zrobic caly model a potem pociagnac to wszystko boleanem czy jak to tam sie nazywa. Robilem tak ostatni model i plusem jest to ze mamy idealnie proste przejscia pomiedzy elementami auta :]
dar3ek Napisano 31 Maj 2007 Autor Napisano 31 Maj 2007 Witaj Dar3ek! 1) dokładnie tak jak napisałeś tyle że nie ma potrzeby skalowania ich w dół!Szpara powstanie sama gdy "wyciągniesz" krawędzie drzwi i karoserii w miejscu odczepienia i nadasz im chamfera ostrego jak mam rozumiec ostry chamfer ?? pozdr Dar3ek
Swinger76 Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Chamfer o małej wartości...tak powiedzmy 0,01 albo nawet 0,001 to zalezy od modelu i miejsca!Można także zrobić dwa razy na przykład po 0,1 i 0,05.
dar3ek Napisano 31 Maj 2007 Autor Napisano 31 Maj 2007 probowalem sie dzis troche bawic z drzwiami ale nie jestem zadowolony z tej proby po odcieci drzwi dalem im wkolo chamfer=1 i taki sam chamfer w wycietej dziurze na drzwi, no i troche polikwidowalem powstalych trojkatow Swinger76 bede probowal z takim chamferem tylko nie wiem czy dobrze robie dajac chamfer i tu i tu. efekt: pozdr D.
Swinger76 Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Cos Ci nie poszło!Popatrz ze nie widac szpary zadnej!Zlały Ci sie te drzwi z karoseria.sproboj ostrzejszy chamfer...i nie wiem czy wyciagnales edge ten zewnetrzny drzwi z shiftem do srodka czy nie...no i karoseria to samo...jak nie wiesz to pytaj!Pozdro! P.S. opczywiscie i karoserie i drzwi trzeba chamferowac!No i do tego jak juz wyciagniesz i jedno i drugie w glab to chamvera trzeba dac w tycj naroznikach też!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się