Levus Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Yo! Dla wszystkich pragnących palić normale z modeli sculptowanych w z3. Siedziałem dziś pół dnia zastanawiając się dlaczego obj exportowane z z3 nie wchodzą prawidłowo do subdivision w z2. Problemem było to, że z3 importuje sobie model w obj odwracając go względem osi x, a co za tym idzie, mirrorowanego modelu z2 nie lyknie jako subdiv bo nie zgadzają się wtedy wertexy. Więc procedura wygląda tak: 1.BASE MESH ->obj 2.IMPORT obj w z3 3.DEFORMATION->MIRROR po osi x 4.SCULPT 5.skasuj wszystkie subdiv oprócz najwyższego 6.MIRROR po osi x 7.EXPORT do obj 7.IMPORT base mesha w z2 8.DIVIDE tyle razy ile zrobiliśmy to w z3 9.IMPORT obj wysculptowanego w z3 jako ten sam poziom w z2 10.ZMAPPER:D Może dla niektórych nie ma to sensu, ale z3 jest o wiele wydajniejszy niż z2 i traci się dużo mniej nerwów rzeźbiąc na wysokich poziomach siatki. pozdrawiam!
brumugun Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Ma sens, ja odrazu exportuje highest subd, do obj, importuje w z2 , i robie reconstructa do najnizszego lvl, dlatego nie miałem takich problemów, dzięki za info. :)
Gość Bad Moon Napisano 18 Lipiec 2007 Napisano 18 Lipiec 2007 Nie lepiej za pomocą Xnormala? http://santy.xnormal.net/
Levus Napisano 18 Lipiec 2007 Autor Napisano 18 Lipiec 2007 Osobiście nie próbowałem:p Ale spróbuje wreszcie xnormala w całości jak znajdę chwile:)
Gość Bad Moon Napisano 19 Lipiec 2007 Napisano 19 Lipiec 2007 Coś nie działa ta metoda u mnie, jak zaimportuje hipoly z obj-ta do zb 2 np na 5 level i zjade do pierwszego aby wypalić normala, to model mi się totalnie rozchrzania i wywala program. Nie wiesz co jest nie tak?
KLICEK Napisano 19 Lipiec 2007 Napisano 19 Lipiec 2007 ustawienia importu exportu, roznie Ci importuje model prawdopodbnie zmieniajac "skale" albo numerki vertexow :) srawdz w preferecjach "import" "export" i dostosuj w obydwu czesciach
Gość Bad Moon Napisano 20 Lipiec 2007 Napisano 20 Lipiec 2007 A nie orientujecie się, kiedy będzie ZB 3.1?
Nezumi Napisano 20 Lipiec 2007 Napisano 20 Lipiec 2007 Zapowiedzieli ze "w polowie lipca". Polowa lipca minela i nic. Na ZBrushCentral wybuchla goraca dyskusja o tym ze olewaja swoich klientow, ze nawet nie dali listy usprawnien i tak dalej. Przeciwstawila sie temu inna grupa uzytkownikow ktora z kolei twierdzila ze Pixologic jest ogolnie przecudowny i oni poczekaja spokojnie bez wzgledu na to jak dlugo i ze nie ma o co robic szumu. Polecialy wyzwiska, prywatne wycieczki a sam Pixologic dolal jedynie oliwy do ognia mowiac ze programowanie aplikacji 3D to zlozony problem... :/ Nie odniosl sie do moich postow z pytaniami po co w takim razie zamieszcza taka informacje w ogole skoro nie sa pewni kiedy sie to ukaze ani tez nie odpowiedzial na pytanie co ich powstrzymuje przed chocby podaniem listy usprawnien nad ktorymi pracuja. Koniec koncow po prostu zamkneli topic. Ogolnie syf, jesli chodzi o podejscie do klienta. Tak wiec niestety - oficjalnie na dzien dzisiejszy.... nie wiadomo ani kiedy bedzie Z3.1 ani tez co w nim zostanie zmienione poprawione.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się