Napisano 8 Lipiec 200717 l hm, nie wiedziałem gdzie pisać o moim problemie więc postanowiłem zaklikać tutaj. Otóż, mam problem ze zrobieniem strumienia wody [spadającego z góry na dół] Zastanawiam się czy to wymodelować, czy nałożyć odpowiedni materiał, czy może jednak użyć PF, którego w ogóle nie znam. Liczę na jakieś konkretne porady. Pozdrawiam.
Napisano 8 Lipiec 200717 l chyba nie ten dział :/ jeśli nie zależy ci na ultra realizmie mozesz uzyć particli ii jako czasteczki uzyc bodajże... eh zapomniałem blob particles czy cos takiego, wpolecam przejrzenie maxowego helpa ;)
Napisano 8 Lipiec 200717 l Autor Ok, źle się wyraziłem. Czy da radę osiągnąć realistyczny strumień wody poprzez edycję materiałów, w PF bawić się nie będę bo dana scena zajmuje mi niemalże całą pamięć...
Napisano 8 Lipiec 200717 l da rade ale zalezy czy ma byc rozmyty czy ostry i w ogole, bedziesz musiał napewno miec dobrego bumpa i displace
Napisano 8 Lipiec 200717 l Autor oczywiście mi chodzi o ostry. Są jakieś bump mapy podchodzące pod strumień ?
Napisano 8 Lipiec 200717 l tak swykły tex wody -> dodajesz jakąś piane + kierunkowe falki -> animujesz uv'ke. np. displacementa za pomocą mapy mix mieszasz na różne rodzaje fal(podłużne, turbulentne). do tego wszystkiego będzie ci potrzebny pare modyfikatoruw UVW unwrap na różnych UVW channelach. i oczywiście w material editorze do każdego rodzaju fal(bitmapy) nastawiasz odpowiedni uvw channel
Napisano 9 Lipiec 200717 l serwus :) rozciagnietym noisem przyatakuj to. pozdrawiam i życze powodzenia :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto