Hindus Napisano 9 Lipiec 2007 Share Napisano 9 Lipiec 2007 Zadam tu kilka pytan, dopiero zaczynam zabawe z zb i szukałem pomocy na forum zb ale na prozno. Wiec moze tutaj. Oczy - mam model i chce dodac do niego oczy, mam z tym problem bo chce poprostu dodac zwykłe sphery. 1) jak dodac sphere do aktualnego modelu jako subtool? 2) co zrobic aby miec potem mozliwosc modelowania ciała osobno, oczu osobno ale zeby całosc była połączona (subtools) 3) majac stworzone jedno oko mozna je symetrycznie skopiowac w poziomie? 4) jak przesówac cały obiekt - nie zawsze ustawienie pędzla na move i zwiekszenie na maksa jego rozmiaru daje taka mozliwosc. Z góry dzieki za wszelkie sugestie i pomoc. :-* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 9 Lipiec 2007 Share Napisano 9 Lipiec 2007 Chociaz jestem laikiem poczatkujacym to odpowiedziec w 90% juz potrafie. Przelanczasz toola z swojego modelu na zsphere, i dajesz makePolyMash3d (znajdziesz to kolo save tool) i masz juz zsphere przekonwertowana na obiekt 3d, teraz przelanczasz sie w toolsach na swoj model, rozwijasz zakladke subtools i dajesz append i wybierasz PolySphere jakas taka bedzie nazwa ogolnie chodzi o model ktory wlasnie utworzyles. Teraz sphera/oko jest prawdopodobnie przeskalowane mocno, wiec trzeba ustawic to odpowiednio. W zakladce subtools przelanczasz sobie na model sphery (tak jak w ps - warstwy) i w tym momencie operujesz tylko na spherze za pomoca transpose musisz przeskalowac i przesunac w wybrane miejsce. Pozniej jezeli chcesz powielic oko dajesz clone (obok save tool) ale nie wiem jeszcze jak zeby sie odbilo po osi.. wiec oko jest sklonowane tylko i trzeba je samemu przesunac na druga strone (tutaj pewnie ktos dopomoze jak odbic) Obiekt zeby caly przesunac przelanczasz sie na move "W" i rysujesz przez obiekt linie.. lapiesz srodkowy okrag/punkt i przesowasz caly obiekt wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2007 Chociaz jestem laikiem poczatkujacym to odpowiedziec w 90% juz potrafie. Przelanczasz toola z swojego modelu na zsphere, i dajesz makePolyMash3d (znajdziesz to kolo save tool) i masz juz zsphere przekonwertowana na obiekt 3d, teraz przelanczasz sie w toolsach na swoj model, rozwijasz zakladke subtools i dajesz append i wybierasz PolySphere jakas taka bedzie nazwa ogolnie chodzi o model ktory wlasnie utworzyles. Teraz sphera/oko jest prawdopodobnie przeskalowane mocno, wiec trzeba ustawic to odpowiednio. W zakladce subtools przelanczasz sobie na model sphery (tak jak w ps - warstwy) i w tym momencie operujesz tylko na spherze za pomoca transpose musisz przeskalowac i przesunac w wybrane miejsce. Pozniej jezeli chcesz powielic oko dajesz clone (obok save tool) ale nie wiem jeszcze jak zeby sie odbilo po osi.. wiec oko jest sklonowane tylko i trzeba je samemu przesunac na druga strone (tutaj pewnie ktos dopomoze jak odbic) Obiekt zeby caly przesunac przelanczasz sie na move "W" i rysujesz przez obiekt linie.. lapiesz srodkowy okrag/punkt i przesowasz caly obiekt wtedy. Świetne, dzieki :-* Bo ja robiłem troche na odwrot, tj do modelu za pomoca append dodawałem sphere, wtedy dawałem na makepolymesh3d i znikał mi poprzedni obiekt :) no tak czy innaczej dzieki - potrzebuje jeszcze tylko to copy by symetry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 9 Lipiec 2007 Share Napisano 9 Lipiec 2007 Po sklonowaniu obiektu -zakładka Deformation i Mirror obiekt musi być polymesh i na najniższym podziale subdiv.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2007 Po sklonowaniu obiektu -zakładka Deformation i Mirror obiekt musi być polymesh i na najniższym podziale subdiv.. a czemu musi byc na najnizszym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 9 Lipiec 2007 Share Napisano 9 Lipiec 2007 a czemu musi byc na najnizszym? -bo jak obiekt jest na wyższym subdivide to Zb nie chce go mirrować, a dlaczego sam się zastanawiam? :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2007 -bo jak obiekt jest na wyższym subdivide to Zb nie chce go mirrować, a dlaczego sam się zastanawiam? :) . dziwi mnie to, i to bardzo no ale nic pewnie bez powodu tego nie zrobili :) tak czy innaczej dzieki za pomoc - popatrze dzis wieczorem jak to sie ma wszystko do siebie w praktyce jak wróce do domu. Dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 9 Lipiec 2007 Share Napisano 9 Lipiec 2007 No wlasnie najgorsze sa takie dziwactwa w Zb ktore trzeba przswoic i jakby nauczyc sie regulek pewnych. Trzeba cos zrobic w odpowiedniej kolejnosci zeby wyszlo cos, a jak sie zrobi inaczej to sie nic nie dzieje albo jakas masakra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się