Carlo Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Witam Jestem początkujący i od 2 tygodni robie w programie 3ds Max Cadillaca xlr.Wszystko całkiem fajnie mi idzie ale mam problem z karoserią. Jak patrzy się na samochód pod złym kątem to karoseria wydaje się kanciasta (jak by ktoś nawalał ją młotkiem). Dlaczego tak jest? Co zrobić żeby była ładna i gładka? Od kilku dni zagęszczam siatke, poprawiam, kasuje fragmetny i robie od nowa i nic. Jak wybieram opcje Meshsmooth to i tak jest kanciaste (mniej ale i tak widać) i linie świateł i wlotów się zaokrąglają. Model robie opierając się na tym tutorialu: http://www.max3d.pl/tut.php?id=85 Zdjęcie modelu: http://img233.imageshack.us/img233/9539/karoseria1lj3.png Zdjęcie siatki: http://img174.imageshack.us/img174/5881/siatka1rx3.png Z góry dziękuje i czekam na pomoc, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topek Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 modelowanie za pomoca spline'ow to imo sredni pomysl, lepiej przerzuc sie na poly. w dziale tutorials powinienes cos dla siebie znalezc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carlo Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2007 Jak oglądam te tutoriale to wydaje mi się że powinienem zacząć od nowa, a nie chce bo się troche juz przy tym namęczyłem. Patrze na dwa tutoriale: 1. http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm 2. http://www.max3d.pl/tut.php?id=228 I w nich od początku auta są takie gładkie i mają mało punktów a w moim jest ich już ponad 4600. Co musze zrobić żeby to jakoś wygładzić żeby to było takie ładne w tym poly albo mesh? Może wy możecie wskazać mi jakiegoś tutoriala który powie mi najwiecej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 siatke masz dużo, dużo za gęstą. Z podpowiedzeniem ci innej rzeczy niż: "olej to, zacznij od nowa w poly", jest dość ciężkie bo teraz prawie nikt nie męczy się w modelowaniu spline'ami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carlo Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2007 No to zaczne robić od nowa, i może wezme sobie coś prostrzego. Szkoda tylko tych dwóch tygodni... No ale dzięki, i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość George82 Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 prostrzego nie moglem sie powstrzymac....:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yasutoco Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 jeżeli chodiz o te 2 tyg pracy to spróbój nałożyć surface z interactioons na 0 potek kliknij prawym na obiekt i convert to editable poly. na koniec nadaj mesh smooth z 1 lub 2 interakcjami powinno pomóc... jakby co do na PM EDIT:Jeżeli nie pomoże zaznacz wszystkie vertexy zwelduj z odległością 0,1 !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 Polecam zaczac od prostych rzeczy w polymodellingu, a nie rzucac sie na gleboka wode najprostszymi technikami (w sumie pozornie prostymi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carlo Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2007 Ja już zrobiłem kilka prostych rzeczy i chciałem teraz zrobić samochód. Już zaczołem robić inne auto w Mesh'u i jak narazie wszystko jest bardzo fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 pewnie "bardzo fajnie" bo nikt z nas tego nie widzial!:) nie modeluj meshem bo to stara sprawa, polymodeling!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 polecam ta technike http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_01.htm Spline jest dobre ale jak poznasz pewne zasady bo widzac twoja siatke to jest zle... :/ Popatrz na w/w tutka - powinno pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi