Bacry Napisano 28 Październik 2002 Napisano 28 Październik 2002 Czy kto mi wyjasni po co jest texporter. Taki plugin. Tylko, ┐e za nic w Âwiecie nie wiem po kiego diab│a on powsta│. »eby programista udowodni│, ┐e zna siŕ na informatyce??? Bo naprawdŕ nie potrafiŕ znale╝Š dla niego zastosowania. Pozdrawiam Bacry.
KLICEK Napisano 28 Październik 2002 Napisano 28 Październik 2002 witam!!! W sumie to sie z toba zgadza :) ale zauwaz ze programisci, informatycy co robili maxa 3 , 4 , 4.2 jakos nie potrafili pokazac ze umieja programowac :P bo nie bylo czegos takiego jak render to texture :) tak samo niekt nie pomyslal zeby zamatkowac meshtools do maxa tylko genialny ziomal ktry napisal skrypcik :) co do pierdo w maxe 5 wykozystali to co juz zostalo zrobione przez innych wsadzili i pokazali tak my jestesmy najlepisi tak zrobilismy render to texture , connect i remove :P . A pluginek mi pomaga w texturowaniu obiektow low-poly w hi poly troszke mniej ale tez sie przydaje :) Nie wiem dlaczego nie potrafisz znalesc dla niego zastosowania :)
Petrik Napisano 28 Październik 2002 Napisano 28 Październik 2002 jest b. pomocny przy mapowaniu modeli lowpoly
Bacry Napisano 29 Październik 2002 Autor Napisano 29 Październik 2002 texporter wyÂwietla siatkŕ modelu z nadanymi wspˇ│rzŕdnymi UVW? Tak? Je┐eli tak to dok│adnie to samo bŕdzie gdy w│▒czy siŕ UnwrapUVW. Chyba, ┐e texporter robi co o czym nie wiem. OÂwieŠcie mnie. Wiem, ┐e wyÂwietla kolorki w zale┐noÂci od po│o┐enia normalnej do powierzchni i jeszcze inne cuda. Ale naprawdŕ nie wiele to pomaga przynajmniej mi.
KLICEK Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 witam!! Widac ze kozystasz z maxa 5.0 :-) bo w maxie 4.0 nie wyblo tak latwo jak nalozyc unvarp uvw i tylko sobie rozlozyc siateczke :-) dlatego powstal ten pluginek
Bacry Napisano 31 Październik 2002 Autor Napisano 31 Październik 2002 Ale w│aÂnie texporter nie rozk│ada siatki. (chyba, ┐e ja nie wiem jak go u┐ywaŠ, co jest wielce prawdopodobne). Texporter wyÂwietla siatkŕ z na│o┐onymi wspˇ│rzŕdnymi mapowania. G│upi jaki jestem. Pomocy
KLICEK Napisano 31 Październik 2002 Napisano 31 Październik 2002 witam!!! Nakladasz jakies mapowanie potem wchodzisz w utilites wybierasz texportera potem ustawiasz np. rozlozenie siatki i wybierasz pick object siatka jest wyexportowana do jpg. albo do czego innego wchodzisz do piant shop pro badz innego programiku i malujesz sobie texturke :-]
Bacry Napisano 31 Październik 2002 Autor Napisano 31 Październik 2002 A gdzie ustawiam roz│o┐enie siatki, bo mo┐e ja mam jakiego starego texportera. U mnie rozwija ale tylko wed│ug takich wspˇ│rzŕdnych jakie ma nadane obiekt. Wiŕc robi dok│adnie to co UVWUnwrap. Tam ja wejdŕ w edit to te┐ mi siŕ siatka poka┐e rozwiniŕta (MaxR4.26)
KLICEK Napisano 31 Październik 2002 Napisano 31 Październik 2002 witam!! Becry troche mnie zryles :-) przeciez unvarpem w maxie 4 chyba nie da sie rozlozyc siatki (juz nie pamietam ah ten max5 :-] ) tylko texporterem dalo sie to zrobic chociaz juz sam niewiem :-) ale chyba masz racje :-) sam juz nie wiem :-[
Gość jagi Napisano 5 Listopad 2002 Napisano 5 Listopad 2002 Niedawno korzystalem jeszcze z max 4 i mo┐na by│o za pomoc▒ unwrapUVW roz│o┐yŠ siatkŕ (to jest pewne), ale nie wiedzialem o istnieniu takiego pluga jak - texporter. Mo┐na jeszcze raz jaÂniej wszystkie najwa┐niejsze opcje wczodz▒ce w sklad tego pluga i czy jest on dostepny standardowao w maxie 5.
