ptah Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Mam problem z riggiem tłoczka. Próbuje zrobić to z pomocą LookAt'a ale jak widać na załączonym obrazku nie za bardzo to wychodzi. Zauważyłem że aby wszystko ladnie działało punkt do którego jest przyczepiony tłoczek musi być idealnie pośrodku tłoczka, we wszystkich ułożeniach. U mnie nie ma takiego punktu i chciałbym się dowiedzieć jak rozwiązać ten problem.
Pawelkos Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Tu masz tutka ktory mysle moze pomoc, tylo muisz sie zarejestrowac LINK: http://area.autodesk.com/learning/tutorials/details/2457/
ptah Napisano 25 Czerwiec 2007 Autor Napisano 25 Czerwiec 2007 Z tego tuta właśnie robiłem ten tłoczek... Jakieś pomysły? Najlepiej by było aby ktoś napisał swój sposób na robienie riggu tłoczka...
SUPER_OkO Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 Witam.. a co mi tam.. pomoge, raz kozie smierc. Nie widzialem tamtego tuta.. ale tutaj masz moj przepis. Tlok: element czerwony to jest 1 czesc ruchoma..zielona to 2 czesc.. te szecianiki to elementy przymocowane sztywno do tych tuleji.. taki element dodatkowy jak u ciebie... ten ele1 jak i ten sam element na dole zielony to sa hmm takie zawiasy.. gdzie za pomoca nich kontrolujesz tloka. 1. Tworzysz kosci tak jak na rysunku.. linkujesz duzego cylindra do K2.. linkujesz szescianika pomiedzy tez do K2, ELE1 linkujesz do K1 2. Nastepnie tworzysz to samo tylko ze udolu, linkujesz identycznie. 3. Zaznacz K2 i stworz lancuch pomiedzy K3 (animations -> IK solvers -> HI solver).. to samo z koscmi K5 i K6 4. Przesun teraz swoje lancuszki (te krzyzyki IK) w miejsce polaczenia.. tego przegubu (miejsce zgiecia) oczywiscie przeciwlegle.. czyli Solvera IK1 z kosci 1,2,3, przesuwasz do przegubu zielonego i odwrotnie. 5. stworz 2 helpery Dummy na koncu D1 i D2, linkujesz teraz IK2 do D1 i IK1 do D2, nastepnie D2 zlinkuj do kosci K5, a D1 zlinkuj do ELE1 (!! nie do kosci K2 bo sie rozwali i sie zrobi petla!!)... teraz jak poruszysz K1 lub K4 to tlok powinien ci chodzic.. oczywiscie to jest najprostrza chyba metoda z mozliwych.. owe kosci mozesz dalej linkowac do jakichs czesci ruchomych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się