Jump to content
demigod

Problem: jak zrobić ścianę w imitacji betonu?

Recommended Posts

witam wszystkich

mam pytanko gdzie mozna znalezdz sposob na sciane z betonu (imitacja surowego betonu)

"przepis "jak ja wykonac robie remoncik i jedna scianke chcialbym wlasnie w takiej technice wykonac

dzieki za informacje ;]

 

ps.

pewnie lipa wyjdzie i skonczy sie skuciem i cekolem ale ....

tzreba sprobowac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

stawiasz ścianę czy już stoi?

a sorry nie doczytałem ze imitacja

w takim razie musisz położyć jakąś masę np ze sto a jaki beton wyjdzie to już zależy od umiejętności tego co kładzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xeav hmmm soft ... szpachelka paca mlotek i pugin w postaci Fajki i przeklesntw pewnie malo znany soft :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

robili mi kiedyś goście ze sto próbki takiej ściany ale efekt nigdy nie będzie taki ładny jak rysunek monolitycznej prefabrykowanej ściany. prędzej inwestowałbym w gotowe płyty imitujące beton

próbki:

p6050490yc4.jpg

p6050491au2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

peter_muler a moze jakies namiary na ta firme jaki to sa koszty za 1metr/2

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj dobrego speca od stiuków który ma doświadczenie w imitacji betonu. w warszawie taka przyjemność kosztuje około 300pln/m2.

ale odradzam próby z symulowaniem szalunku systemowego, bo wygląda to strasznie tandetnie. za to przypuszczam że deskowanie mogłoby być ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz też eksperymentować z rzeźbą w zaprawie klejowej do płytek, ale tylko na powierzchniach płaskich we wnękach, bez narożników. zaprawa musi być do płytek, najlepiej wodoodporna a nie zwykła cementowa jak to zrobiono u jednego z moich znajomych. wygląda to beznadziejnie i sypie się przy dotknięciu.

dscf1715ba9.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bądź radykalny. zrób szalunek z desek, wrzuć parę prętów i jedziesz z betonem, po co udawać i płacić 300zł/m2? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moje rozwiązanie to...

zabetonuje sobie chłopak podłogę w całej chacie, albo będzie czekał rok aż mu wyschnie zawartość szalunku a i tak mu odpadnie bo wewnętrz nie wyschnie :)

 

przejedź się do ch jupiter. w piwnicy jest gość który robi fajne stiuki i ma bardzo ładne próbki "betonu" i "kamienia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się zbłaźnie, ale co tam :p

 

A jakby zrobić z betonu architektonicznego, np jak ten http://www.reckli.de/en/start_en.htm

Bo z tego co tam jest, to takie plyty po 1cm grubości mają. Także wagowo jakoś bardzo by nie było straszne

 

chociaz wątpie czy oni to sprzedają na sztuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ma+

dorzuce jeszcze jedno rozwiązanie, tylko niestety niezbyt tanie. płyty betonowe zbrojone włóknem szklanym 'fibre c'

 

płyty grubości 1,3 lub 0,8 cm. 16 podstawowych kolorów + możliwość zamówienia swojego koloru z palety ral. nadają sie do wewnątrz jak i na zewnątrz. na ściany i podłogi...a tak wyglądają w realu.

 

fibrec01.jpg

 

fibrec02.jpg

 

fibrec03.jpg

 

aha, zdjęcia były robione w trakcie realizacji, stąd zabrudzenia na fugach ,które znikną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te grubosci 0.18nie maja wszystkich kolorów. narazie są ponoć 3 kolory

Cena około 88 euro za metr za samą płytę.

Mat masz moze wiecej fotek realizacji z tego? Z szefem bym polukał bo robimy elewacje. na priv ci maila podeśle;) i dzięki z góry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ma+
Te grubosci 0.18nie maja wszystkich kolorów. narazie są ponoć 3 kolory

Cena około 88 euro za metr za samą płytę.

Mat masz moze wiecej fotek realizacji z tego? Z szefem bym polukał bo robimy elewacje. na priv ci maila podeśle;) i dzięki z góry

 

 

rozumiem, że miałeś na myśli 0,8... nic nie słyszałem, że cieńsze są tylko w 3 kolorach... za to napewno są inne rozmiary płyt. 1,3 sprzedawane są w płytach 120x360, 0,8 - 120x250cm. aha i 0,8 nie nadają sie na podłogi...

ceny 60-65 euro netto za 0,8 (zależnie od koloru) , 75-80 za 1,3 , chyba że zdrożały.

do tego niestety polski dystrybutor każe sobie płacić sporą sumkę za każdy transport z niemiec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tamtym tygodniu z przedstawicielem sie widziałem. 88 euro kosztują z docięciem na inny niz standartowy wymiar. (płyty 13mm)

 

8mm- fakt moja pomyłka;) no i pan tak nam mowil ze są tylko 3 kolory. widzialem tylko próbki ale materiał całkiem przyjemny w odbiorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
prędzej inwestowałbym w gotowe płyty imitujące beton

A jakiś sklep on-line? Albo przybliżone ceny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beton jest dobry dla studentów.

prawdziwi architekci projektują z Eternitu ;)

coś koło 100ojro z tego co pamietam

336707b02f733cb4m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh patrze watek sie rokrecil

DZIEKI WSZYSTKIM ZA INFO

rozwiazanie Ma+ jest chyba najszybsze i bardzo ciekawe

SansSerif jest tez ciekawe i pewnie tansze :] Tylko mowisz SansSerif zeby uzyc wodoodporego kleju thx

jak zrobie i jakos to wyjdzie to pstrykne fotke

 

dzieki za podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lookałeś na to NoePlast? To są matryce - sam sobie płytę robisz i na pewno taniej niż 100 ojro. Tylko nie wiem co i jak dokładnie ale bardzo fajny patent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no fajny. realizacje z jakis lat 80-90 tamdają więc to chyba sprawdzone. tylko ja tez wlasnie nie wiem jakto sie robi dokładnie. wiecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
no fajny. realizacje z jakis lat 80-90 tamdają więc to chyba sprawdzone. tylko ja tez wlasnie nie wiem jakto sie robi dokładnie. wiecie?

bardzo prosto ;)

untitled1mf5.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy