Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Witam. Niby wszystko takie proste. Sciagnalem sobie ze stronki tekstury arroway, dokladnie - Concrete28. Mapke z literka D wrzucam do Diffuse i ustawiam wartosc 100. Mapke z literka S wrzucam do Reflect i ustawiam 25. Mapke z literka B do Bump i wartosc 5. Naciskam F9 i efekt jest fatalny. Bamp jest znikomy i beton blyszczy sie obijajac wszystko co wokol niego stoi. Uzywam Vraya i materialow Vrayowskich. Co robie nie tak? Pozdrawiam
Touch Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Te darmówki nie są z tego co pamiętam w zbyt dużych rozdzielczościach.
Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Sa w bardzo moalych rozdzielczosciach, ale nie potrzebuje robic detalu, wiec dla mnie wystarczaja.
Touch Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Hmmm... to pokaż co Ci wyszło, w jakiej rozdzielczości renderowałeś no i ustawienia materiału;)
Bacry Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 S to skrót od specular a to nie całkiem to samo co reflection ja bym raczej dał co najwyżej 5 i dodał glosy. a bumpa na raczej nie mniej niż 20.
Touch Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Ja mapkę specular wrzucam zawsze do Refl. Glossy.
Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Wrzucilem mapke specular do Refl. Glossy i pomoglo. Beton juz sie nie swieci :) Ale mam teraz problem z wyskalowaniem tekstury. Narzucilem na sciane modyfikator UVW Mapping, a we wlasciwosciach materialu ustawilem, zeby w podgladzie bylo widac teksture - Diffuse. Widze teraz w podgladzie Diffus i go odpowiednio powiekszam i przesuwam, ale jak robie render to renderuje mi inaczej niz widzialem w viewporcie. Znowu cos nie tak?
Ania Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 a to dziwne mają ten sam map channel (modifier i mapka)?
Bacry Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 jak by miały różne id to by nie pokazał textury w vieporcie ;)
Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Chyba brakuje mi podstawowych wiadomosci z nakladania tekstur. Od poczatku moze powiem jak utworzylem material. 1. Tworze podstawowy Vray-owki material 2. W Diffuse wkladam Mape D, Bump - mape B, R.Glossiness Mape S 3. Poniewaz "Show map in viewport" nie dziala na wszystkie mapki na raz. Wybieram powiedzmy Diffuse i robie ja widoczna w podgladzie. 4. Wszystkie ID mam jako 1 5. Wszystkie ustawione jako Explicit Map Channel. Problem jest taki, ze max rozciaga po swojemu te mapy (bez zachowania naturalnych wymiarow) i po wyrenderowaniu mam cos innego niz widzialem w vieporcie.
SansSerif Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Chyba brakuje mi podstawowych wiadomosci z nakladania tekstur. niewątpliwie. wciśnij F1 i poczytaj o UVW Mapping a później porzerób helpa od samego początku :]
Touch Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 A jakie mapowanie wybrałeś w UVW Mapping?;) Zresztą, nie powinno być tak, ze co innego masz w viewporcie, a co innego na renderingu. Jeśli to nie jest skomplikowany obiekt to zrób go od początku a w max'ie zrób Reset;)
Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Pomoglo zrobienie od poczatku tej sciany. Wczesniej importowalem cale pomieszczenia z archicada i moze to byl problem. Efekt juz jest w miare zadowalajacy, ale jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mapka z literka S po wrzuceniu do R.Glossiness nie daje zadnego efektu. Rownie dobrze robiac render bez niej uzyskuje taki sam obrazek. Do czego wiec to sluzy?
Ania Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 w viewporcie niekiedy pokazuje inaczej jeśli jest uvw ustawione nie na explicit map czenel tylko na co innego, albo jeśli wogle nie ma uvw map. żeby glossy reflection działało, musi być też coś w reflection, najlepiej spróbuj jakiś odcień szarego jako kolor reflection. Lektura (vray material settings) http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm
Kubaswielgus Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Glossy Reflect zadzialal. Teraz widze, ze te tekstury smierdza potega! Wielkie dzieki za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się