Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie,

Mam na imię Wojtek i jestem studentem architektury. Przygotowuję właśnie prezentację mojej pracy dyplomowej i podczas renderowania pojawił się problem, z którym wcześniej się nie spotkałem i nie potrafię sobie z tym poradzić, dlatego prosze Was o pomoc. Na tej próbnej wizualce widać o co chodzi (kolorowe i czarne kółka)

dziwnyfo9.jpg

 

Używam 3DMaxa 7, jedyne światło to Daylight System. Przypisane renderery to Mental Ray dla Production i Skanline dla Active Shade (ten drugi chyba nie ważny bo jak renderuję to ustawiam na "Production" - chyba słiusznie?). Liczbę odbić i załamań przy Raytracingu, GI i Final Gather ustawiam wszędzie równo po 5.

Czy coś jeszcze mogę mieć źle ustawione, że na renderingu dzieją się te "dziwne rzeczy"? Z góry dziękuję za pomoc!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a grzebałeś w ustawieniach daylighta ? musisz ustawić Sun na mrSun, oraz Sky na mrSky. do Exteriorów to raczej bez GI, only FG.

 

Poza tym, na http://www.evermotion.org masz opisane w tutorialu co i jak odnośnie daylighta. a Może co i skopałeś w materiałach, przyczyn może być wiele

Napisano

bardzo możliwe że któras z mapek bump w materiale to kaszani. Posprawdzaj kolejno

Napisano
a grzebałeś w ustawieniach daylighta ? musisz ustawić Sun na mrSun, oraz Sky na mrSky. do Exteriorów to raczej bez GI, only FG.

 

Poza tym, na http://www.evermotion.org masz opisane w tutorialu co i jak odnośnie daylighta. a Może co i skopałeś w materiałach, przyczyn może być wiele

 

gientekwl, SWRSC, dziękuję za błyskawiczną odpowiedź :-) W moim Daylight nie mogę znaleźć tego ustawienia "mrsun/mrsky". Kiepski jestem w te 3d-klocki i na ogół zostawiam wszędzie parametry wyjściowe. Na razie zmieniłem Sun ze "standard" na "IES Sun" tak samo zrobiłem ze Skylightem. Tekstury, których użyłem są mega proste i żadnych bumpmapek tam nie ma (tylko opacity i diffuse/ambient), aczkolwiek błędów nie mogę wykluczyć, bo wszystkie sam definiowałem a niestety słabo się na tym znam. Z drugiej jednak strony już kilka projektów renderowałem w 3DMax'sie i nigdy nie było takiego problemu. Dzisiaj próbuję dalej i złoże raport jak coś się wreszcie uda ;D

Napisano

takie plamy w mentalu moga rozne rzeczy powodowac..swiatla..bump tak jak świerszcz mówił..materiały (podobno te architectural nie za dobrze dzialaja z mentalem)..generalnie mozesz wrzucic scene tu na forum to mozna bedzie sie jej przyjrzec..

 

a to fragment FAQ z CGTalk'a na ten temat:

 

3. My render has black splotches/artifacts:

Answer: There are several variations on this problem. Some times solutions are simple (like making sure you're rendering from a perspective view or camera view)...or merging the problem scene into a new clean scene.

Related threads:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=234449

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=299873

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=281718

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=305385

 

 

acha i generalnie renderujac mentalem chyba powinienes uzywac wylacznie mentalowych swiatel, materialow/shaderow etc..

Napisano
acha i generalnie renderujac mentalem chyba powinienes uzywac wylacznie mentalowych swiatel, materialow/shaderow etc..

 

Dzieki za podpowiedź - po przeczytaniu dyskusji na tym angielskojęzycznym forum (nota bene dyskusji zawierającej tuziny pojęć, których kompletnie nie rozumiem) byłem trochę załamany, bo chyba nikomu nie udało się na 100% ustalić przyczyny czegoś takiego i postawiłem na metodę prób i błędów...

Wykonałem sporo renderów na różnych ustawieniach FG, ale powodowało to jedynie przemieszczanie sie plam w różne miejsca. Postanowiłem więc wyłączać kolejno warstwy z róznymi obiektami i w końcu trafiłem na winowajcę. Jest nim cholerny płotek, który jest obiektem typu "ściana" pokrytym teksturą z mapką opacity. Nie wiem jeszcze czy winna jest tekstura, obiekt, czy może kombinacja tego typu tekstury ze ścianą - podejrzewam to ostatnie, bo w sumie drzewka zrobiłem podobnie, tyle, że z płaszczyzną a nie ścianą.

 

fg400filtr3odbicia4tosaft8.jpg

fg500filtr3odbicia4bezpty8.jpg

 

Tutaj pojawia się kolejne pytanie, które w tym przypadku będzie off-topic: Jak zrobić, żeby płaszczyzna była widoczna z dwóch stron. Zaznaczyłem już taka krateczkę w preferencjach użytkownika i we właściwościach tekstury też , że ma być 2-sided, ale nic to nie daje i dlatego właśnie te płotki robiłem ze ściany a nie płaszczyzn...

 

A poza tym: jeszcze raz stokrotne dzięki - mój dyplom bedzie chyba dzięki Wam uratowany!

Już miałem takie pomysły, żeby renderować te same obrazki po kilka razy, zeby plamy pojawiły się w innych miejscach i składać w Photoshopie w jeden kompletny obraz - hehe

Napisano

Już miałem takie pomysły, żeby renderować te same obrazki po kilka razy, zeby plamy pojawiły się w innych miejscach i składać w Photoshopie w jeden kompletny obraz - hehe

 

tez tak kiedys robilem...a potem sie okazalo ze plamy byly dlatego ze uzylem omni a nie MR area omni :]

 

a co do nadania grubosci plaszczyznie to mozesz uzyc modyfikatora shell

 

pzdr

Napisano

Dzieki Maciek za radę. Okazało się, że problem faktycznie nie tkwił w samej teksturze, ale jej zestawieniu z rodzajem obiektu! Krzaki pojawiały się gdy kładłem ją na obiekt typu "wall" albo "box", natomiast rozwiązaniem okazało się zrobienie płotków z płaszczyzny z modyfikatorem shell. Wygląda tak samo jak pudełko albo ściana, ale nie krzaczy :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności