Napisano 21 Maj 200717 l Witam. Jestem tu nowy, po małych niepowodzeniach z 2D... a potem z html/css/php'em wziołem się za 3D, oto moja jedna z pierwszych prac w 3ds max 9 :) Praca oczywiście robiona z głowy, nie z ksiązki czy tutoriala ;P Mile widziane komętarze :)
Napisano 21 Maj 200717 l Calkiem niezle :) tylko boli troche brak chamfera (albo mi sie wydaje?) dorob moze jeszcze jakis komputer,monitor itp a bedzie o niebo lepiej a i jakies tekstury by sie przydaly
Napisano 21 Maj 200717 l Autor Co do 'chamfera' to wyjaśnij bardziej o co ci chodzi... jak już mówiłem dopiero zaczynam 3D wiec nie znam jeszcze zaduzo nazw :P Co do tekstur, to w maxie jakoś mi nie wychodzą puki co... ale już nad tm pracuje ;) //edit Korzystając z sytuacji, chciał bym się zapytać o takie coś... mam pudełko BOX o wymiarach np 10x10x20 i chcialem je troche zdeformowac, a wiec weszłem w edycje wieszchołków Vertex, ale zauwarzyłem ze mam zle wymiary, i tu jest moje pytanie, jak po włączeniu Vertex'a przejsc spowrotem do tego panelu gdzie mozna zmienić wymiary danego przedmiotu? Pytanie być może banale (a raczej napewno) no ale cóż, nie moge sobie z tym poradzic :/
Napisano 21 Maj 200717 l Po tym jak zaczeles edytowac obiekt nie da sie powrocic do edycji poczatkowych parametrow obiektu......:/ ps. calkiem nizle jak na poczatek, ale cwicz dalej, wiecej modeli...pozdro
Napisano 21 Maj 200717 l nieźle jak na początek, ale radze przerobić chodźby podstawy modelowania (po to ludzie robią te tutoriale) zaoszczędzi ci to masę nerwów :)
Napisano 22 Maj 200717 l Co do chamfera to jak masz edit poly zaznaczasz edge wybierasz krawedzie tego biureczka dajesz np. na chamferze 0,002 i wtedy kanty nie beda az takie ostre.A co do rozmiarow boxa to ja zawsze tworze sobie obok np rectangle ustawiam taka wielkosc jaka chce a pozniej vertexy na boxie przesowam tak aby mialy porzadana przezemnie wielkosc. Moze nie zrozumiale ale jeszcze jest troche wczesnie :P PoZdRo :)
Napisano 22 Maj 200717 l Autor Co do chamfora, to rzeczywiście nie ma, nie wiedziałem ze się tak da, postaram się to poprawic:) Co do tutoriali to przerobiłem całą ksiązke 'Ćwiczenia praktyczne 3ds max9' z Helion'a - polecam każdemu początkującemu ;)
Napisano 22 Maj 200717 l PS. chamferow nie rob dlatego ze tak mowi czarnylord :) tylko dla tego ze w rzeczywistosci nie istnieja idealnie ostre krawedzie... o czym przeczytasz w tutorialkach ;] pozdrawiam ... witam na forum i zycze powodzenia z 3d : >
Napisano 23 Maj 200717 l Też dopiero zaczynam, więc wiem ile wysiłku musiałeś w to włożyć. Troszkę rzuciły mi się w oczy uchwyty, jak na prosty model chyba "za bardzo chciałeś". Sam modeluję z głowy, więc mam tak samo ;) Aha, szuflady chyba zbyt wysokie, pomniejsz górną, dolną powiększ i uchwyt daj na boku - wyjdzie szafka ;)
Napisano 23 Maj 200717 l Autor Co do szuflady to rzeczywiście jest zawielka, co do uchwytów to są tam gdzie w orginale, jest to model mojego własnego biurka :)
Napisano 23 Maj 200717 l Autor No i dołączam kolenje działo do galleri, tym razem wieżowiec z tutejszego tutka :)
Napisano 23 Maj 200717 l Widze ze zaczeles wykorzystywac chamfer :)Ale troche nie trzyma to rozmiarow :/
Napisano 23 Maj 200717 l no no jak na poczatek to niezle dobrze ze wziales sie za tutki. a nie porywasz sie z motyka na slonce np startujac w bitwi :D jesli bys nie mial pojecia co robisz ( bo w sumei kto ma ) :D no ale spoko wiezowcowi mozesz ciensze scianki zrobic dodac szybki i zrenderowaz w vraju:) pozdro P.S. spoko biurko ale jescze jakies matsy na to
Napisano 24 Maj 200717 l Autor Co do chamfera, to raczej go nie wykarzytale, to zaokręgleni jest zrobione bevel'em :P No chyba ze to to samo :P Co do rozmiarów, to chodzi ci o zagrube ścianki? Czy nie zarówne odległosci pomiedzy nimi? W sumie to i to mam troche zle ;P Co do szybek, to nie pomyślałem o tym, postaram się zrobic ;P A co do vraj'a to go nie mam :P
Napisano 24 Maj 200717 l Nawet fajne tylko zwiękrz samplowanie(przynajmniej na minimum 1 max 4).... :) Wafer napisał: Co do chamfera, to raczej go nie wykarzytale, to zaokręgleni jest zrobione bevel'em :P No chyba ze to to samo :P Co do rozmiarów, to chodzi ci o zagrube ścianki? Czy nie zarówne odległosci pomiedzy nimi? W sumie to i to mam troche zle ;P Co do szybek, to nie pomyślałem o tym, postaram się zrobic ;P A co do vraj'a to go nie mam :P Co do szybek to walnij 1 duże pane z texturom szyby i je wsuń w model....
Napisano 24 Maj 200717 l Autor D4D4L napisał: Nawet fajne tylko zwiękrz samplowanie(przynajmniej na minimum 1 max 4).... :) samplowanie? możesz to troche opisac, nie bardzo sie jeszcze znam na nazwach z max'a :(
Napisano 25 Maj 200717 l Render Scene Dialog > Renderer > Sampling Qualifity Masz Minimum i Maximum... radził bym dac 1 na minimóm i 4 na maximóm ale to już od ciebie/scenki/kompa zalerzy... dasz zamało będą brzydkie linie... dasz zadurzo będzie sie dłuuugo ręderowało. :)
Napisano 27 Maj 200717 l Autor D4D4L napisał: Render Scene Dialog > Renderer > Sampling Qualifity Jestes pewny ze dobrze podales? Szukam juz tego parenaście minut i znaleść nie moge :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto