Napisano 2 Sierpień 200717 l Mam problem... :/ Stworzyłem model człowieka nie zbyt profesjonalny bo zrobiłem go na odwal tak aby był tłumacząc się, ze po co mam się starać skoro i tak wszystko zakryją ciuchy... Prawda, że tak jest? Proszę powiedzcie, że tak! Bo jeśli nie, to będę musiał zrobić całe ciało od początku oprócz głowy i rak bo to zrobiłem w miarę dobrze, bo w sumie to wystaje z poza ubrania, ale też niezbyt dokładnie bo tu z kolei się tłumaczyłem, że obiekt będzie nieco oddalony od kamery i nie trzeba siedzieć nad szczegółami ^^ Wiem na wszystko mam wytłumaczenie:/ Moje pytanie brzmi... Czy może mi ktoś poradzić lub zapodać ewentualnie jakiś tutorial na stworzenie ubrania i ubrania w to ubranie mojego modela?
Napisano 3 Sierpień 200717 l http://www.computerarts.co.uk/tutorials/3d__and__animation/prt--porter czytać, czytać.
Napisano 3 Sierpień 200717 l Autor Mam pewien problem przy tworzeniu ubrania... Chce zrobić te spodenki... Tworze najpierw kształt z linii... Następnie dodaję modyfikator Garment Maker... Wybieram Seams i mam zaznaczyć jedną krawędź spodenek i stworzyć Seam z drugą częścią spodenek... A ja gdy chce zaznaczyć jedną krawędź to zaznaczają mi się wszystkie:/
Napisano 3 Sierpień 200717 l podziel splajna na części, krawędzie, któe mają być zszyte muszą być osobnymi splajnami.
Napisano 3 Sierpień 200717 l Autor Jak mam to podzielić? Tworzę każda linię osobno, a gdy chcę dodać modyfikator Garment Maker to program krzyczy, że linie nie są ze sobą połączone:/
Napisano 4 Sierpień 200717 l fuse (zdaje się), najlepiej zrobić najpierw jako jeden splajn a potem brake na vertexach, któe mają rozdzielać splajny.
Napisano 4 Sierpień 200717 l Autor Tak. Użyłem break na vertex'ach i jest w porządku, teraz gdy chcę zaznaczyć pojedynczy spline to zaznacza się tylko ten jeden, a nie wszystkie :) Dziękuję :) Ale pojawił się kolejny problem:/ Mam dwa kawałki spodenek, przód i tył... Musze zaznaczyć spline'y i je połączyć ze sobą... I gdy zaznaczam ten jeden spline, i chce do tego dodać jeszcze spline z drugiego kawałka spodenek to ten drugi kawałek w ogóle nie chce się uaktywnić i jego spline nie chce się zaznaczyć:/
Napisano 4 Sierpień 200717 l wybierasz w garmentmaker poziom seams wybierasz jedną krawędź przytrzymujesz ctrl i nie możesz wybrać drugiej krawędzi? a możesz wcześniej wybrać tą drugą krawędź jak nie masz wcześniej żadnej innej wybranej? daj scene, bo inaczej to będzie trudno zgadnąć.
Napisano 4 Sierpień 200717 l Autor http://images25.fotosik.pl/47/da2d933a2d91be67.jpg to zrobiłem tak tylko przykładowo... żeby sie nie męczyć z całą scena...
Napisano 4 Sierpień 200717 l dlaczego ta druga płachta jest cała zaznaczona? spakuj scene(.max) i daj na forum. nie screan tylko plik maxa. spakowany zip może mieć 97 kB
Napisano 5 Sierpień 200717 l Autor Nie mam pojęcia naprawdę nie mam pojęcia... Gdy chcę otworzyć któryś plik wyskakuje error... Unknown class, no stand-in: SuperID =0xB60, ClassID =(0x1513165) Tak jest przy każdym otwarciu każdego pliku...
Napisano 5 Sierpień 200717 l teraz patrzę, że masz maxa 8 a ja 9 :D więc ty daj swój plik maxa. (tylko nie screena a plik)
Napisano 5 Sierpień 200717 l Autor Proszę, Zrobilem taką przykładowa scenę, żeby dużo nie zajmowała... :)
Napisano 6 Sierpień 200717 l wszystkie części ubrania mają być jednym obiektem typu splayn, i wszystkie splajny powinny być ułożone w jednej płaszczyźnie a potem jak dołożysz garment makera możesz sobie poprzesówać poszczególne płaty czyli w nazewnictwie garmenta Panels.
Napisano 6 Sierpień 200717 l Autor Ok prawie wszystko jest w porządku, została jeszcze ostateczna operacja... Gdy przeprowadzam symulację, to płaty przenikają przez ciało:/ Mimo, że ustawiam w opcjach modyfikatora Cloth które objekty to cloth a które object collision... :(
Napisano 8 Sierpień 200717 l na wszystkich obiektach jest ten sam modyfikator? czy skala obiektów jest właściwa? (jednostki miary) i ostatecznie dwa parametry obiektów kolizyjnych depth i offset i żeby się nie powtarzać: Depth—Collision depth for the collision object. If a portion of cloth reaches this depth inside a collision object, then the simulation will no longer try to push the cloth out of the mesh. This value is measured in 3ds Max units. Offset—The distance maintained between the cloth object and the collision object. A very low value can cause the collision mesh to protrude out from under the cloth. A very high value will look like the fabric is floating on top of the collision object. This value is measured in 3ds Max units.
Napisano 8 Sierpień 200717 l Wlasnie chcialem zapytac czy dostales jakies kare w sadzie i wyrabiasz godziny publiczne :D
Napisano 10 Sierpień 200717 l Autor Dzięki, na razie wszystko jest ok... W razie czego jeszcze napiszę :) Daję plusa... :)