Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem początkujący i od 2 tygodni robie w programie 3ds Max Cadillaca xlr.Wszystko całkiem fajnie mi idzie ale mam problem z karoserią. Jak patrzy się na samochód pod złym kątem to karoseria wydaje się kanciasta (jak by ktoś nawalał ją młotkiem). Dlaczego tak jest? Co zrobić żeby była ładna i gładka? Od kilku dni zagęszczam siatke, poprawiam, kasuje fragmetny i robie od nowa i nic. Jak wybieram opcje Meshsmooth to i tak jest kanciaste (mniej ale i tak widać) i linie świateł i wlotów się zaokrąglają. Model robie opierając się na tym tutorialu: http://www.max3d.pl/tut.php?id=85

Zdjęcie modelu:

http://img233.imageshack.us/img233/9539/karoseria1lj3.png

Zdjęcie siatki:

http://img174.imageshack.us/img174/5881/siatka1rx3.png

Z góry dziękuje i czekam na pomoc, Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

modelowanie za pomoca spline'ow to imo sredni pomysl, lepiej przerzuc sie na poly. w dziale tutorials powinienes cos dla siebie znalezc.

Napisano

Jak oglądam te tutoriale to wydaje mi się że powinienem zacząć od nowa, a nie chce bo się troche juz przy tym namęczyłem. Patrze na dwa tutoriale:

1. http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm

2. http://www.max3d.pl/tut.php?id=228

I w nich od początku auta są takie gładkie i mają mało punktów a w moim jest ich już ponad 4600. Co musze zrobić żeby to jakoś wygładzić żeby to było takie ładne w tym poly albo mesh? Może wy możecie wskazać mi jakiegoś tutoriala który powie mi najwiecej?

Napisano

siatke masz dużo, dużo za gęstą. Z podpowiedzeniem ci innej rzeczy niż: "olej to, zacznij od nowa w poly", jest dość ciężkie bo teraz prawie nikt nie męczy się w modelowaniu spline'ami.

Napisano

No to zaczne robić od nowa, i może wezme sobie coś prostrzego.

Szkoda tylko tych dwóch tygodni...

 

No ale dzięki, i pozdrawiam

Gość George82
Napisano
prostrzego

 

nie moglem sie powstrzymac....:)

Napisano

jeżeli chodiz o te 2 tyg pracy to spróbój nałożyć surface z interactioons na 0 potek kliknij prawym na obiekt i convert to editable poly. na koniec nadaj mesh smooth z 1 lub 2 interakcjami powinno pomóc... jakby co do na PM

 

 

EDIT:Jeżeli nie pomoże zaznacz wszystkie vertexy zwelduj z odległością 0,1 !!!!

Napisano

Polecam zaczac od prostych rzeczy w polymodellingu, a nie rzucac sie na gleboka wode najprostszymi technikami (w sumie pozornie prostymi)

Napisano

Ja już zrobiłem kilka prostych rzeczy i chciałem teraz zrobić samochód. Już zaczołem robić inne auto w Mesh'u i jak narazie wszystko jest bardzo fajnie.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności