Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Niby wszystko takie proste. Sciagnalem sobie ze stronki tekstury arroway, dokladnie - Concrete28. Mapke z literka D wrzucam do Diffuse i ustawiam wartosc 100. Mapke z literka S wrzucam do Reflect i ustawiam 25. Mapke z literka B do Bump i wartosc 5. Naciskam F9 i efekt jest fatalny. Bamp jest znikomy i beton blyszczy sie obijajac wszystko co wokol niego stoi. Uzywam Vraya i materialow Vrayowskich. Co robie nie tak?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

S to skrót od specular a to nie całkiem to samo co reflection ja bym raczej dał co najwyżej 5 i dodał glosy. a bumpa na raczej nie mniej niż 20.

Napisano

Wrzucilem mapke specular do Refl. Glossy i pomoglo. Beton juz sie nie swieci :) Ale mam teraz problem z wyskalowaniem tekstury. Narzucilem na sciane modyfikator UVW Mapping, a we wlasciwosciach materialu ustawilem, zeby w podgladzie bylo widac teksture - Diffuse. Widze teraz w podgladzie Diffus i go odpowiednio powiekszam i przesuwam, ale jak robie render to renderuje mi inaczej niz widzialem w viewporcie. Znowu cos nie tak?

Napisano

Chyba brakuje mi podstawowych wiadomosci z nakladania tekstur. Od poczatku moze powiem jak utworzylem material.

1. Tworze podstawowy Vray-owki material

2. W Diffuse wkladam Mape D, Bump - mape B, R.Glossiness Mape S

3. Poniewaz "Show map in viewport" nie dziala na wszystkie mapki na raz. Wybieram powiedzmy Diffuse i robie ja widoczna w podgladzie.

4. Wszystkie ID mam jako 1

5. Wszystkie ustawione jako Explicit Map Channel.

 

Problem jest taki, ze max rozciaga po swojemu te mapy (bez zachowania naturalnych wymiarow) i po wyrenderowaniu mam cos innego niz widzialem w vieporcie.

Napisano

A jakie mapowanie wybrałeś w UVW Mapping?;)

 

Zresztą, nie powinno być tak, ze co innego masz w viewporcie, a co innego na renderingu. Jeśli to nie jest skomplikowany obiekt to zrób go od początku a w max'ie zrób Reset;)

Napisano

Pomoglo zrobienie od poczatku tej sciany. Wczesniej importowalem cale pomieszczenia z archicada i moze to byl problem. Efekt juz jest w miare zadowalajacy, ale jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mapka z literka S po wrzuceniu do R.Glossiness nie daje zadnego efektu. Rownie dobrze robiac render bez niej uzyskuje taki sam obrazek. Do czego wiec to sluzy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności