Napisano 16 Lipiec 200717 l Witam Jestem początkujący i od 2 tygodni robie w programie 3ds Max Cadillaca xlr.Wszystko całkiem fajnie mi idzie ale mam problem z karoserią. Jak patrzy się na samochód pod złym kątem to karoseria wydaje się kanciasta (jak by ktoś nawalał ją młotkiem). Dlaczego tak jest? Co zrobić żeby była ładna i gładka? Od kilku dni zagęszczam siatke, poprawiam, kasuje fragmetny i robie od nowa i nic. Jak wybieram opcje Meshsmooth to i tak jest kanciaste (mniej ale i tak widać) i linie świateł i wlotów się zaokrąglają. Model robie opierając się na tym tutorialu: http://www.max3d.pl/tut.php?id=85 Zdjęcie modelu: http://img233.imageshack.us/img233/9539/karoseria1lj3.png Zdjęcie siatki: http://img174.imageshack.us/img174/5881/siatka1rx3.png Z góry dziękuje i czekam na pomoc, Pozdrawiam
Napisano 16 Lipiec 200717 l modelowanie za pomoca spline'ow to imo sredni pomysl, lepiej przerzuc sie na poly. w dziale tutorials powinienes cos dla siebie znalezc.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor Jak oglądam te tutoriale to wydaje mi się że powinienem zacząć od nowa, a nie chce bo się troche juz przy tym namęczyłem. Patrze na dwa tutoriale: 1. http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm 2. http://www.max3d.pl/tut.php?id=228 I w nich od początku auta są takie gładkie i mają mało punktów a w moim jest ich już ponad 4600. Co musze zrobić żeby to jakoś wygładzić żeby to było takie ładne w tym poly albo mesh? Może wy możecie wskazać mi jakiegoś tutoriala który powie mi najwiecej?
Napisano 16 Lipiec 200717 l siatke masz dużo, dużo za gęstą. Z podpowiedzeniem ci innej rzeczy niż: "olej to, zacznij od nowa w poly", jest dość ciężkie bo teraz prawie nikt nie męczy się w modelowaniu spline'ami.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor No to zaczne robić od nowa, i może wezme sobie coś prostrzego. Szkoda tylko tych dwóch tygodni... No ale dzięki, i pozdrawiam
Napisano 17 Lipiec 200717 l jeżeli chodiz o te 2 tyg pracy to spróbój nałożyć surface z interactioons na 0 potek kliknij prawym na obiekt i convert to editable poly. na koniec nadaj mesh smooth z 1 lub 2 interakcjami powinno pomóc... jakby co do na PM EDIT:Jeżeli nie pomoże zaznacz wszystkie vertexy zwelduj z odległością 0,1 !!!!
Napisano 17 Lipiec 200717 l Polecam zaczac od prostych rzeczy w polymodellingu, a nie rzucac sie na gleboka wode najprostszymi technikami (w sumie pozornie prostymi)
Napisano 17 Lipiec 200717 l Autor Ja już zrobiłem kilka prostych rzeczy i chciałem teraz zrobić samochód. Już zaczołem robić inne auto w Mesh'u i jak narazie wszystko jest bardzo fajnie.
Napisano 17 Lipiec 200717 l pewnie "bardzo fajnie" bo nikt z nas tego nie widzial!:) nie modeluj meshem bo to stara sprawa, polymodeling!!!
Napisano 17 Lipiec 200717 l polecam ta technike http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_01.htm Spline jest dobre ale jak poznasz pewne zasady bo widzac twoja siatke to jest zle... :/ Popatrz na w/w tutka - powinno pomoc