Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Modeluje w 3dstudio od wersji dosowych i zżarłem na programie zęby.

Problem w tym, że dopiero od niedawna sprzęt pozwolił mi na zainteresowanie się animacją. Dla potrzeb własnej edukacji wymyśliłem sobie stworzenie sceny w której jest prosty napis z extrudowanej czcionki, napis otoczony jest fragmentami "betonowych" odłamków.

Efekt jaki chce uzyskać to powolne podrywanie się ułamków i kierowanie się ich w górę (tak jakby odwrócona grawitacja).

Pomysł zaczerpnąłem z intra filmu Constantine (keanu reaves, demony, piekło itp;) gdzie logo Warner Bross rozpada się na drobny pył, porywany poza kadr wiatrem.

 

Mnie wystarczą na razie betonowe odłamki ;)

 

Zwracam się z prośbą o podsunięcie mi pomysłu, co wykorzystać do tego?

Próbowałem z emiterem PArray, ale rezultaty nie były najlepsze...

tak jak o tym myślę teoretycznie, efekt byłby najlepszy gdyby wytworzyć zakres np 100 odłamków rozrzuconych po zadanej powierzchni a następnie spiąć go z grawitacją, której siłę można by potem zanimować, by uzyskać powolne unoszenie się fragmentów.

Zależy mi też na rotacji fragmentów i zderzeniach, więc może lepiej uruchomić do tego reactor ? Odłamki miałyby podnosić się w różnym tempie, zależnym od "wagi" danego fragmentu.

Nie wiem jednak czy to jest możliwe, więc proszę o poradę.

 

Wystarczy, by państwo podrzucili mi jakieś hasło, żebym wiedział, w których tutorialach/helpach grzebać.

 

Wiem, że efekt można łatwo osiągnąć w Cebas, Thinking particles itp... ale wolałbym osiągnąć to w samym maxie. używam wersji 9.0

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam.

Modeluje w 3dstudio od wersji dosowych i zżarłem na programie zęby.

Problem w tym, że dopiero od niedawna sprzęt pozwolił mi na zainteresowanie się animacją.

 

Wiec co, stanales na 486, 1mb ramu -> modelowac mogles do tej pory, ale animowac juz nie... tak??.. czyli co twoj stary pecet nie mogl przelknac najnowszych automatow, ktore to wszystko za ciebie zrobia?? co za bzdura - komputer nie jest bariera.

 

 

Podziel obiekt/napis na fragmety jakie sobie tam chcesz -> dodaj shella -> sobie to pomapuj odpowiednio -> uzyj reaktora ... dodaj czasteczki na stykach elementow i co tam chcesz zeby jezscze urealnic efekt

 

Aby taki efekt uzyskac mozna to zrobic naprawde na pare sposobow, jednym z nich jest parray. Jezeli chcialbys uzyskac super realny efekt, to napewno trzeba uzyc duzej ilosci czasteczek. Podzielic to na iles warstw ktore sie beda na siebie nakladac, czyli zaczynajac od duzych blokow, az po drobinki ktore tworza chmure pylu.

Napisano
Wiec co, stanales na 486, 1mb ramu -> modelowac mogles do tej pory, ale animowac juz nie... tak??.. czyli co twoj stary pecet nie mogl przelknac najnowszych automatow, ktore to wszystko za ciebie zrobia?? co za bzdura - komputer nie jest bariera.

 

he? a ten człowiek co ci zrobił?

Napisano

dzięki za odpowiedzi !

a co do super_oko to chyba się już przyzwyczaiłem.

Zauważyliście, ze na polskich forach o cokolwiek by się człowiek nie zapytał to na dzień dobry trzeba go "****" za przeproszeniem ? to dosyć charakterystyczne dla polskiego środowiska forumowego.

 

No ale w odpowiedzi... Nie dawno zmieniłem komputer na lepszy, mój stary miał już ponad 7 lat. Przeskoczyłem z maxa 6 -7 na 9tkę miesiąc temu.

Podstawowym problemem przy animacjach, był brak możliwości płynnego podglądu, wiele rzeczy musiałem robić na wyczucie. Przerysowywanie viewportów przy skomplikowanych obiektach zajmowało za dużo czasu a na najprostszy preview musiałem czekac 30 minut. Nie umiem pracować w takich warunkach więc stanąłem na statycznym modelowaniu, które nie wymaga tyle od komputera, co dynamiczne rysowanie siatki, obliczanie zmian w teksturach itp.

Co do automatów ->tak, właśnie tak. Skoro sa narzędzia, które mogą zautomatyzować wiele czynności, nie widze nic złego w tym, żeby ich używać. Oszczędza się czas i pieniądze. Nie należę do grona tych PRAWDZIWYCH grafików, którzy spędzają 3 godziny na zanimowaniu jednego poligonu, tylko dla samego lansu, odrzucając wszystkie plugi, które mogłby to zrobić w 3 minuty.

 

 

Zerknę na Pflow, jeszcze raz wielkie dzięki. Jack_Vasi jakbyś trafił na to, to będę bardzo wdzięczny.

Napisano

http://www.allanmckay.com zobacz tutka z czajniczkiem. Właśnie taki pył zrobił. Co do samej symulacji: użyj PFlow, jeśli mówisz, że tak długo Ci renderuje czy probi preview to w PFlow znajdziej operator cache którym możesz sobie wstępnie przekalkulować ruch cząsteczek. Wtedy render/preview już nie jest problemem.

 

Co do klimatu na polskich forach to na pewno dużo zależy od postawionego pytania ;)

Napisano

hyh.. no niestety.. ja tylko wale zjebki, albo pochwaly, zadko poszcze neutralne teksty. Nikt mi nie wmowi, ze biale jest biale a czarne jest czarne. Czasami ktos da niepotrzebny opis, co tylko poglebia moja flustracje.

 

Co do komputerow, to tak mozna czekac na maszyny w nieskonczonosc i tak nigdy to nic nie zmieni. Bede powstawac plugi gdzie fizyka bedzie coraz dokladniejsza ale bedzie wymagac przeogromnej mocy obliczeniowej, zawsze bedzie brakowalo ramu i procy beda za slabe, a takie twierdzenie, ze sie rwie viewport to jest dlamnie tragedia i zadne tlumaczenie, bo do grafiki trzeba miec cierpliwosc, a sceny beda coraz bardziej skomplikowane i nigdy rigg oskinowany nie bedzie plynnie chodzic bo sie uzywa coraz wiecej poly, fizyka sie bedzie tez rwala, bo jezeli twoj proc uciagnie rendera z pare mln czasteczkami to tyle dowalisz do sceny.. a rwac ci sie bedzie to jak cholera (view 1fps/min ).. no to jedynym wyjsciem jest poczekac 5 lat az wejdzie nowa technologia hmm no dziwne podejscie.

 

I na koniec, ja swoich wypowiedzi nie uwazam za ****** kogos, tylko za pozadny kopniak aby ten ktos sobie pomyslal, o ty cwelu co ja nie potrafie.. zobaczymy, tworzy sie wtedy zarzarta rywalizacja albo ciekawa dyskusja ;) Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności