Napisano 30 Kwiecień 200717 l witam zamiast zajmowac sie praca :) wzialem sie za modelowanie tego starego autka przedstawiam dotychczasowe efekty porannej mej tworczosci zapewne sporo jest bledow w tym co do tej pory zrobilem ale nie ukrywam ze to dopiero moje poczatki :) siatka: render: sugestie mile widziane pozdr Dar3ek
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Tylko nie popsuje tego auta :] Narazie to stanowczo za malo poly :] Trzeba pociac tu i tam. Powodzenia
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Autor troche jeszcze posiedzialem ....jak to w pracy , czasami trzeba chowac sie przed szefem :)) mam pewne watpiwosci czy dobrze sie zabralem za okolice przednich swiatel Pozdrawiam Dar3ek
Napisano 30 Kwiecień 200717 l postaraj się zby bylo jak najwięcej czworokątów, a mniej pozostałych wielokątów... pozdr
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Autor jak narazie to jeden trojkat pojawil sie z tylu autka, bo nie mialem innej koncepcji zakonczenia...ale chyba moze byc :) moze jest jeszcze kilka wielobokow ale to jeszcze kwestia pociecia poly pozdr
Napisano 30 Kwiecień 200717 l i dla tego powinienes to pociąć teraz bo pozniej wszystko się pomnoży i będzie klopot z prostowaniem... dotnij to chociazby z tego powodu ze tworzą ci siękrzywizny ktore wyrózniają sie na renderach... pozdrawiam
Napisano 2 Maj 200717 l Autor witam po wolnym :) znowu w pracy zabralem sie za dalsza czesc, narazie wycialem okna z przodu i z tylu za chwile biore sie za wycinke bocznych szyb oto efekt : pozdrawiam Dar3ek
Napisano 2 Maj 200717 l Autor witam poprawilem trojkaciki tak jak radziles hkropinski , mysle ze teraz jest troche lepiej zastanawia mnie tylko ta wypuklosc przez srodek samochodu..... w kazdym razie cos idzie do przodu , oto rezultaty: pozdrawiam Dar3ek
Napisano 2 Maj 200717 l Wydaje mi sie czy Ty go z jakiegos tutka robisz?A i czemu na MS-ie ma takie ostre krawedzie,bawiles sie smooth group?
Napisano 2 Maj 200717 l Autor nie nie robie go z zadnego tutka staram sie ogladac inne modele na grupie i samemu dojsc co i jak...:) ostatni render jest bez MeshSmooth, wlasnie staram sie dojsc jak zrobic zeby okna mi sie nie zakrzywialy jak wlacze mu MS pozdr Dar3ek
Napisano 2 Maj 200717 l narazie nie wygląda zachęcająco (zlikwiduj te 6 i 8 kąty!) a pozatym pokaż jak wygląda z ms
Napisano 2 Maj 200717 l Autor troche polikwidowalem tych wielokatow, pocialem troche poly i daje render z MS(iterations=1, smooth=1) pozdr Dar3ek
Napisano 2 Maj 200717 l Powiem, ze zostalo jeszcze duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo ciecia weldowania chamferowania :] I powiem, ze juz na tym poziomie widze bardzo duzo miejsc zupelnie dla mnie niezrozumialych ;) Nop, ale skor to poczatek to poczekam jeszcze :] Powodzenia Btw jakby co to zglos sie na pm bo mam model wawki tyle, ze sedana to moge pokazac troszke siatek ;) Pozdrawiam
Napisano 2 Maj 200717 l no to tak: tam gdzie Ci sie za bardzo wygladza i glupoty wychodza musisz zagescic siatke a w tych miejscach gdzie maja byc ostrzesze kanty do chamferek :) Pozdro Niedlugo tez wrzuce swoja pierwsza pracke na forum :D A i co do MS to zawsze rob co najmniej na 2 bo 1 tez wali siatke
Napisano 4 Maj 200717 l Autor witam, nie mialem dostepu do komputera przez swieta wiec dzis od rana znowu staram sie cos zrobic, zagescilem troche siatke (tyl) zmienilem tez tak jak radzil CzarnyLord MS na 2 oto efekty: pozdrawiam
Napisano 4 Maj 200717 l Autor kocham takie spokojne dni w pracy jak dzis :)) mozna cos poczytac i popracowac na ciut lepszym sprzecie :) wzialem sie troche za maske z przodu, oto efekty: pozdrawiam :)
Napisano 4 Maj 200717 l Krzya ta maska i to bardzo :] na poczatku bylo za malo poly teraz jest juz za gesto :]
Napisano 4 Maj 200717 l Autor Bubu wiem wiem ze krzywa, zauwazylem dopiero po wrzuceniu ale juz to poprawilem (chyba jest w miare prosto), mysle ze jeszcze jakis chamferek i bedzie w miare znosna :-) poprawiona maska: pozdrawiam
Napisano 6 Maj 200717 l Jak juz tniesz siatke to staraj sie ciac do konca ;) Zaznaczone na czerwono Na zielono zaznaczylem miejsca, ktordla mnie sa bardzo niezrozumiale :] Na niebiesko to wytloczenie z boku powinno miec inny profil I na zolto przy przednim swietle blacha powinna minimalnie wystawac :] To narazie tyle Pozdrawiam
Napisano 7 Maj 200717 l Autor witam ponownie Bubu dzieki za wskazowki .... ...przerobilem cala maske od nowa oto efekt: jak pozbyc sie tej ostrosci przez srodek maski ? pozdr Dar3ek
Napisano 7 Maj 200717 l Witam!Postęp jest w porównaniu do pierwszych postów!Fajne autko wybrałeś.Co do tego jak sie pozbyć tej ostrej krawędzi to zależy jak to robisz?Przez symmetry czy przez mirror?Pozdrawiam i powodzenia
Napisano 7 Maj 200717 l Autor druga polowa jest Mirrorem pierwszej (Mirror->Instance X(0,0) ) pozdrawiam Dar3ek
Napisano 7 Maj 200717 l no właśnie!Uzyj symmetry zamiast mirrora!Symmetry zwelduje Ci vertexy w miejscu schodzenia sie dwóch połówek modelu!
Napisano 7 Maj 200717 l Autor Swinger76 zmienilem Mirror na Symmetry ale efekt nie jest do konca taki jak byc powinien, nadal widac ostrosc na srodku autka pozdr
Napisano 7 Maj 200717 l ale jest chyba duzo lepiej, prawda?Teraz tylko musisz ustawic vertexy przy tym łączeniu dwóch połówek na jednym poziomie.Po zastosowaniu symmetry max ucina w miejscu lustra wszystko i łączy dwie połówki razem tworząc w tym miejscu nowy edge.musisz przypilnować żeby te punkty przy których nastepuje ciecie były tak ustawione że po cieciu tworzą ładny edge...popatrz sobie na siatke jak zachowuje sie model i jak to działa...nie wiem jak to inaczej opisać!Powodzenia!:)
Napisano 8 Maj 200717 l Autor witam Teraz tylko musisz ustawic vertexy przy tym łączeniu dwóch połówek na jednym poziomie. ...nie wiem czy dobrze rozumie - chodzi o to aby wszystkie vertexy wzdluz ktorych jest wykonywane symettry (wzgledem X=0) mialy wspolrzedna X=0, tak? udalo mi sie zrobic troche przodu obok swiatel, efekt ponizej: pozdrawiam Dar3ek
Napisano 8 Maj 200717 l Zolte kolka tam jest krzywo, zilta linia tam trzeba troszke uwypuklic siatke, tam gdzie zielona linia trzeba dac chamfera :] Co do maski i garba po symetry to tak sie nie przejmuj bo z tego co pamietam to przez srodek maski idze i tak chamfer ;) Zielnoke kolka w tych miejscach zapewne jest krzywo i nie rozumiem rozlozenia siatki ;) To tyle aha i przedni slupek wydaje mi sie za szeroki przy przedniej szybie
Napisano 8 Maj 200717 l siatke masz na tej masce troche zle rozlozona IMO...jak znajde chwile za chwile to troche Ci to przerysuje:) edit: kombinowałbym w te strone!Wyjdzie Ci mniej trójkątów które bo nałożeniu MS'a robią babole...zwykle. Co do tego symmetry i garbu to na tym skromnym szkicu postarałem sie to wytłumaczyć...mam nadzieje ze to będzie jaśniejsze teraz...rysunki są w widoku z przodu!Co do tej siatki com ją zmajstrował to jeszcze też nie dokońca tak ale w te strone bym poszedł!Pozdrawiam i powodzenia!
Napisano 8 Maj 200717 l zaczyna nabierać kształtów, popraw jak pokazał Bubu i będzie dużo lepiej, no i to łączenie 2 połówek - obniż końcowe vertexy na dachu i masce wtedy ładniej się połączy.
Napisano 8 Maj 200717 l Autor witam ponownie dziekuje za kazda cenna informacje Swinger76 jak znajde wiecej czasu to sprobuje przerobic siatke tak jak narysowales i zobacze jak to bedzie wygladalo Bubu zgodnie z Twoimi zaleceniami chociaz nie wszystko narazie + chamferek ponizej Twojej zoltej linii. Slupek troche zmniejszylem (pokrywa sie z blueprintem) efekty: pozdrawiam Dar3ek
Napisano 8 Maj 200717 l To jest tylko sugestia, niekoniecznie musi działać dla ciebie ale chodzi o to żeby pozbyć sie możliwie najwiekszej liczby trójkątów ...zarówno na masce jak i tych powstałych po chamferze, bo pozniej powstaną Ci takie małe uszczypnięcia jakby.
Napisano 8 Maj 200717 l No juz duzo lepiej :] Przegladasz zdjecia warszaw czy robisz tylko z printow?? Ten chamfer ktory zrobiles jest ok ale podnies go minimalnie do gory :] Z przodu przy swiatlac hjeszcze faluje, ale chyba sobie poradzisz z tym. Slupki lepsze, ale wydaje mi sie ze w dolnej czesci za bardzo wyokraglone, tzn za bardzo wyokraoglona w tym przypadku jest przednia szyba w dolnej czesci przy slupku. Bledy na srodku maski sa faktycznie od trisow, ale jak dasz potem chamfera przes srodek i odpowiednio poweldujesz powinno byc ok :] Pozdrawiam
Napisano 9 Maj 200717 l Autor witam ponownie.... dzisiaj niestety nie wrzuce nic nowego bo nie mialem za wiele czasu zeby cos splodzic :-) wzialem sie troche za poprawe siatki z tylu i boku samochodu bo jakims cudem mi sie rozjechala i zbytnio odbiegala od blueprintow. Moze jutro jeszcz cos poprawie i wrzuce jakis maly upload mojej pracy pozdrawiam i milego dnia zycze :-) Dar3ek
Napisano 11 Maj 200717 l Autor witam wszystkich po krotkiej nieobecnosci ostatnio nie mialem mozliwosci zeby posiedziec nad moim autkiem w koncu troche czasu sie znalazlo - przerobilem praktycznie caly bok, troche poprawilem tu i tam :) efekty jak widac: pozdr Dar3ek
Napisano 12 Maj 200717 l No więc tak, moje rady: 1. Tam gdzie przy masce zrobiłeś chamfer trzeba posprzątać, czyli zweldować zaznaczone na różowo vertexy i popatreć co sie dzieje tam gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem.chodzi o to że te małe trójkąty później będą się mścić...takie jest moje zdanie. 2. nad przednią szybą - zaznaczone na zielono vertexy należałoby zweldować, ewentualnie jeśli nie to tam gdzie są te zielone vertexy dorobić czerwoną linię i przy sąsiadującym zieloną przez całość auta...wydaje mi sie że łatwiej zweldować!Natomiast pozostałe 2 czerwone linie należy po prostu pociągnąć i tyle:) Zwróć także uwagę na to co powstaje przy chamferach i na to co napisałem i postaraj się wyciągnąć z tego wnioski-chodzi mi o to żeby nie popełniać tych samych błędów później!Pozdrawiam i powodzenia rzyczę!:)
Napisano 23 Maj 200717 l Autor witam ponownie, ostatnio nie mialem mozliwosci posiedziec nad modelem ze wzgeldu na ograniczony dostep do komputera, ale.... udalo mi sie w koncu troszeczke w domu przysiasc niestety efektow narazie nie ma wielkich w porownaniu do ostatniego uploadu mam natomiast 2 pytania : 1) w jaki sposob poodcinac drzwi, maske itp (zaznaczyc poly i DETACH a potem troche przeskalowac w dol?) 2) jak przy symmetry wyciac w masce dziure zeby byla ona wycieta tylko z jednej strony a nie symetrycznie po obu pozdr Dar3ek
Napisano 23 Maj 200717 l Witaj Dar3ek! 1) dokładnie tak jak napisałeś tyle że nie ma potrzeby skalowania ich w dół!Szpara powstanie sama gdy "wyciągniesz" krawędzie drzwi i karoserii w miejscu odczepienia i nadasz im chamfera ostrego!Druga szkoła mowi żeby zaznaczyć sobie linie dookoła drzwi, dać tam malego chamfera i zaznaczyć opcje open w okinku chamferowania!to stworzy szparke otwarta i pozniej juz wyciagasz do srodka i chamferujesz jak w pierwszem wypadku!Moim zdaniem obie metody sa spoko ale lubiemiec osobno te elementy wiec korzystam z tej pierwszej! 2)sprawa jest jeszcze prostsza!Nie symetrycznych elementów nie robisz dopóki nie masz wszestkiego innego!Po prostu gdy skonczysz symetryczne części dajesz collapse to symmetry w stosie modyfikatorów i zostaje Ci tam tylko ms i Edit Poly a to co kiedys było odbiciem staje sie częścią tegoż właśnie Edit Poly. Wtedy robisz sobie z jednej strony dany element i masz gotowe:) mam nadzieje ze jasno to wytłumaczyłem Powodzenia i pozdrawiam!:) EDIT: wyciągniesz z Shiftem oczywiście tworząc nowe Poly. Pamiętaj zeby chamfera dać również na rogach drzwi i karoserii..zreszta jak tego nie zrobisz to na pewno zauważysz o co biega:)
Napisano 23 Maj 200717 l Autor Swinger76 dzieki !! wyjasniles mi i rozjasniles wszystko super. jak wroce do domu to troche sie pobawie wielkie dzieki !!! pozdr Dar3ek
Napisano 24 Maj 200717 l Autor wiem ze niewiele tego ale zawsze cos troche poprawilem tyl samochodu, progi i inne drobne szczegoly EFEKT :) pytanie: jak zaczne ciac to auto na poszczegolne czesci (drzwi, klapy itp) to powstanie mi mnostwo trojkatow - czy nie lepiej zagescic siatke w miejscach gdzie pozniej beda ciecia i poprowadzic w tych miejscach linie siatki czy tez sie tym nie przejmowac i pozniej starac saie te trojkaty skorygowac? pozdr Dar3ek
Napisano 24 Maj 200717 l No to sobie własnie przyjacielu odpowiedziałeś:) Albo możesz powycinać je wunkcją CUT tj.dorobić linie w miejscach odpowiednich,pozniej DETACH odpowiednie poligony i pozniej na przykład TARGET WELDEM likwidować trójkąty albo najpierw zagęścić i uporządkować siatke jak naleśy i DETACH odpowiednie poligony...myśle że ten drugi sposób bedzie o tyle lepszy że jeśli zrobisz to dobrze to zaoszcządzisz czas na zgruwaniu póżniej elementów ze soba...ja robie raczej tą drugą metodą!Pozdrówki!
Napisano 24 Maj 200717 l Ja tak ukladam siatke coby pasowala odrazu do wszystkich ciec :] Mozna tez zrobic caly model a potem pociagnac to wszystko boleanem czy jak to tam sie nazywa. Robilem tak ostatni model i plusem jest to ze mamy idealnie proste przejscia pomiedzy elementami auta :]
Napisano 31 Maj 200717 l Autor Witaj Dar3ek! 1) dokładnie tak jak napisałeś tyle że nie ma potrzeby skalowania ich w dół!Szpara powstanie sama gdy "wyciągniesz" krawędzie drzwi i karoserii w miejscu odczepienia i nadasz im chamfera ostrego jak mam rozumiec ostry chamfer ?? pozdr Dar3ek
Napisano 31 Maj 200717 l Chamfer o małej wartości...tak powiedzmy 0,01 albo nawet 0,001 to zalezy od modelu i miejsca!Można także zrobić dwa razy na przykład po 0,1 i 0,05.
Napisano 31 Maj 200717 l Autor probowalem sie dzis troche bawic z drzwiami ale nie jestem zadowolony z tej proby po odcieci drzwi dalem im wkolo chamfer=1 i taki sam chamfer w wycietej dziurze na drzwi, no i troche polikwidowalem powstalych trojkatow Swinger76 bede probowal z takim chamferem tylko nie wiem czy dobrze robie dajac chamfer i tu i tu. efekt: pozdr D.
Napisano 31 Maj 200717 l Cos Ci nie poszło!Popatrz ze nie widac szpary zadnej!Zlały Ci sie te drzwi z karoseria.sproboj ostrzejszy chamfer...i nie wiem czy wyciagnales edge ten zewnetrzny drzwi z shiftem do srodka czy nie...no i karoseria to samo...jak nie wiesz to pytaj!Pozdro! P.S. opczywiscie i karoserie i drzwi trzeba chamferowac!No i do tego jak juz wyciagniesz i jedno i drugie w glab to chamvera trzeba dac w tycj naroznikach też!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto