Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam proste pytanko czy da się przyciąć obciąć tool czyli moją rzeźbe w zbrush bo jak wyekspotuje do obj to chyba znikną mi wszystkie poziomy złożoności. Czy da się skasować część poligonów w zbrush?

 

z góry dziękuje Claude

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Da się wyexportować do obj tylko jeden poziom subdivide.

Ustawiasz sobie toola na poziomie który chcesz wyexportować i nizej w menu tool masz zakladkę "export", wybierasz obj i jesli masz zrobione uvw pamietaj zeby wlaczyc MRG.

 

Jesli zle zrozumialem, bo może jesli chesz by obiekt byl mniej zlozony i mial ladniejszą siatkę (poprawniejszą) to użyj opcji narzędzia retopo.

Tutoriale się gdzieś walają na zbrush central i zbrush.info...

 

pozdrawiam!

Napisano

Trochę niedokładnie się wyrażam. Chodzi mi o usunięcie części siatki z obiektu bez exportowania do obj. Część rzeźby nie jest mi potrzebna i niepotrzebnie obciąża ram.

Napisano

Można to zrobić za pomocą zielonego maskowania -shift +ctrl prawy przycisk myszki zielonym polem zaznaczasz fragment , który ma pozostać elementy nie zaznaczone zostaną ukryte, wtedy w zakładce Geometry -opcja DelHidden

Napisano

Udało się wielkie dzięki!

 

Mam jeszcze dwa małe pytanka tak przy okazji.

 

Czy da sie zablokować scalowanie? Bo często używam do rzeźbienia podkład ze zdjęcia, czesto przypadkowo przez ruch tabletem zmienia mi się skala i muszę ją znowu dopasowywać żeby obiekt był taki sam jak fota na podkładzie. To mi zajmuje trochę czasu i strasznie denerwuje.

 

I jeszcze kiedyś zklejałem rzeźbke multi-marcerem i później po złożeniu kilku części miała złe osie to znaczy pojawiała się na ekranie zbrusha pod kontem i juz nie dało się ustawić stymetri x czy z. Do Viewpointów też przyciągała się krzywo i nie mam pojęcia jak ją naprostować.

 

Pozdrawiam i wiekie dzięki za pomoc. Można szukać całymi dniami informacji a na forum dostajesz ją błyskawicznie, to wspaniałe miejsce :)

 

Claude

Napisano
I jeszcze kiedyś zklejałem rzeźbke multi-marcerem i później po złożeniu kilku części miała złe osie to znaczy pojawiała się na ekranie zbrusha pod kontem i juz nie dało się ustawić stymetri x czy z. Do Viewpointów też przyciągała się krzywo i nie mam pojęcia jak ją naprostować.

 

Hm, reset pivot point, po prawej stronie jest..? Może pomoże choć głowy nie dam.

 

Ze skalowanie może być problem, może jakiś plugin typu "reference image".

 

Obejrzyj też sobie axis plugin:

http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=45780

nie znam, nie testowałem, ale wygląda na przydatny przy rzeźbieniu na referkach.

Napisano

Jeśli z jakichś dziwnych powodów skrzywił nam się obiekt i źle przyciąga się do viewport to najlepiej wejść w zakladke tool - deformations- i użyć offset do przesuwania całej rzeźbki rotare to obracania i skale... trzeb tam jeszcze wybrać oś z prawej strony, bardzo przyjemna opcja, banalny problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności