Wicus Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Witam. Jest to jeden z pierwszych moich postów na forum. Od tygodnia modeluje malucha i wkońcu sie zebrałem na to by wrzucić efekty mojej pracy na forum, przód już jest chyba skończony. Robie go w maxie 8 i v-ray'u. w 3d bawie się od początku wakacji więc prosze o nie mieszanie mnie z błotem, a głównie o porady etc. a oto i on: http://www.f4a.eu/uplGRA/11864092244155.jpg http://www.f4a.eu/uplGRA/11863301123403.jpg http://www.f4a.eu/uplGRA/11864102566580.jpg PS. jak sie renderuje siatke w v-rayu??
NV Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Nie no jak na początki to ładnie. Co prawda krzywo/bugi tu i tam ale to normalne jak się zaczyna z czasem człowiek sie wyrabia. Prosiłbym o siatkę ;) Pozdrawiam i powodzenia :)
Wicus Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 siatke wstawiam ze screenów w maxie: http://www.f4a.eu/uplGRA/11864117695861.JPG http://www.f4a.eu/uplGRA/11864118094238.JPG
NV Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Siatka jak na początkującego nie jest zła. Hmmm sam nie wiem czy ci teraz mieszać bo jakbym pozaznaczał to miałbyś problemy przy poprawianiu tego no ale nic zobaczymy jak to dalej ci będzie szło. Powodzenia. Staraj sie unikać TRI i utrzymywać porządek w siatce. Na pewno ktoś ci tu zaraz pozaznacza wszystko lepiej niż ja....
Tomala Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Nie no jak na na tak krótki czas nauki to nawet nawet ale jeszcze musisz potrenować modelowanie, wyczuć jak zachowa się dana siatka po włączeniu meshsmootha, nauczyć się modelować z jak najmniejszą ilością trisów na siatce i takie tam. To wymaga jednak czasu i wielu prób więc trenuj dalej. PS : na forum zarejestrowałeś się rok temu i dopiero w te wakacje wziąłeś się za 3d?
Wicus Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 dokłądnie to była tak ahistoria że pierwszy raz w żuciu miałem maxa na kompie w 4 kalsie podstawówki, czyli 6 lat temu, ale to było na zasadzie że zrobiłem se kilka kwadratów i kół i byłem happy, i zreguły to max nie był na kompie dłużej niż tydzień :P i to wszystko jedynie mi dało podstawowa wiedze o interfacie, a co do modelu, to starałem sie robić jak najmniej tri
..:: WIKTOR ::.. Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 JA to powiem tak... to ze Malca da sie rozebrac i zlozyc bardzo latwo, sprawnie i szybko to nie znaczy ze latwo go wymodelowac w 3D... Trudny model sobie wybrales na poczatek ale dzialaj bo mozesz sie na nim bardzo duzo rzeczy nauczyc. Ogolny zarys pojazdu jest ok - teraz trzeba popoprawiac gdzie trzeba i luz :)
redish Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Najsłabsze w tym maluchu nie jest modelowanie tylko proporcje... musisz przede wszystkim to poprawić a model będzie nawet nieźle wyglądać :). Tak jak mówi ReflectVision korzystaj z planów samochodu - nie wiem czy łatwo je dostać ale na jakiś forach samochodowych chyba ktoś tam je powinien mieć. Jak Ci się nie uda to szukaj w googlu fotek samochodu z boku przodu tyłu.
Wicus Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 Blueprintów używałem, a dokłądnie tych http://www.f4a.eu/uplGRA/11864281067770.GIF co do trudności to wczęsniej próbowałem wymodelowac garbusa, co mi zbytnio nie wychodziło, i stwierdziłem że z kaszlakiem będize łatwiej, a co do proporci, to sa zgodne z BP
lukasz3d Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 a moglibyscie mi polecic jakis dobry tutorial na dobry poczatek zabawy w modelowanie autek-w sumie do tej pory jedynie arch ale jak sie na to przygladam to mysle ze chyba sie zabiore za nauke pozdro
redish Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 hahaha no to piąteczka:) ja też kiedyś chciałem wymodelować garbusa - włąśnie jak zaczynałem z highpoly - też poległem. potem się wziąłem za wóz strażacki i lepiej poszło- jak chcesz się uczyć highpoly to polecam właśnie lokomotywy maszyny parowe ciężarówki- są łatwiejsze trochę na początek i więcej się na nich człowiek ćwiczy. samochód osobowy to koła i nadwozie- jeszcze wnętrze - a maszyny przemysłowe mają więcej części - i nie mają takich trudnych kształtów do odwzorowania. dobrze byłoby jakbyś pokazał model na tle blueprintów- mi się na 1 rzut oka wydaje za szeroki, poza tym nie można tylko polegać na rzutach - ważne jest by mieć dużo fotek modelowanego obiektu z różnych ujęć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się