Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

6127289e1ec904db.jpg

 

Praca jest bardzo mała gdyż próbuję zaoszczędzić czas na renderingu próbnym. i tak teraz mi renderuje ok 1,30h

Prosze nie zwracac uwagi na modele, bo sa bez tekstur w stanie roboczym, aktualnie chcę sie skupić na świetle...

Ten plane co wychodzi z łózka to prześcieradło które opada na ziemie, ale mam taki mont, ze materiały opadają u mnie

nie zaraz po wczytaniu sceny tylko po jakims czasie wiec na to tez nie zwracajcie uwagi...

Jak widać na pierwszy rzut oka scena jest bardzo ciemna (jakby ktoś nie poznał to, to jest cela więzienna), chciałbym

ta sceną trochę rozjaśnić, tak żeby był efekt dziennej pory powiedzmy 12:00-15:00... Użyłem 5 świateł, na zewnątrz

są trzy swiatła: target directional odpowiedzialny za światło przeświutjące przez kraty (ray traced shadows), target spot odpowiedzialny

za efekt volume i skylight (bo słyszałem, że skylight w Mental Ray'u poprawia jakośc cieni), natomiast w samej celi

w oknie jest free area odpowiedzialna za swiatło dzienne (typ area, shadow map, lx at) i w samym srodku celi również free area odpowiedzialny za rozjaśnienie

pomieszczenia (typ area, shadow map, lx at)... Efekt volume jest dosyć słaby ale widać juz pierwsze zarysy upragnionego kurzu, bede musiał zwiekszyć

wielkośc cząsteczek... Przydałby się jeszcze jakis dleiktany dymek, za który nie mam pojecia jak sie wziąć :/ Punkt

najbardziej oświetlany prez volume jest za silny jak dla mnei i też przydałoby sie go zmniejszyc... Nie wiem skąd się

bierze to światło po prawej stronie na łóżku... Nie wiem też dlaczego krawędzie sedesu się tak dziwnie podswietlaja:/

No i chciałbym uzyskać efekt w miarę realistycznych cieni...

 

Wszystko jest renderowane w MentalRay'u... być może używam złych swiateł i ustawien, ale dopiero się ucże i dużo eksperyumentuje by

zobaczyć skutki... Bardzo prosze o wszelkie porady i sugestie, bedę wdizęczny :)

Edytowane przez Trybal
  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

odnośnie porad i sugestii to na tym etapie (i tworzenia pracki, i umiejętnosci) zrezygnuj z metala, wywal wszystkie te rózne bajery, jak volumetryki itp. bo tylko spowalaniają rendering a nic nie wnoszą. w ogole jakiego masz kompa? albo z XX wieku, albo naprawde namieszałes z ustawieniami :/

 

póki co, to lepiej pokaz sam modeling, ew. z 2 prostymi światłami i gdy jako tako bedziesz miał wymodelowaną sensownie scene, zabierz się za resztę :) bo jak na razie, to wygląda całkiem abstrakcyjnie

Napisano

Mój sprzęt to AMD Athlon 3200+, GeForce 7300GT 128bit, 1GB RAM... Chodzi, o to, ze najtrudniejsze chce zrobić najpierw a dodatkowe modele i textury zostawić sobie na deser...

Napisano

hmmm no to to trochę tak jakbyś dom zaczął budować od komina ;]

 

model, teksturki , materiały, render ;] raczej nie inaczej ;] ew 2 i 3 pkt na zmianę ;]

 

Bo teraz 1,5H zajmie Ci sprawdzanie jak się udał każdy kolejny model;]

 

a naprawdę Ci ten redner nie wyszedł ;] musiałem na maxa rozjaśnić monitor i prawie na maxa ustawić program do rozjaśniania żeby zobaczyć coś innego niż parę białych kropek

 

pozdrawiam ;]

Napisano

To dlatego że tutaj jest jakaś słaba jakość u mnie na dysku jest wszystko bardzo ostre... Może dlatego, ze zapisałem w *jpg. Ehhh... Nie ważne... Skoro tak mówicie to chyba, rzeczywiście tak zrobię... Wezmę się za modele...

Napisano

heh, nie wpadłem na to zeby rozjasnic obrazek, bo byłem przekonany ze tło jest absolutnie czarne. ale tez sprawdzilem kolorek w PSie i najjaśniejszy punkt na ścianie ma wartosc w RGB 7/11/14 :)

 

DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję.

Napisano
DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję.

 

dobra tam, wazne zeby dzieci byly zdrowe... jedziesz...;)

Napisano

Ok... Zrobiłem parę ulepszeń, obrazek nadal jest mały, bo czas to pieniądz, zrenderuje na 1280x1024 dopiero ostateczny wygląd...

 

3c2f67f252b1fdf9.png

 

I co o tym sądzicie? Jest lepiej? Macie jakieś propozycje?

Napisano

hmmm...... ciężko cokolwiek powiedzieć... ciemno ciemno i jeszcze raz ciemno!! już lepiej daj siatkę z view porta to będzie można cokolwiek powiedzieć :>

Napisano

7e757ef7c4a5857b.png

 

Nieco rozjasniłem całą scene jak doradził Mortom... dodałem trochę kurzu w volume light... Dodałem troszkę smieci i rozsypałem je trochę bardziej tak jak doradziła Ania...

Napisano

No teraz jakos to wyglada :] Na twoim miejscu wzialbym sie za dodawanie modeli do scenie a pozniej bawil w cudy swiatla itd. Jak zrobisz juz modelki i przejdzie czas na rendering to zagadaj do mnie na GG moze cos poradze odnosnie mentala :].

Napisano

Witam z powrotem :) Zrobiłem totalny upgrade...

 

ee5fa8b2af103235.png

 

Czekam na krytykę i propozycję, paroma sprawami się jeszcze musze zająć, ale chce znać wasze zdanie podczas pracy a nie na finishu...

Napisano

tkanina powinna się bardizej marszczyć na dole, teraz wygląda troche zbyt lekko, lepiej by pasował grubszy koc.

 

dymu jest aż za dużo, nie widać co jest z tyłu. no i nie włączałabym go do wszystkich renderów próbnych, bo po co.

 

poplam materac i ziemię.

 

skoro to więzienie, to na ziemi powinny być cienie krat z okna.

Gość Raffaello
Napisano

no Ania wszystko raczej juz napisała co warto by zmienić,

daj jeszcze jakiś shaderek na łańcuch aby nie był taki siwy, no i ściany poplam, fajnie by wyglądało jak byś dał taki licznik dni, kreseczki które odliczają ile dni juz tam ktoś siedzi, może stare pogięte zdjęcie przyklejone na ścianie

Napisano

zdecydowanie za topornie i za mało detalu, brak logiki w teksturach i zero interakcji tekstury z modelami, zmapuj to wszystko unwrapem i ładnie pomaluj iem że to na początku trudne ale bez tego ani rusz

Napisano

Witam.

Kilka dni temu przeglądałem swoje stare projekty i w łapy wpadła mi właśnie ta niedokończona cela. Od razu odczułem chęć dokończenia tego projektu :) Jednak stworzyłem całą scenę od podstaw, został tylko ten sam pomysł, mimo wszystko uznałem, że nie ma sensu tworzyć nowego wątku :) Póki co sceny jeszcze nie pokaże, bo wymaga wielu poprawek ;] Natomiast chciałbym by ktoś mi pomógł (mam na myśli oczywiście słowną pomoc :) ) przy tworzeniu postaci :) Postać jako taka już jest, właściwie to pozostaje ją już tylko oteksturować. Jak widać, części ciała są już skończone, wiem, że nie są idealne, ale dopiero ćwiczę skila w tej dziedzinie :P Chodzi mi głównie o ciuchy. Mam problem z oteksturowaniem ich. Objekty te przeszły wizytę w ZBrushu więc posiadają teraz masę polygonów co mi uniemożliwia teksturowanie. Spróbowałem wykorzystać pojedyncze kolory tak jak widać na obrazku, ale wydaje mi się, że wygląda to beznadziejnie :/ Czy jest jakiś sposób by zaradzić temu problemowi? Czy pozostaje mi tylko stworzyć je od początku?

 

Tutaj zamieszczam render postaci ;]

 

313175e9571a7df3.png

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)

Napisano

Hmmm nie wiem czy dobrze rozumiem ale wrzucies modele do zbrusha nasrales subdivide'a i importowales w maxie? wypal detal na normalke albo lepiej na displacment wtedy nie bedziesz musial sie uzerac z duza iloscia poly a siata zagesci sie dopiero podczas liczenia rendera przez procek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności