Trybal Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 (edytowane) Praca jest bardzo mała gdyż próbuję zaoszczędzić czas na renderingu próbnym. i tak teraz mi renderuje ok 1,30h Prosze nie zwracac uwagi na modele, bo sa bez tekstur w stanie roboczym, aktualnie chcę sie skupić na świetle... Ten plane co wychodzi z łózka to prześcieradło które opada na ziemie, ale mam taki mont, ze materiały opadają u mnie nie zaraz po wczytaniu sceny tylko po jakims czasie wiec na to tez nie zwracajcie uwagi... Jak widać na pierwszy rzut oka scena jest bardzo ciemna (jakby ktoś nie poznał to, to jest cela więzienna), chciałbym ta sceną trochę rozjaśnić, tak żeby był efekt dziennej pory powiedzmy 12:00-15:00... Użyłem 5 świateł, na zewnątrz są trzy swiatła: target directional odpowiedzialny za światło przeświutjące przez kraty (ray traced shadows), target spot odpowiedzialny za efekt volume i skylight (bo słyszałem, że skylight w Mental Ray'u poprawia jakośc cieni), natomiast w samej celi w oknie jest free area odpowiedzialna za swiatło dzienne (typ area, shadow map, lx at) i w samym srodku celi również free area odpowiedzialny za rozjaśnienie pomieszczenia (typ area, shadow map, lx at)... Efekt volume jest dosyć słaby ale widać juz pierwsze zarysy upragnionego kurzu, bede musiał zwiekszyć wielkośc cząsteczek... Przydałby się jeszcze jakis dleiktany dymek, za który nie mam pojecia jak sie wziąć :/ Punkt najbardziej oświetlany prez volume jest za silny jak dla mnei i też przydałoby sie go zmniejszyc... Nie wiem skąd się bierze to światło po prawej stronie na łóżku... Nie wiem też dlaczego krawędzie sedesu się tak dziwnie podswietlaja:/ No i chciałbym uzyskać efekt w miarę realistycznych cieni... Wszystko jest renderowane w MentalRay'u... być może używam złych swiateł i ustawien, ale dopiero się ucże i dużo eksperyumentuje by zobaczyć skutki... Bardzo prosze o wszelkie porady i sugestie, bedę wdizęczny :) Edytowane 15 Sierpień 2008 przez Trybal
mkk3a Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 odnośnie porad i sugestii to na tym etapie (i tworzenia pracki, i umiejętnosci) zrezygnuj z metala, wywal wszystkie te rózne bajery, jak volumetryki itp. bo tylko spowalaniają rendering a nic nie wnoszą. w ogole jakiego masz kompa? albo z XX wieku, albo naprawde namieszałes z ustawieniami :/ póki co, to lepiej pokaz sam modeling, ew. z 2 prostymi światłami i gdy jako tako bedziesz miał wymodelowaną sensownie scene, zabierz się za resztę :) bo jak na razie, to wygląda całkiem abstrakcyjnie
Trybal Napisano 31 Lipiec 2007 Autor Napisano 31 Lipiec 2007 Mój sprzęt to AMD Athlon 3200+, GeForce 7300GT 128bit, 1GB RAM... Chodzi, o to, ze najtrudniejsze chce zrobić najpierw a dodatkowe modele i textury zostawić sobie na deser...
DesignStudio Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 hmmm no to to trochę tak jakbyś dom zaczął budować od komina ;] model, teksturki , materiały, render ;] raczej nie inaczej ;] ew 2 i 3 pkt na zmianę ;] Bo teraz 1,5H zajmie Ci sprawdzanie jak się udał każdy kolejny model;] a naprawdę Ci ten redner nie wyszedł ;] musiałem na maxa rozjaśnić monitor i prawie na maxa ustawić program do rozjaśniania żeby zobaczyć coś innego niż parę białych kropek pozdrawiam ;]
Trybal Napisano 31 Lipiec 2007 Autor Napisano 31 Lipiec 2007 To dlatego że tutaj jest jakaś słaba jakość u mnie na dysku jest wszystko bardzo ostre... Może dlatego, ze zapisałem w *jpg. Ehhh... Nie ważne... Skoro tak mówicie to chyba, rzeczywiście tak zrobię... Wezmę się za modele...
mkk3a Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 heh, nie wpadłem na to zeby rozjasnic obrazek, bo byłem przekonany ze tło jest absolutnie czarne. ale tez sprawdzilem kolorek w PSie i najjaśniejszy punkt na ścianie ma wartosc w RGB 7/11/14 :) DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję.
tadzio Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję. dobra tam, wazne zeby dzieci byly zdrowe... jedziesz...;)
Trybal Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 Ok... Zrobiłem parę ulepszeń, obrazek nadal jest mały, bo czas to pieniądz, zrenderuje na 1280x1024 dopiero ostateczny wygląd... I co o tym sądzicie? Jest lepiej? Macie jakieś propozycje?
Ania Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 dużo lepiej, papiery bym dała bardziej po rogach, nie wszystkie na środku może materac podarty w jednym miejscu?
Mortom Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 hmmm...... ciężko cokolwiek powiedzieć... ciemno ciemno i jeszcze raz ciemno!! już lepiej daj siatkę z view porta to będzie można cokolwiek powiedzieć :>
Trybal Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 Nieco rozjasniłem całą scene jak doradził Mortom... dodałem trochę kurzu w volume light... Dodałem troszkę smieci i rozsypałem je trochę bardziej tak jak doradziła Ania...
Temporal Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 No teraz jakos to wyglada :] Na twoim miejscu wzialbym sie za dodawanie modeli do scenie a pozniej bawil w cudy swiatla itd. Jak zrobisz juz modelki i przejdzie czas na rendering to zagadaj do mnie na GG moze cos poradze odnosnie mentala :].
Mortom Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 no od razu lepiej... niebo a ziemia aż chce sie rzec :> no ale jak rzekł Temporal najpierw modele potem światło. Pozdrawiam.
Trybal Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Napisano 14 Sierpień 2007 Witam z powrotem :) Zrobiłem totalny upgrade... Czekam na krytykę i propozycję, paroma sprawami się jeszcze musze zająć, ale chce znać wasze zdanie podczas pracy a nie na finishu...
Ania Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 tkanina powinna się bardizej marszczyć na dole, teraz wygląda troche zbyt lekko, lepiej by pasował grubszy koc. dymu jest aż za dużo, nie widać co jest z tyłu. no i nie włączałabym go do wszystkich renderów próbnych, bo po co. poplam materac i ziemię. skoro to więzienie, to na ziemi powinny być cienie krat z okna.
Gość Raffaello Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 no Ania wszystko raczej juz napisała co warto by zmienić, daj jeszcze jakiś shaderek na łańcuch aby nie był taki siwy, no i ściany poplam, fajnie by wyglądało jak byś dał taki licznik dni, kreseczki które odliczają ile dni juz tam ktoś siedzi, może stare pogięte zdjęcie przyklejone na ścianie
AGmakonts Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 zdecydowanie za topornie i za mało detalu, brak logiki w teksturach i zero interakcji tekstury z modelami, zmapuj to wszystko unwrapem i ładnie pomaluj iem że to na początku trudne ale bez tego ani rusz
ReflectVision Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 na pewno lepiej niz wczesniej, pierwszy render wyglada jak solarium :D
Trybal Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Witam. Kilka dni temu przeglądałem swoje stare projekty i w łapy wpadła mi właśnie ta niedokończona cela. Od razu odczułem chęć dokończenia tego projektu :) Jednak stworzyłem całą scenę od podstaw, został tylko ten sam pomysł, mimo wszystko uznałem, że nie ma sensu tworzyć nowego wątku :) Póki co sceny jeszcze nie pokaże, bo wymaga wielu poprawek ;] Natomiast chciałbym by ktoś mi pomógł (mam na myśli oczywiście słowną pomoc :) ) przy tworzeniu postaci :) Postać jako taka już jest, właściwie to pozostaje ją już tylko oteksturować. Jak widać, części ciała są już skończone, wiem, że nie są idealne, ale dopiero ćwiczę skila w tej dziedzinie :P Chodzi mi głównie o ciuchy. Mam problem z oteksturowaniem ich. Objekty te przeszły wizytę w ZBrushu więc posiadają teraz masę polygonów co mi uniemożliwia teksturowanie. Spróbowałem wykorzystać pojedyncze kolory tak jak widać na obrazku, ale wydaje mi się, że wygląda to beznadziejnie :/ Czy jest jakiś sposób by zaradzić temu problemowi? Czy pozostaje mi tylko stworzyć je od początku? Tutaj zamieszczam render postaci ;] Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)
Temporal Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Hmmm nie wiem czy dobrze rozumiem ale wrzucies modele do zbrusha nasrales subdivide'a i importowales w maxie? wypal detal na normalke albo lepiej na displacment wtedy nie bedziesz musial sie uzerac z duza iloscia poly a siata zagesci sie dopiero podczas liczenia rendera przez procek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się