Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

plik stor jest plikiem wymiany w windowsie w momencie jak dochodzi mi do 1,74Gh vray wykrzacza się czy da się to jakoś zmienić czy może potrzebuje więcej ramu bo mam tylko 1G . No i w komunikacie jest napisane że nie wczytał już jakiś tekstur (może tekstury są za duże) uzywam bardzo standardowych ustawień vraya Qmc + lc (1000)

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zwiększyłem rozmiar pliku store później przeinstalowałem system nic to nie dało nadal ten sam problem nawet zmniejszyłem textury chociaż nadal zajmują ok 200M jeszcze pożyczę 500M ramu może coś to da zobaczymy

Napisano

Miałem podobny problem... niestety nie udało mi sie go rozwiązać bez zmniejszenia szczegółów w scenie. Jeśli to exterior to wywal te wszystkie ścianki działowe. Wszystkie pierdoły jakich nie widać na renderze i może ci pociągnie.

 

Pozdrawiam.

Napisano

sproboj render do pliku jesli masz malo ram'u. bardzo duzo lubi zabrac sam VFB. nie widze w jakiej rozdzielczosci masz render ale to tez wazne przy VFB bo rezerwuje on pamiec na grafike ktora bedzie wyswietlal w oknie :)

 

moze nieco pomoc zmniejszenie rozmaru 'bucketa' np do 16/16 pix.

 

do tego oslawiony 'bitmap pager' w preferencjach maxa.

Napisano

aha, bylbym zapomnial o jednym szczegole... moze to zrobiles ale napisze.

 

jesli uzywasz VFB to wylacz ten maxowy w zakladce 'common' bodajze. mozna mu tez ustawic jakas mala rozdzielczosc zeby nie zabieral dodatkowej pamieci.

 

a wogole min 2gb ogolnej pamieci to dobry pomysl :)

Napisano

dzięki za cenne rady Sądziłem że to chodziło o coś z plikiem wymiany a tu bu.... 2gb ogólnej pamięci to bardzo dobry pomysł jednak chwilowo nie stać mnie na nic cóż bywa jeszcze pokombinuje :)

na szczęście jeszcze vray rc5 obsługuje region render :) chociaż będę miał więcej zabawy później w shopie

Napisano

1. Przede wszystkim wlacz 3GB switch w configu - wtedy max bedzie sie wywalal przy przekroczeniu 2.6GB, co wystepuje rzadziej.

2. Licz do vrimg, jak pisali koledzy wyzej, wpisujac w common np. 30x20, a w zakladce vray frame buffer wlasciwy rozmiar (np. 3000x2000). oczywiscie liczenie do vray memory fb wylaczasz.

3. Przekonwertuj textury do TGA i tam gdzie mozna zmniejsz ich rozmiar.

 

Mysle, ze po wprowadzeniu powyzszych ustawien render na pewno sie policzy na Twoim obecnym sprzecie.

 

tomek.

Napisano

3ds max, a wlasciwie chyba vray, potrafi wczytywac do pamieci pliki tga (zapisane bez kompresji) po kawalku, a nie calosc na raz, wiec obciazenie pamieci jest mniejsze. Wada tego rozwiazania jest koniecznosc konwersji textur i ich docelowa wielkosc.

 

tomek

Napisano

dzięki wielkie za kolejne rady a tak poza tym polecam render region bo po wyrenderowaniu części obrazka zwalnia się miejsce w pliku stronicowania a renderuje kolejną część na poprzednim renderze w ten sposób można również dać większy sampling w niektórych miejscach sceny (oczywiście tego nie używam)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności