Napisano 31 Lipiec 200717 l Praca jest bardzo mała gdyż próbuję zaoszczędzić czas na renderingu próbnym. i tak teraz mi renderuje ok 1,30h Prosze nie zwracac uwagi na modele, bo sa bez tekstur w stanie roboczym, aktualnie chcę sie skupić na świetle... Ten plane co wychodzi z łózka to prześcieradło które opada na ziemie, ale mam taki mont, ze materiały opadają u mnie nie zaraz po wczytaniu sceny tylko po jakims czasie wiec na to tez nie zwracajcie uwagi... Jak widać na pierwszy rzut oka scena jest bardzo ciemna (jakby ktoś nie poznał to, to jest cela więzienna), chciałbym ta sceną trochę rozjaśnić, tak żeby był efekt dziennej pory powiedzmy 12:00-15:00... Użyłem 5 świateł, na zewnątrz są trzy swiatła: target directional odpowiedzialny za światło przeświutjące przez kraty (ray traced shadows), target spot odpowiedzialny za efekt volume i skylight (bo słyszałem, że skylight w Mental Ray'u poprawia jakośc cieni), natomiast w samej celi w oknie jest free area odpowiedzialna za swiatło dzienne (typ area, shadow map, lx at) i w samym srodku celi również free area odpowiedzialny za rozjaśnienie pomieszczenia (typ area, shadow map, lx at)... Efekt volume jest dosyć słaby ale widać juz pierwsze zarysy upragnionego kurzu, bede musiał zwiekszyć wielkośc cząsteczek... Przydałby się jeszcze jakis dleiktany dymek, za który nie mam pojecia jak sie wziąć :/ Punkt najbardziej oświetlany prez volume jest za silny jak dla mnei i też przydałoby sie go zmniejszyc... Nie wiem skąd się bierze to światło po prawej stronie na łóżku... Nie wiem też dlaczego krawędzie sedesu się tak dziwnie podswietlaja:/ No i chciałbym uzyskać efekt w miarę realistycznych cieni... Wszystko jest renderowane w MentalRay'u... być może używam złych swiateł i ustawien, ale dopiero się ucże i dużo eksperyumentuje by zobaczyć skutki... Bardzo prosze o wszelkie porady i sugestie, bedę wdizęczny :) Edytowane 15 Sierpień 200816 l przez Trybal
Napisano 31 Lipiec 200717 l odnośnie porad i sugestii to na tym etapie (i tworzenia pracki, i umiejętnosci) zrezygnuj z metala, wywal wszystkie te rózne bajery, jak volumetryki itp. bo tylko spowalaniają rendering a nic nie wnoszą. w ogole jakiego masz kompa? albo z XX wieku, albo naprawde namieszałes z ustawieniami :/ póki co, to lepiej pokaz sam modeling, ew. z 2 prostymi światłami i gdy jako tako bedziesz miał wymodelowaną sensownie scene, zabierz się za resztę :) bo jak na razie, to wygląda całkiem abstrakcyjnie
Napisano 31 Lipiec 200717 l Autor Mój sprzęt to AMD Athlon 3200+, GeForce 7300GT 128bit, 1GB RAM... Chodzi, o to, ze najtrudniejsze chce zrobić najpierw a dodatkowe modele i textury zostawić sobie na deser...
Napisano 31 Lipiec 200717 l hmmm no to to trochę tak jakbyś dom zaczął budować od komina ;] model, teksturki , materiały, render ;] raczej nie inaczej ;] ew 2 i 3 pkt na zmianę ;] Bo teraz 1,5H zajmie Ci sprawdzanie jak się udał każdy kolejny model;] a naprawdę Ci ten redner nie wyszedł ;] musiałem na maxa rozjaśnić monitor i prawie na maxa ustawić program do rozjaśniania żeby zobaczyć coś innego niż parę białych kropek pozdrawiam ;]
Napisano 31 Lipiec 200717 l Autor To dlatego że tutaj jest jakaś słaba jakość u mnie na dysku jest wszystko bardzo ostre... Może dlatego, ze zapisałem w *jpg. Ehhh... Nie ważne... Skoro tak mówicie to chyba, rzeczywiście tak zrobię... Wezmę się za modele...
Napisano 31 Lipiec 200717 l heh, nie wpadłem na to zeby rozjasnic obrazek, bo byłem przekonany ze tło jest absolutnie czarne. ale tez sprawdzilem kolorek w PSie i najjaśniejszy punkt na ścianie ma wartosc w RGB 7/11/14 :) DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję.
Napisano 31 Lipiec 200717 l DesignStudio - co do kolejnosci etapów, to przed renderem wrzuciłbym jeszcze oświetlenie a za renderingiem postprodukcję. dobra tam, wazne zeby dzieci byly zdrowe... jedziesz...;)
Napisano 7 Sierpień 200717 l Autor Ok... Zrobiłem parę ulepszeń, obrazek nadal jest mały, bo czas to pieniądz, zrenderuje na 1280x1024 dopiero ostateczny wygląd... I co o tym sądzicie? Jest lepiej? Macie jakieś propozycje?
Napisano 7 Sierpień 200717 l dużo lepiej, papiery bym dała bardziej po rogach, nie wszystkie na środku może materac podarty w jednym miejscu?
Napisano 7 Sierpień 200717 l hmmm...... ciężko cokolwiek powiedzieć... ciemno ciemno i jeszcze raz ciemno!! już lepiej daj siatkę z view porta to będzie można cokolwiek powiedzieć :>
Napisano 7 Sierpień 200717 l Autor Nieco rozjasniłem całą scene jak doradził Mortom... dodałem trochę kurzu w volume light... Dodałem troszkę smieci i rozsypałem je trochę bardziej tak jak doradziła Ania...
Napisano 7 Sierpień 200717 l No teraz jakos to wyglada :] Na twoim miejscu wzialbym sie za dodawanie modeli do scenie a pozniej bawil w cudy swiatla itd. Jak zrobisz juz modelki i przejdzie czas na rendering to zagadaj do mnie na GG moze cos poradze odnosnie mentala :].
Napisano 7 Sierpień 200717 l no od razu lepiej... niebo a ziemia aż chce sie rzec :> no ale jak rzekł Temporal najpierw modele potem światło. Pozdrawiam.
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Witam z powrotem :) Zrobiłem totalny upgrade... Czekam na krytykę i propozycję, paroma sprawami się jeszcze musze zająć, ale chce znać wasze zdanie podczas pracy a nie na finishu...
Napisano 14 Sierpień 200717 l tkanina powinna się bardizej marszczyć na dole, teraz wygląda troche zbyt lekko, lepiej by pasował grubszy koc. dymu jest aż za dużo, nie widać co jest z tyłu. no i nie włączałabym go do wszystkich renderów próbnych, bo po co. poplam materac i ziemię. skoro to więzienie, to na ziemi powinny być cienie krat z okna.
Napisano 15 Sierpień 200717 l no Ania wszystko raczej juz napisała co warto by zmienić, daj jeszcze jakiś shaderek na łańcuch aby nie był taki siwy, no i ściany poplam, fajnie by wyglądało jak byś dał taki licznik dni, kreseczki które odliczają ile dni juz tam ktoś siedzi, może stare pogięte zdjęcie przyklejone na ścianie
Napisano 15 Sierpień 200717 l zdecydowanie za topornie i za mało detalu, brak logiki w teksturach i zero interakcji tekstury z modelami, zmapuj to wszystko unwrapem i ładnie pomaluj iem że to na początku trudne ale bez tego ani rusz
Napisano 15 Sierpień 200816 l Autor Witam. Kilka dni temu przeglądałem swoje stare projekty i w łapy wpadła mi właśnie ta niedokończona cela. Od razu odczułem chęć dokończenia tego projektu :) Jednak stworzyłem całą scenę od podstaw, został tylko ten sam pomysł, mimo wszystko uznałem, że nie ma sensu tworzyć nowego wątku :) Póki co sceny jeszcze nie pokaże, bo wymaga wielu poprawek ;] Natomiast chciałbym by ktoś mi pomógł (mam na myśli oczywiście słowną pomoc :) ) przy tworzeniu postaci :) Postać jako taka już jest, właściwie to pozostaje ją już tylko oteksturować. Jak widać, części ciała są już skończone, wiem, że nie są idealne, ale dopiero ćwiczę skila w tej dziedzinie :P Chodzi mi głównie o ciuchy. Mam problem z oteksturowaniem ich. Objekty te przeszły wizytę w ZBrushu więc posiadają teraz masę polygonów co mi uniemożliwia teksturowanie. Spróbowałem wykorzystać pojedyncze kolory tak jak widać na obrazku, ale wydaje mi się, że wygląda to beznadziejnie :/ Czy jest jakiś sposób by zaradzić temu problemowi? Czy pozostaje mi tylko stworzyć je od początku? Tutaj zamieszczam render postaci ;] Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)
Napisano 15 Sierpień 200816 l Hmmm nie wiem czy dobrze rozumiem ale wrzucies modele do zbrusha nasrales subdivide'a i importowales w maxie? wypal detal na normalke albo lepiej na displacment wtedy nie bedziesz musial sie uzerac z duza iloscia poly a siata zagesci sie dopiero podczas liczenia rendera przez procek.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto