Napisano 6 Lipiec 200717 l No i niestety brakło mi zapału żeby dopieścić tą łazienkę, więc wrzucę ją tutaj w stanie takim jak jest :D Pozdrawiam KOMENTUJTA
Napisano 6 Lipiec 200717 l jak dla mnie to na co caly czas zwracalem uwage-beznadziejne zmapowanie badz tekstura plytek na scianie a na podlodze bump kafelka rode z czasow prl-u ale nic rad nie sluchales:) pozdro
Napisano 6 Lipiec 200717 l mnie najbardziej razi złe obliczenie płytek, na samym srodku łazienki zrobiłeś dekor w którym masz nie pełne płytki, jakby mi tak w łazience zrobli to kazałbym to zerwać i ponadto prostokątny dekor nie komponuje się w tak bliskiej odległości z falowanymi stopniami przy wannie, dekor powinien nawiazać do tych fal ponieaż jest za blisko druga sprawa, to czy ten prysznic nad wanną ma baterie? i chyba zalewa całą łazienkę jak nie ma kabiny?
Napisano 6 Lipiec 200717 l Postprodukcja to nie grzech: IMO jeśli wziąć pod uwagę, że oświetlenie tej łazienki stanowią tylko lampy przy ścianach i te nad umywalką, to jest w niej nieco za jasno chyba, mogłeś pokusić się w takim układzie na klimat romantycznego półmroku;) Pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200717 l hehe, przejarałeś w rogu;P Ale warto z zagadnieniami postprodukcji trochę powalczyć;) Czekamy na następną prackę;) Pozdr
Napisano 8 Lipiec 200717 l mam pytanko do Touch-a: post wyszedl tobie doskonale. moglbys podac pare wskazowek jak to osiagnales? thx!
Napisano 8 Lipiec 200717 l Uniwersalnego przepisu na to nie ma, ale jest zwykle kilka wspólnych kroków dla takiej postprodukcji, przy czym to nic tak znowu skomplikowanego. Dosłownie chwila w PS;) Kiedy mamy nieostry render, co dość często się zdarza przy renderowaniu z użyciem Exponential color mapping, pierwsze co dobrze jest zrobić, to rzecz jasna wyostrzyć używając albo po prostu filtru Sharpen, Smart Sharpen albo Unsharp Mask. Przy tych dwóch ostatnich mamy kontrolę nad działaniem filtru. Dalej (co ja akurat robię) dublujemy warstwę (Ctrl+J) i zmieniamy Blending Mode, czyli sposób przenikania się warstw (patrz rozwijane menu w okienku warstw, domyśnie Normal). Wybieramy według tego jaki efekt chcemy osiągnąć. Najczęściej będzie to Color Burn, Overlay, Screen lub Soft Light. Intensywność zmieniamy bawiąc się po prostu parametrem Opacity dla danej warstwy. Kiedy już efekt będzie zadowalający (kolory, jasność, kontrast) możemy dodać warstwę 'korygującą' (Layer --> New Adjustment Layer -->...) gdzie korekcji możemy dokonać na podstawie, na przykład Poziomów(levels), czy Krzywych (curves). Jest to znacznie bardziej praktyczne niż zastosowanie zwykłej korekcji z menu Edit--> Adjustemnt gdyż funkcjonuje to na bazie Warstwy i jest tutaj naprawdę spore pole do popisu, no i nie ma problemu z 'cofnięciem' zmian, wystarczy usunąć warstwę. Sam najczęściej robię korekcję poprzez Krzywe, w zasadzie ten sam profil kolorów, który zapisałem kiedyś tam na dysku i teraz tylko go wczytuję co oszczędza sporo czasu:) Co niektórzy może zauważyli, że większość moich postprodukcji jest tak samo lekko zielonkawa;) Pozdr!