jefim Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 plik stor jest plikiem wymiany w windowsie w momencie jak dochodzi mi do 1,74Gh vray wykrzacza się czy da się to jakoś zmienić czy może potrzebuje więcej ramu bo mam tylko 1G . No i w komunikacie jest napisane że nie wczytał już jakiś tekstur (może tekstury są za duże) uzywam bardzo standardowych ustawień vraya Qmc + lc (1000)
jefim Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 zwiększyłem rozmiar pliku store później przeinstalowałem system nic to nie dało nadal ten sam problem nawet zmniejszyłem textury chociaż nadal zajmują ok 200M jeszcze pożyczę 500M ramu może coś to da zobaczymy
jefim Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 Shot at 2007-08-07 zwiększyłem ilość ram i nadal ten sam problem może da się w maxie ustawić wartość pamięci ??
Mortom Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 Miałem podobny problem... niestety nie udało mi sie go rozwiązać bez zmniejszenia szczegółów w scenie. Jeśli to exterior to wywal te wszystkie ścianki działowe. Wszystkie pierdoły jakich nie widać na renderze i może ci pociągnie. Pozdrawiam.
Robertus Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 sproboj render do pliku jesli masz malo ram'u. bardzo duzo lubi zabrac sam VFB. nie widze w jakiej rozdzielczosci masz render ale to tez wazne przy VFB bo rezerwuje on pamiec na grafike ktora bedzie wyswietlal w oknie :) moze nieco pomoc zmniejszenie rozmaru 'bucketa' np do 16/16 pix. do tego oslawiony 'bitmap pager' w preferencjach maxa.
Robertus Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 aha, bylbym zapomnial o jednym szczegole... moze to zrobiles ale napisze. jesli uzywasz VFB to wylacz ten maxowy w zakladce 'common' bodajze. mozna mu tez ustawic jakas mala rozdzielczosc zeby nie zabieral dodatkowej pamieci. a wogole min 2gb ogolnej pamieci to dobry pomysl :)
jefim Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 dzięki za cenne rady Sądziłem że to chodziło o coś z plikiem wymiany a tu bu.... 2gb ogólnej pamięci to bardzo dobry pomysł jednak chwilowo nie stać mnie na nic cóż bywa jeszcze pokombinuje :) na szczęście jeszcze vray rc5 obsługuje region render :) chociaż będę miał więcej zabawy później w shopie
BiZoN Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 1. Przede wszystkim wlacz 3GB switch w configu - wtedy max bedzie sie wywalal przy przekroczeniu 2.6GB, co wystepuje rzadziej. 2. Licz do vrimg, jak pisali koledzy wyzej, wpisujac w common np. 30x20, a w zakladce vray frame buffer wlasciwy rozmiar (np. 3000x2000). oczywiscie liczenie do vray memory fb wylaczasz. 3. Przekonwertuj textury do TGA i tam gdzie mozna zmniejsz ich rozmiar. Mysle, ze po wprowadzeniu powyzszych ustawien render na pewno sie policzy na Twoim obecnym sprzecie. tomek.
Chalek Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 3. Przekonwertuj textury do TGA... A co to ma dac?
BiZoN Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 3ds max, a wlasciwie chyba vray, potrafi wczytywac do pamieci pliki tga (zapisane bez kompresji) po kawalku, a nie calosc na raz, wiec obciazenie pamieci jest mniejsze. Wada tego rozwiazania jest koniecznosc konwersji textur i ich docelowa wielkosc. tomek
Chalek Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Uuuuuuuu niezla opcja. Jakis link do opisu, albo inne namiary na zrodlo wiedzy dostane?
BiZoN Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Niestety nie dostaniesz, bo sam jedynie slyszalem o tym od znajomego. Mozesz wierzyc lub nie - Twoj wybor.
jefim Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 dzięki wielkie za kolejne rady a tak poza tym polecam render region bo po wyrenderowaniu części obrazka zwalnia się miejsce w pliku stronicowania a renderuje kolejną część na poprzednim renderze w ten sposób można również dać większy sampling w niektórych miejscach sceny (oczywiście tego nie używam)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się