JAKUBEK ZBÓJ Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Witam, jestem nowy więc mam banalne pytanie ale nie mogę sobie poradzić jak mam jakiś model i wejdę "+" na pierwszy poziom sub i teraz bym chciał żeby ten poziom stał się "zerowym", tak, że jak nacisnę "-" do końca to będę miał zagęszczoną siatkę - chyba wiecie o co mi chodzi:P dzięki i pozdrawiam!
blood_brother Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 model -> poly.mesh -> subdivision, ustawiasz co tam chcesz, freezujesz obiekt, kasujesz stary obiekt
JAKUBEK ZBÓJ Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 o thx:) to tak przy okazji mam inne pytanie: zrobiłem sobie instance połowy modelu i teraz jak modeluje na tej oryginalnej połówce to mam tą siateczkę, można jakoś zrobić żeby była też na tej 2 połówce? prawdopodobnie tak jest lepiej ale zastanawiam się jak to zrobić :P
Muminek Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 ??? obrazek poproszę bo nie mogę sobie tego wyobrazić. Masz połóweczke modelu robisz na niej dopóki uznasz ze wszystko jest ok , potem tylko klikasz symetrize polygon i wybierasz oś . Właściwie to to mogło by ci pomóc : Przecinasz obiekt na pół przy użyciu knife z włąszonym snapem( ustawionym tak aby cięcie przebiegło przez środek)Potem zaznaczasz na "złej" połówce poly usuwasz i robisz symetrize polygon.
JAKUBEK ZBÓJ Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 to nie o to chodzi:P mam pół modelu(w trakcie tworzenia), daje ctrl+i żeby zrobić kopie instance, skaluje na -1 żeby pasowało i teraz, jak pracuje na tej oryginalnej połówce to widoczna jest ta siatka (te linie), a na drugiej połówce nie ma tych linii tylko sam mesh. Jak zaznaczę tą drugą połówkę to pojawiają się linie ale znikają na tej 1 chodzi chyba o to jak włączyć żeby widoczna była siatka bez zaznaczonego modelu wiesz już o co mi chodzi? ;);)
blood_brother Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 display option -> show wireframe on unselected objects Generalnie do modelowania połówkowego polecam clone. Tylko ma to jedną wadę, że tylko jedna połówka pozwala na modyfikacje obu. Ale można się przyzwyczaić.
JAKUBEK ZBÓJ Posted July 19, 2007 Author Posted July 19, 2007 o to mi chodziło! dzięki wam!! a można coś takiego? zaznaczam ramką kilka punktów z przodu modelu i razem zaznaczają mi się jeszcze te z tyłu. można jakoś zrobić żeby zaznaczały się tylko te z przodu?
blood_brother Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Chyba nie da się tak zrobić. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Na poziomie polygonów jest to domyślnie, ale na poziomie punktów i krawędzi nie ma. Poza tym wbrew pozorom utrudniałoby takie coś pracę. Aczkolwiek strasznie pomocne też nie jest:)
Muminek Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Co do poly to nie zaznaczasz tych których widzisz (chodzi mi o f10) tylko te które są widoczne * *Polygona ma 2 strony jedna która jest widoczna i druga powiedzmy niewidoczna. Z f10 zaznaczy się tylko ten poligon który jest zwrócony w stronę ciebie. Trochę to dla mnie denerwujące jest f10 i klikam polygon a on za cholerę nie chce się zaznaczyć , trzeba wykonać obrót o 180 stopni :/ Z punktami możliwe że f10 też pomoże , ale są problemy przy rzutach (nie potrafie ich obrócić o 180 stopni , tak żeby np. rzut z frontu pokazywał tył , co było by pomocne , a w ustawieniach patrzyłem i takiego rzutu nie ma. Więc jakby ktoś wiedział jak obrócić rzut o 180 stopni . Inna przydatna sztuczka : Przechodzisz w edycje/zaznaczanie polygonów . Zaznaczasz tą połówkę /część która ma być nie modyfikowana i klikasz h.Polygony znikają aby się pojawiły zaznaczasz obiekt i ctrl+h. Niestety da sztuczka nie jest możliwa w przypadku krawędzi i punktów :(
blood_brother Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Rozumiem, że masz ustawione rzuty, np. samochodu i nie wiesz jak w którymś viewporcie zmienić widok przód-tył? Jeżeli tak to nad viewportem masz X, Y, Z. Poklikaj w nie śpm. Lpm nie działa, tak jakby się chciało, musi być środkowy. Odnośnie polygonów to wydawało mi się, że domyślnie jest ustawione, że można zaznaczyć tylko polygony zwrócone do nas.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now