Bacry Napisano 5 Listopad 2002 Autor Napisano 5 Listopad 2002 Texporter nie jest standardowym wyposa┐eniem ┐adnej z wersji maxa. Ale chyba darmowy:) A jak dzia│a? Na tym w│aÂnie pic polega, ┐e prawie tak samo jak UVWUnwrap. Dodatkowo potrafi wyÂwietliŠ zas│aniaj▒ce siŕ poligony, wype│niŠ je oraz zakolorowaŠ w zale┐noÂci od k▒ta do normalnej. Poza tym dzia│a tak samo. (no mo┐na jeszcze zapisaŠ do pliku, ale to mo┐na zrobiŠ okrŕ┐n▒ drog▒ i w UVWunwrap) Pozdrawiam Bacry
banana wee Napisano 12 Listopad 2002 Napisano 12 Listopad 2002 wiesz bacry gdzies widzialem tutoriala gdzie klient uzywal w nim texportera. postaram sie go poszukac ale nie wiem czy jest w nim to o co ci chodzi :D
Bacry Napisano 12 Listopad 2002 Autor Napisano 12 Listopad 2002 Ja wiem jak u┐ywaŠ texportera. Chodzi o to, ┐e nie bardzo widzŕ powodu ┐eby go u┐ywaŠ. Mo┐na to samo zrobiŠ za pomoc▒ UnwrapUVW.
banana wee Napisano 12 Listopad 2002 Napisano 12 Listopad 2002 ufff!!! znalazlem.... ale nadal nie wiem czy ten tutek odpowie ci na postawione przez ciebie zapytanie. wlasciwie to sa tam trzy tutki i poza texporterem jest mowa o pluginie \"TL Unwrap\". ponizej zamieszcze linki jak mi sie uda bo jestem tu w sumie nowy :D http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/tlunwrap/unwrap.html http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/tlunwrap2/unwrap2.html byc moze to pomoze ale nadal nie jestem pewien czy o to ci chodzilo (istnieje rowniez mozliwosc ze rowniez te tutki jush widziales). :D :D :D :D
banana wee Napisano 12 Listopad 2002 Napisano 12 Listopad 2002 o kurcze nie zauwazylem twojego postu powyzej. w takim razie nie potrzebnie szukalem :( a tak BTW: nie wiem dlaczego ostatni link wyswietla sie razem ze zdaniem ponizej (chyba wiadomo o co mi chodzi) przeciez zrobilem 2 linie odstepu pomiedzy ostatnim linkiem a zdaniem na dole
Bacry Napisano 12 Listopad 2002 Autor Napisano 12 Listopad 2002 Tak widzia│em te tutki. Dok│adnie mˇwi▒c to by│y pierwsze tutki jakie przeczyta│em o texporterze. No i dalej mam pytanie. Przecie┐ gdyby zamiast uruchamiania texporter do│o┐yŠ modyfiaktor unwrapUVW wcisn▒Š \"edit\" otrzyma│o by siŕ podobny efekt. Czyli zmapowan▒ siatkŕ nadaj▒c▒ siŕ do dalszej obrˇbki w photoshopie.
GrafMax Napisano 13 Listopad 2002 Napisano 13 Listopad 2002 Witam, Tak czytam co tu napisali¶cie i doszedłem do wniosku, że metoda używania UVW UNwrap jest taka: naciska się edit i wy¶witlon± siatkę exportuje się do photoshopa, a póĽniej na tym rysuje się texturę. Ale tak na chlopski rozum, to powinno robic sie na odwrot. Czyli najpierw rysuje sie texture, pozniej naklada na obiekt i za pomoca UVW Unwrap, nalozyc vertexy na bitmape. Wtedy narysowane textury sa symetryczne i mozna je uzyc w innych projektach. Kiedzy uzyjemy, pierwszej metody to moze nam wyjsc nie wiadomo co )asymetrzcyna textura) i trudno bedzie to uzyc gdzie indziej. Tak tez ostatnio robilem )druga metoda), tylko nie wiem czemu w viewporcie nie ma zmian, textura jest nalozona tak jak na poczatku, czy ktos moze mi pomoc )mam Maxa R3)
KLICEK Napisano 13 Listopad 2002 Napisano 13 Listopad 2002 witam!!! Hyhyhy wiedzialem ze cos tu niegra teraz wiem dlaczego . Jak mialem maxa 3.1 to unvarp sluzyl mi do tego samego:D mialem jakas texturke i dopasowywalem do niej punkty siatki :-) powiem ci ze to jest najgorsze rozwazanie i to co tutaj napisales to kompletne bzdury . Zawsze mialem taki problem jak robilem w unvarpie twojm sposobem ze jezeli mam feca dodaje go do unvarpa i chociaz jeden wiezcholek przesune badz go zmniejsze to odrazu cala texturka sie gniecie tak samo bylo w przypadku facow ktore leza na zagiecach badz zakonczeniach , nie wiem moze ty nie masz tego problemu ale z tego co wiem to moi koledzy maja ten sam problem . Wyekportowanie siatki pozwala na namalowanie texturki bez ponownego meczenia sie z dopasowaniem jej do siatki bo siatka jest identyczna jak textura i odrazu jest nakladana :-) . Jezeli robisz texturke na 1 postac i na scenie bedzie 2 to chyba nie wykozystujesz tej samej textury do obklejenia 2 obiektow ?? wiec nie wiem po co mi ta texturka do pozniejszego wykozystania . No chyba ze to texturki jakichs kamieni , drewna badz czego kolwiek podobnego :-) W maxie 3.1 jezeli masz zaznaczone pojawianie sie texturki w viev porcie to powinna sie ona pojawiac i przesuwac po kazdej zmianie punktow w unvarpie . Najlepiej naluz pierw na obiekt texture potem unvarp i dopasowujesz ja do obiektu :-) ale to chyba wiadomo...
Bacry Napisano 14 Listopad 2002 Autor Napisano 14 Listopad 2002 Zgadzam się z Klickiem. Chociaż każda metoda jest dobra, jeżeli prowadzi do wła¶ciwych efektów. Ale lepsza jest szybsza metoda. Czyli nasza Klickek :D Oczywi¶cie, żeby łatwiej pomalować teksturę trzeba sobie te wierzchołi poprzesówać żeby względnie tekstura rozkładała się równomiernie i nie było żadnych zakrzywień. Najlepiej w tym celu użyć tekstury szachownicy i dopasować tak żeby były względnie kwadratowe:) Ale przez cały czas nie wiem po co texporter. Może chodzi o to, że łatwiej malować na poligonach niż tej nieszczęsnej siatce. Albo dlatego, że można j± \"zrenderować\" w dużej rozdzielczo¶ci?
KLICEK Napisano 15 Listopad 2002 Napisano 15 Listopad 2002 witam!! Moim zdaniem texproter wyszedl z nie wiedzy programisty o unvarp uvv :D i to wsyzstko :-)))) myslal ze zrobil cos czego nie ma a tu prosze :P
Gość Indorek Napisano 17 Listopad 2002 Napisano 17 Listopad 2002 WOW przeczytałem to wszystko i stwierdzam że muszę się wziąść za texturowanie, jej skąd wy to wszystko wiecie? Podziwiam WAS ;)
Dziadek Stal Napisano 25 Listopad 2002 Napisano 25 Listopad 2002 Hem, hem, Khe, bardzo teksporterka lubilem. Teraz w piatce juz sie nie przydaje ale w czworce traktwalem go jak takiego fajniejszego Unwrapa. Dla mnie pracowalo sie lepiej z texporterkiem niz z unwrapem, ale moze wynika to z mojej niewiedzy o Unvrapuvw hehe. Te kolorki, srorki z kierunkiem normalnej tez raz czy dwa mi sie przydaly. Pluginek jest darmowy, po co wybrzydzac. Gdzies na scriptspot widzialem skrypt o nazwie Do_nothing - zgadnijcie co robi.:-) Dziadek Stal
Bacry Napisano 27 Listopad 2002 Autor Napisano 27 Listopad 2002 Tiaaaa:) W asemblerze C64 była nawet taka instukcja, która usypiała procka na jeden takt:)
KLICEK Napisano 27 Listopad 2002 Napisano 27 Listopad 2002 witam!!! ja tam wolalem basiq na c64 :-) napisalem za pomaca jakiejs ksiazki gre kostki ;-)))) ale bylem z siebie dumny :D
Bacry Napisano 28 Listopad 2002 Autor Napisano 28 Listopad 2002 Ja w Basicu pisałem tak± grę niby strategiczn±, ale bez grafiki. Jak poszedłem do szkoły zrobić wydruk to mi się nauczyciel zapłakał. A potem pisałem w asemblerze niby SimCity, ale niestety nie skończyłem. Został mi do napisania tylko blok rozwoju miasta... No i tak jak zwykle nie skończyłem. Ale asembler komodorka był pro¶ciutki:)
mrówa Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale czy pamiętacie turtorial pod tytułem Joan of Arc. Myślę że tam jest fragment dobrze opisujący temat. Dla zainteresowanych www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp
Laser Napisano 18 Lipiec 2003 Napisano 18 Lipiec 2003 A ja bardzo polubiłem texportera. Zupełnie nieporafię nic zrobić z unvrapem, jest dla mnie odpychający. Zawsze jak siadam żeny sie nauczyć to nic mi niewychodzi. A tu PROSTO robie mapowanie klikam na oibekt i mi wyskakuje mapa spidermana :) potem to już tylko gimp i do roboty
Bacry Napisano 24 Lipiec 2003 Autor Napisano 24 Lipiec 2003 Widzę, że od czasu do czasu ktoś doda tu swoje trzy grosze:) Jeżeli ktoś uważnie śledził pytania i odpowiedzi to wie, że texporter nie robi tego co unwrap. Ten pierwszy eksportuje do bitmapy siatkę ze współrzędnymi natomiast ten drugi może te współrzędne nadawać. Chodziło mi o to że można było w unwrapie wcisnąć printscreena i wstawić to do phshopa. Ale to już tyle razy było tłumaczone, że chyba nie warto:D Pozdrawiam pluginarzy Bacry
_michal Napisano 12 Wrzesień 2003 Napisano 12 Wrzesień 2003 Bacry - komenda to było NOP i usypiała na dwa takty. A co do texportera, ja robię lowpoly, mapuję za pomocą UWVUnwrap, po zamapowaniu renderuję mapę UV właśnie texporterem i następnie po tej siatce maluję texturę w PSie, Texporter nie mapuje, on tylko renderuje. Używam go od maxa 3 i nie wyobrażam sobie bez niego texturowania. A max 5 ma zapis siatki UV do texturki? i nie chodzi mi o render to texture.
Bacry Napisano 30 Wrzesień 2003 Autor Napisano 30 Wrzesień 2003 NOP :D Nie będę się sprzeczał o ilość taktów. A render siatki w UVWunwrap to ja robiłem za pomocą printscreena:D Nie wiem czy można ją zapisać do pliku graficznego z poziomu maxa. A textportera używam teraz tak samo jak pisałeś. Pozdrawiam Bacry
_michal Napisano 1 Październik 2003 Napisano 1 Październik 2003 Ja też robiłem PrintScreen, ale Texporter jest dokładniejszy, i robi ładny kanał alpha z siatki.
Bacry Napisano 1 Październik 2003 Autor Napisano 1 Październik 2003 Czyli ostatecznie kolektywnie orzekli¶my przydatno¶ć pluginu na zajmowanym stanowisku :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się