Skocz do zawartości

Protest w Knurowie - Autostrada zniszczy zabytkową kolonię


powelt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

:) propieram i juz klikam. chociaż nie wiem czy ta zaplanopwana przez kogoś alternatywa przejdzie :( jest chyba niezgodna z zasadą działania autostrad.... mimo tego ze z tego co wyczytałem to architekci z mojej uczelni maczali w tym ręce, więc moze jednak sie nie znam :D

 

mimo to jeszcze raz mowie, popieram ! :)

 

 

rozumiem też ze ty stworzyłeś tą strone. Tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt rozwiązania alternatywnego istnieje - to tylko jedna z propozycji. Powstają teraz kompromisowe projekty - w których nieznaczne przesunięcie zjazdu spowoduje to że nie bedzie trzeba niczego wyburzać, no ale jak to zwykle bywa nikt nie chce słuchać :( A co do strony, to jest mojego autorstwa - proszę nie bijcie za niąbo nie jestem profesjonalistą :) Pozdrawiam i dziękuja za poparcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Polska ciągle żyje przeszłością? Jesteśmy krajem zabytków, pomników i tak samo przestarzałej mentalności. Rozumiem gdyby chodziło o przyrodę, ale nie o budynki, to tylko cegły, ludzie, kiedyś i tak to wyburzą, albo samo się zawali. Wiecznie stać nie będzie. Niech burzą jeśli trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co komu te kamienice ?
Njapierw przeczytaj co to za kamienice :)

 

To może od razu piramidy wyburzmy? bo poco mają stać? Albo Wawel, lepiej hipermarket postawić. Nie rozumiecie tego, że po pierwsze ktoś musi zapłacić za wyburzenie, za wybudowanie nowych domów dla tych którzy tam mieszkają i przy okazji wyburzy się cenne zabytki, jedyne w Knurowie. A zgadnijcie kto za to zapłaci:> Ale jak widać Polska ma dużo pieniędzy na wszystko:) Mam nadzieje, że Ci którzy są za burzeniem nie są architektami:) Z tym, że jesteśmy krajem zabytków - nie ośmieszaj się - w naszym kraju nie ma nic w porównaniu z tym co np mają Czesi albo Niemcy. Ale nie bo poco, lepiej zniszczyć doszczętnie wszystko to co pozostało z naszej kultury. Przecież kultura Śląska jest śmieszna i prostacka? Lepiej zakopać, zaorać a potem postawić hipermarket i budkę z hot dogami? To nazywasz nowoczesnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubisz hipermarketów, prawda? :]

Ale coś w nich jest że tylko ty o nich wspomniałeś :)

 

---

 

Te kamienice wyglądają niedużo lepiej niż huta w moim mieście dzięki której mam w Tychach jezioro. Wartość historyczną mają może nawet podobną a mimo wszystko nie szkoda mi tej mojej rozwalającej się rudery przy której chłodzi się pół miasta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniedbaną architekturę przeorać.

Jakoś mnie to nie rusza, bo nikt o ten budynek nie dba. Wygląda źle. A robi się z niego drogocenny zabytek, gdy mają po nim przejechać buldożerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to jest drogocenny zabytek :/ Ale w Polsce jest kasa na wykup tej ziemi, na bezmyślny zjazd i na budowę nowego domu gdzie indziej, ale nie na restauracje zabytków :/ Czytaj miedzy wierszami :) Pozatym nie widzicie że ten zjazd jest durnie zaprojektowany i owiele droższy? Ciekawe co powiecie dentyście jak będzie chciał Wam wyrwać zdrowego zęba bo mu gibis nie pasuje - a rwij pan, jeszcze mam 8 takich więc co to za różnica jeden w te czy wewte :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powelt --> Ja takie stare budynki z czerwonej cegły mam jakieś 5 minut spaceru od siebie. Teraz mieszkają tam ludzie, nie urażając nikogo, z marginesu, także romowie, których nie było stać na płacenie czynszu w normalnych lokalach. To stoi zaniedbane i nikt się tym specjalnie nie interesuje od lat, wszystko niszczeje. Podejrzewam, że podobnie ma się sprawa z budynkami w Knurowie i wyjaśnij mi proszę, dlaczego kiedy przez lata się milczy o jakimś problemie, to nagle kiedy chce się coś zburzyć podnosi się takie larum? Trzeba było wcześniej o tych budynkach pomyśleć, się nimi zająć, a nie teraz kiedy chcą je wyburzyć. Mówisz o kosztach jakie pochłonie rozbiórka. Koszty też będą kiedy trzeba będzie zmienić przebieg trasy autostrady, poprawki w projekcie, praca geodetów. Przykro mi, ale jeśli muszą niech burzą, ja nie widzę tutaj powodu do mówienia o tym jak o wielkiej krzywdzie dla dziedzictwa. I proszę, nie przyrównuj Piramid w Gizie do kamieniczek w Knurowie... już w tym zdaniu wygląda to wystarczająco śmiesznie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powelt --> Ja takie stare budynki z czerwonej cegły mam jakieś 5 minut spaceru od siebie. Teraz mieszkają tam ludzie, nie urażając nikogo, z marginesu, także romowie, których nie było stać na płacenie czynszu w normalnych lokalach. To stoi zaniedbane i nikt się tym specjalnie nie interesuje od lat, wszystko niszczeje. Podejrzewam, że podobnie ma się sprawa z budynkami w Knurowie i wyjaśnij mi proszę, dlaczego kiedy przez lata się milczy o jakimś problemie, to nagle kiedy chce się coś zburzyć podnosi się takie larum? Trzeba było wcześniej o tych budynkach pomyśleć, się nimi zająć, a nie teraz kiedy chcą je wyburzyć. Mówisz o kosztach jakie pochłonie rozbiórka. Koszty też będą kiedy trzeba będzie zmienić przebieg trasy autostrady, poprawki w projekcie, praca geodetów. Przykro mi, ale jeśli muszą niech burzą, ja nie widzę tutaj powodu do mówienia o tym jak o wielkiej krzywdzie dla dziedzictwa. I proszę, nie przyrównuj Piramid w Gizie do kamieniczek w Knurowie... już w tym zdaniu wygląda to wystarczająco śmiesznie.

 

Pozdrawiam

Uf, że tobie chciało się to pisać. ;)

Dobrze Touch prawi, dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja mam coś przeciwko autostradom? Przecież nikt nie chce żeby jej tam nie było, nikt nie chce niczego blokować tylko zmienić zjazd na bardziej rozsądny i tańszy? Tylko że niektórzy się uczepili tego, jak by to rozwiązanie było najlepsze. Może zacznijmy dyskusje, dlaczego w Polsce nikt nie ma pomysłu co zrobić z zabytkami. Pewnie nie wiecie, ale w latach 90 większość bardzo cennych zabytków, nie tylko kamienice tego typu, ale również przepiękne zamki i pałace zostały wykupione za bez cen (nie żadko za parę tys. zł. kilkudziesięcio hektarowe majątki) przez pseudo biznesmenów, którzy obiecali że je odrestaurują i zrobią tam biznes z korzyścią dla regionu. Teraz oczywiście wszystko niszczeje i czekają na okazje żeby to sprzedać z niemałym zyskiem. Nie widzicie tego że ktoś nas ciągle okrada? Powiem wam tyle, że najłatwiej jest coś zburzyć, gorzej jak za 20 lat ktoś się zapyta, co za palant to zburzył, teraz już nie ma na świecie ani jednego takiego zabytku. Co do kamienic = padają opinie, że nie ma kasy na ich restauracje więc lepiej zburzyć. No to zobaczcie. Jest kasa na wykup działek, na wyburzenie domów, na wykup innych działek, na zrobienie nowych projektów i wybudowanie nowych domów zastępczych (tandetnych projektów firmy typu murator które są tak szpetne że to by trzeba było zburzyć) - to sobie pomyślcie co jest droższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się zgadzam z poweltem tak to w Polsce przynajmniej na razie działa i nikomu nie chce się tego zmienić. Co do trasy takich autostrad to często wytycza się je tak aby biegła przez "odpowiednie" działki aby naprawdę spore pieniądze dostali znajomi znajomych. Co do wyburzenia nie jesteśmy Ameryką gdzie nie ma przywiązania do dóbr architektonicznych. Cieszmy się tym co nam zostało po 2 wojnach a nie burzmy to. Ok potrzeba nam autostrad ale to ze przez ostatnie parę lat zbudowano parę km nie oznacza ze teraz trzeba wszystko zrównać z ziemia aby wyrobić się przed euro bądźmy rozsądni.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knurow.jpg

 

Bardzo fajny budyneczek. Takie budynki nadaja charakteru miasteczkom, dodaja im wartosci (i wcale nie mowie o wartosci historycznej czy sentymentalnej) i jak to kiedys ktos madrze powiedzial - bez przeszlosci nie mamy przyszlosci.

 

dobro wiekszości dobrem narodu - zaorać

jeśli nie da się zrealizować alternatywy

Jesli nie da sie zrealizowac to moze, ale generalnie jakos mi nie pasuja hasla "dobro wiekszosci" i "dobro narodu" przy okazji umiejscowienia zjazdu z autostrady. Zreszta jak napisal "maverick sheep" za takimi decyzjami czesto stoja prywatne interesy. Narod nie skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 100 lat beda protesty zeby nie burzyc galerii krakowskiej i tesco. bez sensu dla mnie sa tekie sprawy, to ze jakas halpka jest stara to nie znaczy ze trzeba sie do niej modlic :) mysle ze sa wazniejsze sprawy na swiecie przeciwko ktorym warto protestowac

 

ps , nie architekci to tez ludzie :)

ps2 , nie chce tu sie z nikim klucic, poprostu takie mam zdanie i szanuje Twoje

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz dziwne zdanie, bo zgadzasz się na to że ktoś Cię okrada w biały dzień:) Uczepiłeś się: "zburzyć wszytko", a nawet nie chcesz spojeżeć dlaczego protesujemy:) Gdyby to było jedyne rozwiązanie, najtańsze i nie dało by się inaczej to byśmy może nie protestowali:) Nie porównuj supermarketów do typowej architektury Śląska i koncepcji miast-ogrodów bo to naprawdę się ośmieszasz swoją niewiedzą;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie to przypomina sprawe rospudy. ktos sie uczepil zeby wybudowac tamtedy droge i nijak nie idzie mu juz tego wybic z glowy. niewazne ze jest to rozwiazanie drozsze, i naruszajace zastana przestrzen. nie bo nie i koniec.

a slask jak kazdy region ma swoje charakterystyczne miejsca, dzieki ktorym wciaz zachowuje swoja tozsamosc. kiedys tego nie docenialem, studia otworzyly mi oczy. wyburzmy kamieniczki a za pare lat bedziemy tego zalowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie to przypomina sprawe rospudy. ktos sie uczepil zeby wybudowac tamtedy droge i nijak nie idzie mu juz tego wybic z glowy. niewazne ze jest to rozwiazanie drozsze, i naruszajace zastana przestrzen. nie bo nie i koniec.

a slask jak kazdy region ma swoje charakterystyczne miejsca, dzieki ktorym wciaz zachowuje swoja tozsamosc. kiedys tego nie docenialem, studia otworzyly mi oczy. wyburzmy kamieniczki a za pare lat bedziemy tego zalowac...

 

Jeśli chcesz wiedzieć coś o rozpudzie to Ci mogę pomóc :)

 

Trasa aktualna prowadzi przez rospudę (przez kawałeczek). Trasa alternatywna (bo jest tylko jedna wbrew krzykom ekologów) prowadzi przez pola uprawne które są rozrzucone dookoła augustowa :) pokaż mi łosia który sprzeda swoje pole albo pozwoli na poprowadzenie obok ViaBaltica ;]

 

wczoraj jechałem od ulicy tytoniowej na ulicę partyzantów przez ul.Kardynała wyszyńskiego w ... 20 min (długość 1,2 km). Cała droga była zawalona Tirami (i nie jest to ekstremalny przypadek, zdaża się to nawet 2 razy w tygodniu i to nie przez 1h ale czasem kilka godzin w porach wieczornych). Augustów ma status uzdrowiskowy a na ulicy gdzie przejezdzają Tiry można chodzić w maskach ala Chiny.

 

Mogę nagrać filmik przejezdzając trasę tirów przez augustów jeśli nie wierzysz :)

 

A i jeszcze ciekawostka, Tiry nagminnie przejezdzają na czerwonym świetle :) na skrzyżowaniu Partyzantów i Kardynała jadą jeden za drugim nie widząc nawet sygnalizacji zza przyczepy tego przed nimi :) tak przejezdza jakieś 70-90% tirów i sztuką jest wydostać się ze skrzyżowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w tym przypadku nie chodzi o przesuwanie autostrady albo wykup innych ziem, lecz o przebudowe zjazdu, obniżenie kosztów i zaprzestanie dewastacji - no ale cóż, jak pisze oskar - nie bo nie i pewnie ciezko będzie cokolwiek zrobić :(

 

ttaaddeekk

hehe, ok ok, widze w tym so więcej :) Przepraszam jeżeli poczułeś się urażony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jesli już rozpoczeli budowę to wyburzać!!

 

Z tego co jest na stronie to plany budowy były znane od dawna. Budynki te nie są wpisane do rejestru zabytków, skoro one takie wspaniałe to czemu nikt tego zrobił.Zastanawia mnie czemu ten protest zaczął się dopiero teraz, a nie jak był etap projektowy autostrady? Jak zaczeła się budowa to się nagle przypomniało, że to zabytki.

 

Przez to będzie tylko opóźnienie w budowie, zmiany w planach też raczej do tanich nie należą. Kasa podatników pójdzie w błoto zamiast na kolejne odcinki A-1, tylko dlatego że ktoś w odpowiednim czasie nie dopełnił swoich obowiązków.

 

A potem sie mówi, że w Polsce nie ma autostrad :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wkurzają dwa fakty...tak jak wspomniał Greenman to, ze ktoś nie dopilnował wcześniej pewnych faktów nie musi oznaczać, że mamy się teraz skompromitować przed całym światem tym, ze nie potrafiliśmy zorganizować Euro 2012...

 

Po drugie...szanuje taką architekturę...i wierzę że nadaje charakteru temu regionowi wiec dlaczego KUTWA nikt o nich nie myślał wcześniej? Strasznie irytują mnie sytuacje jak jakieś budynki są zaniedbywane...niszczeją i tak naprawdę nikogo nic nie obchodzą, ale gdy się pojawia widmo ich zniszczenia to nagle każdy się budzi i biadoli...

 

IMHO jeśli jest już projekt (a jest), to olać...burzyć niszczyć i budować autostradę...

 

P.S. Podzielam zdanie Marcina...w Lublinie jest podobnie...tir'y przez centrum miasta...codziennie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tu muszę się zgodzić, że protest został znacznie spóźniony - zostałem poprostu poproszony o jego organizację w internecie. Prawdopodobnie nie da się już za wiele zmienić, ale mam nadzieję, że zwrucę tym protestem uwagę na problem, jakim jest wyburzanie zabytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wiedzieć coś o rozpudzie to Ci mogę pomóc :)

 

Trasa aktualna prowadzi przez rospudę (przez kawałeczek). Trasa alternatywna (bo jest tylko jedna wbrew krzykom ekologów) prowadzi przez pola uprawne które są rozrzucone dookoła augustowa :) pokaż mi łosia który sprzeda swoje pole albo pozwoli na poprowadzenie obok ViaBaltica ;]

 

wczoraj jechałem od ulicy tytoniowej na ulicę partyzantów przez ul.Kardynała wyszyńskiego w ... 20 min (długość 1,2 km). Cała droga była zawalona Tirami (i nie jest to ekstremalny przypadek, zdaża się to nawet 2 razy w tygodniu i to nie przez 1h ale czasem kilka godzin w porach wieczornych). Augustów ma status uzdrowiskowy a na ulicy gdzie przejezdzają Tiry można chodzić w maskach ala Chiny.

 

Mogę nagrać filmik przejezdzając trasę tirów przez augustów jeśli nie wierzysz :)

 

A i jeszcze ciekawostka, Tiry nagminnie przejezdzają na czerwonym świetle :) na skrzyżowaniu Partyzantów i Kardynała jadą jeden za drugim nie widząc nawet sygnalizacji zza przyczepy tego przed nimi :) tak przejezdza jakieś 70-90% tirów i sztuką jest wydostać się ze skrzyżowania.

 

czyli co? zalewmy rospude betonem? bo w centrum sa tiry, bo ktos nie sprzeda dzialki, bo byl jakis wypadek, bo po co sie meczyc i wymyslac jakakolwiek alternatywe. racja robmy tak dalej a obudzimy sie za kilka lat z reka w nocniku.

 

a teraz na powaznie. kiedy miano zalewac czorsztyn, tereny obok suchej beskidzkiej czy kiedy robiono autostrady to odkupowano od ludzi dzialki i pola uprawne i jakos nie bylo z tym wiekszego problemu. zazwyczaj ludziom ktorzy maja byc wysiedleni z terenow zalewowych lub z terenow gdzie biec bedzie autostrada oferuje sie takie pieniadze, ktore dosc skutecznie przekonuja ich do tejze inwestycji. w tym przypadku mogloby byc podobnie. mogloby. gdyby nie chodzilo o dziwna niechec do rozpatrzenia innych wariantow, zastanowienia sie jakie szkody materialne i kulturowe wyrzadzi taka inwestycja. niestety, ale taka jest wlasnie polska mentalnosc. nie potrafimy docenic tego co mamy. w innych krajach tereny oraz budynki te bylyby nie do ruszenia. dlaczego? bo w innych krajach ludzie posiadaja wieksza swiadomosc spoleczna. potrafia zrozumiec ze sa obszary, oraz budynki, ktore stanowia wartosc przyrodnicza i kulturalna danego regionu, a zarazem kraju. niestety w polsce ludzie wciaz wola miec pod oknem tesco zamiast starych kamieniczek, czy obwodnice zamiast rezerwatu przyrody.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię autostrady...:rolleyes:

 

Ja też,gdyby nie one chyba bym musiał codziennie wstawać przynajmniej godzine wczesniej co razem dziennie daje 2 h (tam i spowrotem) x 365 x 5lat daje nam... 3 i poł tysiąca godzin oO ?

 

 

 

ale jezeli ktoś ma lepszy piomysł niż jakiś tam pan architekt to mozna by go wysluchać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oskar - Mój kolega jest Geodetą, na magisterce bronił się z pracą napisaną właśnie o tej inwestycji przecinającej wariant rozpudy :) Przeczytałem całą i jedynie o co można było się tam martwić to odpływ wody deszczowej i płynów z autostrady które faktycznie mogły by zaszkodzić rozpudzie. Jest to rozwiązane w projekcie więc jedyny problem zniknął. Cała estakada ma być obudowana ekranami więc hałasu nie zawiele (działanie ekranów ładnie widać przed poznaniem). Nie wiem kto ma więcej wiedzieć o zmianach w środowisku rozpudy niż geodeta który jeszcze do tego napisał na ten konkretny temat magisterkę. Nie muszę chyba mówić jakie jest jego zdanie na ten temat.

 

Co do mentalności, ano jest taka a nie inna bo ViaBaltica to inwestycja z początków 90'. Od 92-93 ekolodzy już o niej wiedzieli ale odezwali się dopiero teraz (i w 99 roku przedstawiając wariant autostrady ala Science-Fiction, podobno jeden z inżynierów o mały włos nie popłakał się ze śmiechu po analizie)

 

Śmieszy mnie tylko jedno, aktorzy i część ludzi zaangażowana społecznie, po kilku dniach wypowiadających się w telewizji o rozpudzie nie mając kompletnie żadnego pojęcia o co tu chodzi :)

 

Co do gruntów. Te już zostały kupione, a ziemie rolników jeszcze nie (i nikt ich nie sprzeda bo to niedość że spowoduje straty to i jeszcze wydłuży budowę z 3 do kolejnych 10-12 lat)

 

PS. Wariant ekologów przecina teren migracyjny, przebiega też przez rozpudę ale w odcinku nie zgłoszonym do "Natura 2000" ale dłuższym niż obecnie.

 

Więc proszę, nie mieszkasz tu i uwierz mi, nie masz o tym pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do blokowania, to pewnie znajdą tam zaraz gniazdo unikalnych jaskółek, endemiczne żaby, oczywiście wszystko zablokują, powieszą się na drzewach. Tak to w Warszawie połowa inwestycji wygląda, od Zlatych Tarasów po most Siekierkowski. Ekolodzy potrzebują pieniędzy na ściganie tankowców superszybkimi motorówkami, 'wszystko ze składek członków'.

 

co do blokad inwestycji jest tylko jedno pytanie kto nie dostał łapówki?

 

a co do samego budynku to się nie wypowiadam, ma widać jakąś wartość sentymentalną, historyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr3d3k - hehe;)

Oskar - no cóż, zgadzam się:)

 

Co do blokowania inwestycji, to wcale nie jest tak łatwo. Projekt, który został przedstawiony jako alternatywa wcale nie musi być wykorzystany! Przecież to nie jedyna alternatywa i rozwiązanie zjazdu. Narazie na studiach nauczyłem się tyle - że zburzenie czegoś to najprostrze rozwiązania, czasami wystarczy tylko usiąść i pomyśleć ciutke więcej i naprawdę można zaskoczyć rozwiązaniem:) Widać jako Polacy nie mamy przywiązania do naszej kultury - rozpiepszyli nam Warszawe podczas 2 wijny światowej, został nam tylko Kraków i Wrocław i parę innych, więc nie czujemy potrzeby ratowania reszty - bo np nie jest tak monumentalna. Zobaczcie sobie za granicą jak są zabytki - też potrafią zrobić tam super market - tylko że w podziemiach. Wszystko idzie pogodzić, tylko trzeba postawić jasne reguły i pomyśleć trochę. Obecnie powstały inne projekty, które nieznacznie zmieniają obecne rozwiazanie zjazdu, jednak nie burzą kamienic - oczywiście i tak nikt nie słucha :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin-w zaden sposob nie podwazam tego co mowi Twoj kolega geodeta. jednak ja patrze na to wszystko z perspektywy architekta oraz zwyklego czlowieka. dla mnie przeprowadzenie estakady w samym srodku tej doliny to po prostu dewastacja tego terenu. co z tego ze beda ekrany tlumiace halas, odprowadzanie sciekow, etc, etc.. skoro na zawsze zostanie zniszczone pierwotne piekno tego miejsca. jego naturalny wyglad.

to troche tak jakby przeprowadzic taka wlasnie estakade przez krakowski rynek. co z tego, ze beda ekrany, zabezpieczenia, odprowadzenia sciekow, nie zostanie zburzony czy naruszony zaden budynek, skoro piekno krakowskiego rynku juz na zawsze zostanie zniszczone... to dosc przejaskrawiony przyklad, ale pokazuje mysle dosc wyraznie to o co caly czas mi chodzi. nie powinno sie naruszac miejsc, ktore w jakis sposob stanowia o naszej kulturze. i chodzi tu zarowno o obszary przyrodnicze jak i stare kamieniczki, czy uklady urbanistyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oskar - zgadzam się :) ale jest jednak kilka "ale".

 

1. niestety jedyną alternatywą jak już mówiłem jest przeprowadzenie autostrady przez pola uprawne co nie ma racji bytu przytaczając argumenty z moich poprzednich wypowiedzi.

 

2. niestety, rozpuda to nie jest małe bajorko ale torfowisko z płynącą zawile rzeką o pokaźnych rozmiarach, byłem tam nie raz i wariant ekologów przecina miejsce gdzie jest tam najpiękniej :) w miejscu pierwowzoru nie jest zbyt ciekawie, postaram się pokazać fotki o ile ścignę kumpla z którym byliśmy tam na kajaku.

 

Niestety nie bardzo jest jak tego inaczej poprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja rozpoczela sie na temat kamieniczek w knurowie, a szczegolowo roztrzasamy sprawe rospudy. chcialem tylko pokazac jak bezpowrotnie mozna zniszczyc cos cennego, a nie wdawac sie w polemiki gdzie i jak powinna przebiegac obwodnica. skoro kilku niezaleznych ekspertow (nie z greenpeace) stwierdzilo ze sa inne mozliwe warianty nie degradujace w tak znacznym stopniu krajobrazu, to ja przyjmuje ze rzeczywiscie tak jest. dla mnie to juz koniec dyskusji o rospudzie bo znacznie zboczylismy z tematu. ok?

 

w knurowie jest mozliwe takie poprowadzenie zjazdu aby nie wyburzac kamienic. niestety samorzadowcom jak zwykle zabraklo wyobrazni, a pozniej dobrej woli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to tylko cegły" - to nie tylko cegły , to dziedzictwo , kawał historii tak naprawdę to mamy w Polsce mało zabytków dwie wojny i 50 lat komuny poczyniły wielkie spustoszenia ,dlatego zanim sie coś zburzy ( bo stare ,wali sie,

i przeszkadza ) trzeba dobrze sie zastanowić czy nie ma innej możliwości .

Rozwalić jest najłatwiej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to tylko cegły" - to nie tylko cegły , to dziedzictwo , kawał historii tak naprawdę to mamy w Polsce mało zabytków dwie wojny i 50 lat komuny poczyniły wielkie spustoszenia ,dlatego zanim sie coś zburzy ( bo stare ,wali sie,

i przeszkadza ) trzeba dobrze sie zastanowić czy nie ma innej możliwości .

Rozwalić jest najłatwiej ...

 

 

zabytki mamy.. i to calkiem sporo, autostrad nie mamy.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie,mogli pomyśleć o tym projektanci troszke wcześniej,a nie rozwalać tych kamienic....u mnie w mieściew też jest kupa "rozwalacjących się kamienic gdzie głównie menelstwo sie gnieździ...ale jakoś nie wyobrażam so9ebie na ich miejscu nawet dobrze opracowanej mieszkaniówki... jak to ise mówiło ...te rozpadające się( głównei z winy nas samych i myślenia o takich miejscach w większości jako o gnijącym gnieździe większości przestępstw:D ) ,tworzą klimat miejsca...charakter ulicy, kwartału..genius loci!

 

z drugiej strony autostrady są potrzebne ! a protest faktycznie może drażnić tym że jest gdy rusza budowa....jak materiały były wcześniej dostępne warto było coś takiego stworzyć...wniueść wtedy protest na łamach jakiegoś media(:) ? ).Rozpocząć rzeczową dyskusję ..teraz to po ptokach:) no chyba że się gdzieś przywiązać;P

 

tych moich kamienic też by było żal ale gdyby się ktoś nimi bardzo interesował to może by inaczej wyglądały...ludzi zawsze można wywalić gdzieś do "baraków socjalnych),niech sobie wegetują tam dalej w lepszych warunkach...a kamienice sprzedać developerom ,niech wyczeszą z nich jakieś apartamenty:D a co ! da się:D!

...ale tak nie jest...

 

więc za jakiś czas to Czas załatwi sprawę za projekty zjazdów srazdów itd,itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fascynująca dyskusja Pełna zrywów trzymająca w napięciu :P

 

Szkoda że nie zauważyłem żadnej wypowiedzi budowniczego albo projektanta autostrad.

Oni by na pewno wyjaśnili ile trwa cały proces budowy i projektowanai Autostrad.

 

zgadzam sie z tobą w 100% odnośnie Rospudy ekologowie nie mają co do roboty, a to jest doskonała okazja żeby się pokazać, że ktoś taki istnieje ;P

 

jeśli chodzi o ten zjazd to:

nie wiem na jakich podstawach wykrzykujesz że inna alternatywa

np: twoja jest tańsza nie wydaje mi sie że jest tak że ktoś postawi kilka kresek

na mapie i tak ma być (tak robili Hitler i Stalin) Najważniejsze są badania

geodezyjne no i oczywiście koszta bo i tak na to wszystko brakuje pieniędzy

to raczej one przesądzają o planach inwestycji nikt nie będzie prowadził trasy

tak żeby zlikwidować jak najwięcej gospodarstw i wyburzyć 80% zabytków

(dlatego że i tak sie rozpadną) Większość planów i badań odnośnie tych

inwestycji była planowana już dawno, a nie z dnia na dzień gdy dowiedzieliśmy

sie że organizujemy EURO 2012. Nie znam terenów ani Tej miejscowości ale

wystarczy że po stronie po której ty planujesz alternatywny zjazd są tereny

podmokłe albo zalewowe i koszt niby krótszego zjazdu może wynieść tyle co

wyburzeni i przesiedlenie połowy tego miasteczka może i była jakaś inna

alternatywa ale może ktoś nie chciał sprzedać ziemi i sie do tego nie przyznaje.

Takich budynków jak te jest mnóstwo w całej Polsce dlatego nie wszystkie z

nich mogą być zabytkami niektóre to po prostu ruiny o których i tak nikt nie

będzie pamiętał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wierze bronic jakas tma kamienice bezsens za pare lat bedziesz wdzieczny ze maszautostrada przemieszczasz sie szybko i wmiare bezoiecznie nie masz tirow i claego tego syfu na lokalnych ulicach olac kamienice tak samo w dolinei Rospudy Augustow zajebiste miejsce okolica super mieszkam nieclae 100km od Augustowa ale jesli zeby przejechac przez augustow musze tracic 1h to mnie kur... strzela pelno tiro smogu itp a te h.. chronia jakies zabki itp

ludzie tam w godzinach szczytu to jobla mozna dostac halas wibracje smog misato jest super a przez kilku iditow mieszkancy musza sie meczyc ile osob zginelo pod kolami tirow a ci zieloni brinia kawalka "bagienka"

jak by to odemnie zalezalo to tych zielonych w dolinie i tych co tej kamienicy tak bronia jak by byli przykuci to dzrew czy kamieni to i tka bym buldozerami zjechal kilak istnine na miescu klilkadziesiat ocalaych przez modernizacje drog jak i w Augustowie i Knurowie

polacy strzasznie sie ostatni zrobili ekologiczni i wszystko by pod zabytki trzeba cos czasami poswiecic zeby w przyszlosci zylo sie nam lepiej a tych wszystkich grenpace to mowi jak przykuty do drzewa to ciac pila jak drzewo 1 stracone zycie zielonego moze zaszczedzic 10 zyc

mowa o augustowie

ehhhhh sami jezdzicie po polskich drogach i wiecie jak jest .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowi - może coś wytłumaczę, to jest proponowane rozwiązanie, tylko proponowane, wcale nie oznacza że musi być zrealizowane. Zostało podane jako przykład, że można inaczej dla celów protestu. Po 2, to nie jest mój projekt, ja jestem tylko userem tego forum i zobowiązałem się znajomemu, że umieszczę protest tutaj (projekt wykonała osoba mająca pojęcia na temat projektowania dróg:) ).

Protest nie przystopuje budowy autostrady w żaden sposób ponieważ chodzi o zjazd a nie o autostradę! To, że istnieje taka alternatywa to jeszcze nic nie oznacza - ważne, żeby nie wyburzać kamienic. Te kamienice akurat są jedyne w Polsce! Co do wyburzania jak największej ilości domów w procentach - często zależy czy zna się właściciela działek;)

 

Teraz, dla wszystkich oburzonych protestem i obawiających się opóźnień, chciał bym coś jeszcze pokazać:

http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc=knur%F3w&Submit.x=0&Submit.y=0&Submit=Szukaj&long=18.6862694&lat=50.2190198&type=3&scale=1

Oto sporny fragment w dokładnym powiększeniu. Widzimy kamienice, a obok duuuże ogródki działkowe (jak to ktoś już napisał - przeżytek). Zjazd na odcinku biegnącym od ślimaka do kamienic nie jest pochyły, biegnie normalnie jak droga po ziemi. Więc moje pytanie jest takie - co jest cenniejsze - kamienice czy ogródki działkowe? Takim protestem chyba nie wpłyniemy w żaden sposób na budowę autostrady, więc Ci, którzy są niespokojni o mroczne widmo euro 2012 mogą chyba spać spokojnie, bo wjazd raczej ich średnio obchodzi. Knurowian też średnio obchodzi, bo mają bliżej z centrum do zjazdu w Sośnicy w Gliwicach (4km). Więc po co zjazd? - 45 tys. Knurów ma lepszy dostęp do autostrady niż 1mln Kraków:D, zresztą zapraszam do analizy mapy i genialnych rozwiązań na naszej autostradzie, gdzie trzeba płacić 50 gr za wjazd i wyjazd z autostrady na odcinku kilkuset metrów:D A tak poza tym, wszyscy tak się śpieszą z autostradami i panikują że z powodu Rospudy nie zdążymy. To ja się tak na marginesie zapytam do czego mają najpierw prowadzić te drogi, skoro stadiony są, ale na papierze narazie:) Już Ukraina lepiej sobie z tym radzi, bo nie ma tak cholernie głupiej biurokracji i skomplikowanych procedur:/ Czarno to widzę osobiście - sam syf wyjdzie z powodu tego Euro:/

 

4maxwell - Ty ignorancie! Podziękuj tym inteligentnym panom co tak zaprojektowali tą autostradę, a nie zwalaj winę za Tiry w mieście na ekologów. Takie myślenie doprowadzi do tego że za każdym razem będziemy się godzić na czyjeś bezmyślne postępowanie. Pozwolimy raz, to będą tak wiecznie. A jak się teraz zastopuje jedno to przynajmniej uporządkuje się resztę i zawsze będzie wszystko przemyślane i nie będzie więcej takich problemów! Co do autostrady - jeżeli ktokolwiek będzie w ogóle jeździł tym że dojazdem to będzie dobrze, po drugie, autostrady, może i dobra rzecz, o ile będzie mnie na nią stać. Moje auto więcej spali paliwa w jeździe po tej autostradzie i więcej mnie będzie kosztować wjazd na nią, niż jazda drogami krajowymi:/ Więc dla kogo te autostrady? A Polacy stali się ekologiczni i dbali o zabytki dopiero teraz, bo do cholery teraz sięzaczeło budować autostrady jak byś nie zauważył i zaczęła się je budować z dnia na dzień właśnie!!! Gdyby nie euro to pewnie jak by skończyli budować ostatnią autostrade to pierwsza jużdawno by się ze starości rozsypała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności