Napisano 28 Październik 200222 l Czy kto mi wyjasni po co jest texporter. Taki plugin. Tylko, ┐e za nic w Âwiecie nie wiem po kiego diab│a on powsta│. »eby programista udowodni│, ┐e zna siŕ na informatyce??? Bo naprawdŕ nie potrafiŕ znale╝Š dla niego zastosowania. Pozdrawiam Bacry.
Napisano 28 Październik 200222 l witam!!! W sumie to sie z toba zgadza :) ale zauwaz ze programisci, informatycy co robili maxa 3 , 4 , 4.2 jakos nie potrafili pokazac ze umieja programowac :P bo nie bylo czegos takiego jak render to texture :) tak samo niekt nie pomyslal zeby zamatkowac meshtools do maxa tylko genialny ziomal ktry napisal skrypcik :) co do pierdo w maxe 5 wykozystali to co juz zostalo zrobione przez innych wsadzili i pokazali tak my jestesmy najlepisi tak zrobilismy render to texture , connect i remove :P . A pluginek mi pomaga w texturowaniu obiektow low-poly w hi poly troszke mniej ale tez sie przydaje :) Nie wiem dlaczego nie potrafisz znalesc dla niego zastosowania :)
Napisano 29 Październik 200222 l Autor texporter wyÂwietla siatkŕ modelu z nadanymi wspˇ│rzŕdnymi UVW? Tak? Je┐eli tak to dok│adnie to samo bŕdzie gdy w│▒czy siŕ UnwrapUVW. Chyba, ┐e texporter robi co o czym nie wiem. OÂwieŠcie mnie. Wiem, ┐e wyÂwietla kolorki w zale┐noÂci od po│o┐enia normalnej do powierzchni i jeszcze inne cuda. Ale naprawdŕ nie wiele to pomaga przynajmniej mi.
Napisano 30 Październik 200222 l witam!! Widac ze kozystasz z maxa 5.0 :-) bo w maxie 4.0 nie wyblo tak latwo jak nalozyc unvarp uvw i tylko sobie rozlozyc siateczke :-) dlatego powstal ten pluginek
Napisano 31 Październik 200222 l Autor Ale w│aÂnie texporter nie rozk│ada siatki. (chyba, ┐e ja nie wiem jak go u┐ywaŠ, co jest wielce prawdopodobne). Texporter wyÂwietla siatkŕ z na│o┐onymi wspˇ│rzŕdnymi mapowania. G│upi jaki jestem. Pomocy
Napisano 31 Październik 200222 l witam!!! Nakladasz jakies mapowanie potem wchodzisz w utilites wybierasz texportera potem ustawiasz np. rozlozenie siatki i wybierasz pick object siatka jest wyexportowana do jpg. albo do czego innego wchodzisz do piant shop pro badz innego programiku i malujesz sobie texturke :-]
Napisano 31 Październik 200222 l Autor A gdzie ustawiam roz│o┐enie siatki, bo mo┐e ja mam jakiego starego texportera. U mnie rozwija ale tylko wed│ug takich wspˇ│rzŕdnych jakie ma nadane obiekt. Wiŕc robi dok│adnie to co UVWUnwrap. Tam ja wejdŕ w edit to te┐ mi siŕ siatka poka┐e rozwiniŕta (MaxR4.26)
Napisano 31 Październik 200222 l witam!! Becry troche mnie zryles :-) przeciez unvarpem w maxie 4 chyba nie da sie rozlozyc siatki (juz nie pamietam ah ten max5 :-] ) tylko texporterem dalo sie to zrobic chociaz juz sam niewiem :-) ale chyba masz racje :-) sam juz nie wiem :-[
Napisano 5 Listopad 200222 l Niedawno korzystalem jeszcze z max 4 i mo┐na by│o za pomoc▒ unwrapUVW roz│o┐yŠ siatkŕ (to jest pewne), ale nie wiedzialem o istnieniu takiego pluga jak - texporter. Mo┐na jeszcze raz jaÂniej wszystkie najwa┐niejsze opcje wczodz▒ce w sklad tego pluga i czy jest on dostepny standardowao w maxie 5.
Napisano 5 Listopad 200222 l Autor Texporter nie jest standardowym wyposa┐eniem ┐adnej z wersji maxa. Ale chyba darmowy:) A jak dzia│a? Na tym w│aÂnie pic polega, ┐e prawie tak samo jak UVWUnwrap. Dodatkowo potrafi wyÂwietliŠ zas│aniaj▒ce siŕ poligony, wype│niŠ je oraz zakolorowaŠ w zale┐noÂci od k▒ta do normalnej. Poza tym dzia│a tak samo. (no mo┐na jeszcze zapisaŠ do pliku, ale to mo┐na zrobiŠ okrŕ┐n▒ drog▒ i w UVWunwrap) Pozdrawiam Bacry
Napisano 12 Listopad 200222 l wiesz bacry gdzies widzialem tutoriala gdzie klient uzywal w nim texportera. postaram sie go poszukac ale nie wiem czy jest w nim to o co ci chodzi :D
Napisano 12 Listopad 200222 l Autor Ja wiem jak u┐ywaŠ texportera. Chodzi o to, ┐e nie bardzo widzŕ powodu ┐eby go u┐ywaŠ. Mo┐na to samo zrobiŠ za pomoc▒ UnwrapUVW.
Napisano 12 Listopad 200222 l ufff!!! znalazlem.... ale nadal nie wiem czy ten tutek odpowie ci na postawione przez ciebie zapytanie. wlasciwie to sa tam trzy tutki i poza texporterem jest mowa o pluginie \"TL Unwrap\". ponizej zamieszcze linki jak mi sie uda bo jestem tu w sumie nowy :D http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/tlunwrap/unwrap.html http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/tlunwrap2/unwrap2.html byc moze to pomoze ale nadal nie jestem pewien czy o to ci chodzilo (istnieje rowniez mozliwosc ze rowniez te tutki jush widziales). :D :D :D :D
Napisano 12 Listopad 200222 l o kurcze nie zauwazylem twojego postu powyzej. w takim razie nie potrzebnie szukalem :( a tak BTW: nie wiem dlaczego ostatni link wyswietla sie razem ze zdaniem ponizej (chyba wiadomo o co mi chodzi) przeciez zrobilem 2 linie odstepu pomiedzy ostatnim linkiem a zdaniem na dole
Napisano 12 Listopad 200222 l Autor Tak widzia│em te tutki. Dok│adnie mˇwi▒c to by│y pierwsze tutki jakie przeczyta│em o texporterze. No i dalej mam pytanie. Przecie┐ gdyby zamiast uruchamiania texporter do│o┐yŠ modyfiaktor unwrapUVW wcisn▒Š \"edit\" otrzyma│o by siŕ podobny efekt. Czyli zmapowan▒ siatkŕ nadaj▒c▒ siŕ do dalszej obrˇbki w photoshopie.
Napisano 13 Listopad 200222 l Witam, Tak czytam co tu napisali¶cie i doszedłem do wniosku, że metoda używania UVW UNwrap jest taka: naciska się edit i wy¶witlon± siatkę exportuje się do photoshopa, a póĽniej na tym rysuje się texturę. Ale tak na chlopski rozum, to powinno robic sie na odwrot. Czyli najpierw rysuje sie texture, pozniej naklada na obiekt i za pomoca UVW Unwrap, nalozyc vertexy na bitmape. Wtedy narysowane textury sa symetryczne i mozna je uzyc w innych projektach. Kiedzy uzyjemy, pierwszej metody to moze nam wyjsc nie wiadomo co )asymetrzcyna textura) i trudno bedzie to uzyc gdzie indziej. Tak tez ostatnio robilem )druga metoda), tylko nie wiem czemu w viewporcie nie ma zmian, textura jest nalozona tak jak na poczatku, czy ktos moze mi pomoc )mam Maxa R3)
Napisano 13 Listopad 200222 l witam!!! Hyhyhy wiedzialem ze cos tu niegra teraz wiem dlaczego . Jak mialem maxa 3.1 to unvarp sluzyl mi do tego samego:D mialem jakas texturke i dopasowywalem do niej punkty siatki :-) powiem ci ze to jest najgorsze rozwazanie i to co tutaj napisales to kompletne bzdury . Zawsze mialem taki problem jak robilem w unvarpie twojm sposobem ze jezeli mam feca dodaje go do unvarpa i chociaz jeden wiezcholek przesune badz go zmniejsze to odrazu cala texturka sie gniecie tak samo bylo w przypadku facow ktore leza na zagiecach badz zakonczeniach , nie wiem moze ty nie masz tego problemu ale z tego co wiem to moi koledzy maja ten sam problem . Wyekportowanie siatki pozwala na namalowanie texturki bez ponownego meczenia sie z dopasowaniem jej do siatki bo siatka jest identyczna jak textura i odrazu jest nakladana :-) . Jezeli robisz texturke na 1 postac i na scenie bedzie 2 to chyba nie wykozystujesz tej samej textury do obklejenia 2 obiektow ?? wiec nie wiem po co mi ta texturka do pozniejszego wykozystania . No chyba ze to texturki jakichs kamieni , drewna badz czego kolwiek podobnego :-) W maxie 3.1 jezeli masz zaznaczone pojawianie sie texturki w viev porcie to powinna sie ona pojawiac i przesuwac po kazdej zmianie punktow w unvarpie . Najlepiej naluz pierw na obiekt texture potem unvarp i dopasowujesz ja do obiektu :-) ale to chyba wiadomo...
Napisano 14 Listopad 200222 l Autor Zgadzam się z Klickiem. Chociaż każda metoda jest dobra, jeżeli prowadzi do wła¶ciwych efektów. Ale lepsza jest szybsza metoda. Czyli nasza Klickek :D Oczywi¶cie, żeby łatwiej pomalować teksturę trzeba sobie te wierzchołi poprzesówać żeby względnie tekstura rozkładała się równomiernie i nie było żadnych zakrzywień. Najlepiej w tym celu użyć tekstury szachownicy i dopasować tak żeby były względnie kwadratowe:) Ale przez cały czas nie wiem po co texporter. Może chodzi o to, że łatwiej malować na poligonach niż tej nieszczęsnej siatce. Albo dlatego, że można j± \"zrenderować\" w dużej rozdzielczo¶ci?
Napisano 15 Listopad 200222 l witam!! Moim zdaniem texproter wyszedl z nie wiedzy programisty o unvarp uvv :D i to wsyzstko :-)))) myslal ze zrobil cos czego nie ma a tu prosze :P
Napisano 17 Listopad 200222 l WOW przeczytałem to wszystko i stwierdzam że muszę się wziąść za texturowanie, jej skąd wy to wszystko wiecie? Podziwiam WAS ;)
Napisano 25 Listopad 200222 l Hem, hem, Khe, bardzo teksporterka lubilem. Teraz w piatce juz sie nie przydaje ale w czworce traktwalem go jak takiego fajniejszego Unwrapa. Dla mnie pracowalo sie lepiej z texporterkiem niz z unwrapem, ale moze wynika to z mojej niewiedzy o Unvrapuvw hehe. Te kolorki, srorki z kierunkiem normalnej tez raz czy dwa mi sie przydaly. Pluginek jest darmowy, po co wybrzydzac. Gdzies na scriptspot widzialem skrypt o nazwie Do_nothing - zgadnijcie co robi.:-) Dziadek Stal
Napisano 27 Listopad 200222 l Autor Tiaaaa:) W asemblerze C64 była nawet taka instukcja, która usypiała procka na jeden takt:)
Napisano 27 Listopad 200222 l witam!!! ja tam wolalem basiq na c64 :-) napisalem za pomaca jakiejs ksiazki gre kostki ;-)))) ale bylem z siebie dumny :D
Napisano 28 Listopad 200222 l Autor Ja w Basicu pisałem tak± grę niby strategiczn±, ale bez grafiki. Jak poszedłem do szkoły zrobić wydruk to mi się nauczyciel zapłakał. A potem pisałem w asemblerze niby SimCity, ale niestety nie skończyłem. Został mi do napisania tylko blok rozwoju miasta... No i tak jak zwykle nie skończyłem. Ale asembler komodorka był pro¶ciutki:)
Napisano 3 Marzec 200322 l Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale czy pamiętacie turtorial pod tytułem Joan of Arc. Myślę że tam jest fragment dobrze opisujący temat. Dla zainteresowanych www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp
Napisano 18 Lipiec 200321 l A ja bardzo polubiłem texportera. Zupełnie nieporafię nic zrobić z unvrapem, jest dla mnie odpychający. Zawsze jak siadam żeny sie nauczyć to nic mi niewychodzi. A tu PROSTO robie mapowanie klikam na oibekt i mi wyskakuje mapa spidermana :) potem to już tylko gimp i do roboty
Napisano 24 Lipiec 200321 l Autor Widzę, że od czasu do czasu ktoś doda tu swoje trzy grosze:) Jeżeli ktoś uważnie śledził pytania i odpowiedzi to wie, że texporter nie robi tego co unwrap. Ten pierwszy eksportuje do bitmapy siatkę ze współrzędnymi natomiast ten drugi może te współrzędne nadawać. Chodziło mi o to że można było w unwrapie wcisnąć printscreena i wstawić to do phshopa. Ale to już tyle razy było tłumaczone, że chyba nie warto:D Pozdrawiam pluginarzy Bacry
Napisano 12 Wrzesień 200321 l Bacry - komenda to było NOP i usypiała na dwa takty. A co do texportera, ja robię lowpoly, mapuję za pomocą UWVUnwrap, po zamapowaniu renderuję mapę UV właśnie texporterem i następnie po tej siatce maluję texturę w PSie, Texporter nie mapuje, on tylko renderuje. Używam go od maxa 3 i nie wyobrażam sobie bez niego texturowania. A max 5 ma zapis siatki UV do texturki? i nie chodzi mi o render to texture.
Napisano 30 Wrzesień 200321 l Autor NOP :D Nie będę się sprzeczał o ilość taktów. A render siatki w UVWunwrap to ja robiłem za pomocą printscreena:D Nie wiem czy można ją zapisać do pliku graficznego z poziomu maxa. A textportera używam teraz tak samo jak pisałeś. Pozdrawiam Bacry
Napisano 1 Październik 200321 l Ja też robiłem PrintScreen, ale Texporter jest dokładniejszy, i robi ładny kanał alpha z siatki.
Napisano 1 Październik 200321 l Autor Czyli ostatecznie kolektywnie orzekli¶my przydatno¶ć pluginu na zajmowanym stanowisku :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto