Gother Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Okazuje się, że mój model ma jakieś kilkadziesiąt tysięcy poly, a gra przyjmuje obiekty, ktore mają najwyżej tylko kilka tysięcy poly. Jak drastycznie zmniejszyć/wygładzić polygony aby model stracił na ich ilości?
Temporal Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 to zanim zaczniesz model powinienes sie zastanowic bo teraz to zostaje mod optimize or reczna redukjca (lepsze opcja)
patry Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Najprostszy, lecz niezbyt dobry sposób to modyfikator optimize. A najlepszy sposób to ręczne usuwanie poly... :D EDIT Hehe, Temporal szybki jesteś :D
Reanimator Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Mozesz takze na nowo stworzyc siatke, ukladajac poly na modelu. Sluzy do tego np. Surface Snap w SILO, ktory pozwala ukladac vertexy na innym meshu. Mozesz tez od biedy uzyc Topology w ZBrushu, chociaz jest mniej wygodny.
piotrek Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Teraz to już tylko tak, jak Reanimator pisze. Najlepiej od razu, gdy tworzysz modele do gry, myśleć o limitach poly. A po wymodelowaniu bryły, nie używaj Smootha do wygładzania, gdyż ten drastycznie ci zwiększy ilość poly w modelu. Teraz pewnie właśnie po nim masz tyle poly.
Gother Posted July 29, 2007 Author Posted July 29, 2007 Teraz to już tylko tak, jak Reanimator pisze. Najlepiej od razu, gdy tworzysz modele do gry, myśleć o limitach poly. A po wymodelowaniu bryły, nie używaj Smootha do wygładzania, gdyż ten drastycznie ci zwiększy ilość poly w modelu. Teraz pewnie właśnie po nim masz tyle poly. Zauważyłem. Model po tym ważył kilak razy więcej. Ale trudno. Mam już model, tylko tak o 1/3 zmniejszyc te polygony i będzie działać. Najprostszy, lecz niezbyt dobry sposób to modyfikator optimize. A najlepszy sposób to ręczne usuwanie poly... :D Jak uruchomić to optimize? Bo jak biorę tę opcję to z prawej strony pojawia mi się okienko I co robbić dalej? Zdjęcie: http://img410.imageshack.us/img410/5609/lipaaaali7.jpg
Recommended Posts