Ania Napisano 6 Maj 2007 Napisano 6 Maj 2007 Max odmawia wyświetlania w viewporcie tekstur które mają po 4000 piksli. pod ustawieniami drivera mam to: - match bitmap as close as possible - texel lookup nearest - mipmap lookup none To działa bardzo dobrze do wielkości 2000 piksli. Jak dam mapkę 4000 to nie działa już woglę, znaczy się że jak kliknę na tą niebieskobiałą ikonkę w material edytorze to obiekt co prawda zmienia lekko barwę, ale nie wyświetla się tekstura, nawet nie rozmazana, tylko całkiem woglę. Jak wyłącze match bitmap as close as possible, to mi co prawda pokazuję mapkę, ale tak zpikslowaną że to nie ma sensu, tym bardziej że wtedy też mapki po 2000 piksli które przedtem działały dobrze są pokazywane brzydko. Przełączanie między OpenGL a Direct3d nie pomaga. Czy ktoś zna ten problem? Czy są rozwiązania? Jest denerwujące jak przy każdej zmianie tekstury muszę dopiero renderować żeby zobaczyć jak zmiana wygląda na objekcie.
voyager Napisano 6 Maj 2007 Napisano 6 Maj 2007 A jaka masz kartę graficzną? Bo np. mój poprzedni GF2MX400 miał limit rozmiaru textury do 2048px. Być może to nie max odmawia posłuszeństwa, tylko karta graficzna
Hynol Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 O ile pamiętam to limit wielkości tekstury dla Directa i kart nowszych od MXów wynosi 4096x4096. Przy czym problemy pojawiają się na niektórych kartach i sterach już powyżej rozdzielczości 2048x2048.
Gość _Kreska_ Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 a dzieje sie tak przy skomplikowanych scenach czy przy prostym objekcie z jedną tekstura tez tak sie dzieje? u mnie przy skomplikowanej scenie tez przestaje wyswietlac, duzo pomoglo dodanie ramu.
mirach Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 Miałem to samo, najprawdopodobniej grafa nie wydala. Ja to obszedlem robiąc sobie 2 zestawy textur, 1 do viewportow o obcietej rozdzielczosci i drugi o orginalnej rozdziałce do renderów.
Ania Napisano 7 Maj 2007 Autor Napisano 7 Maj 2007 karta graficzna to GeForce Go 6200 (sama karta ma 256 ramu) Mirach - czy masz jakiś patent na robienie tej mniejszej tekstury? Po prostu scale - export - undo, czy może da się jakoś jednym klikiem? Kreska - przy prostych scenach też
Hynol Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 Z 6200 były problemy spore. Ona szła najlepiej na tych samych sterach co 5200. Niestety nie pamiętam które to były, bo dawmno nie grałem. Radziłbym poszukać na forach dla graczy które stery były stabilne i nie powinno być problemów z teksturami do 4096x4096.
naeq Napisano 7 Maj 2007 Napisano 7 Maj 2007 Ja mam 6600 i parę dni temu bawiłem się z texturą 4096 x 4096 - nie było problemu. Viewport mam ustawiony na maksa by wyświetlał wszystko jak tylko może najdokładniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się